Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi käyttää deodoranttia, koska kainalot kutisee

Vierailija
14.04.2024 |

Just rasvasin kainalot ja pesin pois jjuuri laittamani deodorantin. Aivan hirveä kutina

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ehkä allerginen jollekin deodorantin ainesosalle? 

Vierailija
2/32 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla voi olla joku bakteeriepätasapaino kainaloissa. Dödöt alkaa tappamaan niitä bakteereja, mikä saattaa kutittaa. Pese kainaloita jollain Lactolinella tai vastaavalla ja anna niiden kuivua ilmavasti. Vasta sitten rasvaat jos haluat ja lopuksi dödöä. Kokeile jotain voidemaista antiperspiranttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese herkän ihon pesunesteellä äläkä laita mitä tahansa rasvaa

Vierailija
4/32 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaat kainalot ja jos jotain tarvitsee, niin pyyhi desinfiointiaineella. Kutinaan toki nyt rasvaa, mutta dödöistä ei paljon iloa ole. Joko ne sisältää alumiinia, ei hyvä tai sitten niistä ei ole mitään apua ja hikikin haisee ihan kissan kuselle, kun dödön päälle hikoilee.

Vierailija
5/32 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla voi olla joku bakteeriepätasapaino kainaloissa. Dödöt alkaa tappamaan niitä bakteereja, mikä saattaa kutittaa. Pese kainaloita jollain Lactolinella tai vastaavalla ja anna niiden kuivua ilmavasti. Vasta sitten rasvaat jos haluat ja lopuksi dödöä. Kokeile jotain voidemaista antiperspiranttia.

Mistä tiedät?

Vierailija
6/32 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesä kainalot mahdollisemman hellävaraisella pesuaineella. Tämän jälkeen älä laita mitään, niin iho rauhoittuu. Tämä siitä huolimatta, että hiki alkaa haista ja pitää mennä johonkin. 

Vierailija
7/32 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä markettien kosmetiikkaa eikä varsinkaan deoa. Apteekista löytyy toisenlaisia. 

Vierailija
8/32 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajustamattomat tuotteet käyttöön. Jos on pahaksi ärtynyt allergia, käy lääkärissä,  jotta saat lääkkeen, joka auttaa.  Olisi hyvä sinnitellä ilman dödöä pari viikkoa tai ainakin kunnes kainalot eivät ole enää ärtyneet. Sen jälkeen varovasti kokeilet käyttää hajustamatonta dödöä.

Vierailija
9/32 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhtaat kainalot ja jos jotain tarvitsee, niin pyyhi desinfiointiaineella. Kutinaan toki nyt rasvaa, mutta dödöistä ei paljon iloa ole. Joko ne sisältää alumiinia, ei hyvä tai sitten niistä ei ole mitään apua ja hikikin haisee ihan kissan kuselle, kun dödön päälle hikoilee.

Desinfiointiainetta ei pidä laittaa ärtyneelle iholle, eikä mihinkään muuallekaan.

Vierailija
10/32 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunajauho auttaa kun kosteutta kainalosta pois sekä pitää kainalot kuivana. Käytän perunajauhoja kun kainalot kutisivat sekä punoittavat. En käytä voimakkaita deodorantteja jotka ärsyttävät kainaloita 

Vierailija
11/32 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaiva oli. Ostin Urtekram Sensitive skin, fragrance free deon ja kutina loppui. 

Vierailija
12/32 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kookosöljy pitää hien hajun poissa. Se ei estä hikoilua, kuten antiperspirantit, mutta hiki ei kuitenkaan haise, koska kookosöjyllä on bakteereita tappava ominaisuus. Hoitaa myös ärtynyttä ihoa. itse olen laittanut vanhaan dödöpurkkiin, niin levitys on siistiä.

Vierailija
13/32 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla aiheutti kutinaa kaikki Herbiinan dödöt. Päänahka alkoi kutista Herbiinan shampoista.

En pysty käyttämään mitään Herbiinan tuotteita.

Vierailija
14/32 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutinaa ei oikeasti ole, se on psyykkinen tuntemus.

Vierailija
15/32 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä käytä deodoranttia, ongelma ratkaistu!

Vierailija
16/32 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä, kun siirryin etätöihin, lopetin ison osan kosmetiikan käyttämisen.

on paljon teamseja, käytän meikkivoidetta, ripsaria, huulipunaa ja sellaista poskipunan tapaista, joo aurinkopuuteria.

Uskon kumppani kertoisi, jos haisisin ja käyn aamuisin suihkussa

Vierailija
17/32 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sheivaatko kainalot? Minulla loppui kutina kun annoin karvojen kasvaa. Välillä saksin lyhyeksi, mutten koskaan vedä kokonaan pois.

Vierailija
18/32 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mineraalideodoranttikivi. En ole muuta käyttänyt vuosikausiin. Yksi kivi kestää yli vuoden. Ei ärsytä ihoa ja toimii hyvin hien hajuun kunhan laittaa tarpeeksi paljon, eli jotain parikymmentä pyyhkäisyä per kainalo.

Vierailija
19/32 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin monta vuotta sitten ALUMIINITTOMAAN drodoranttiin. Ei kutise enää.

Huom. Purkissa teksti:  hajusteeton, alumiiniton, alkoholiton. Samanlaisessa pakkauksessa myydään versiota, joka sisältää ainakin minulle kutinaa ja kirvelyä aiheuttavaa alumiinia. 

Dödö on myynnissä joissakin S-ryhmän kaupoissa, ei kaikissa.

Vierailija
20/32 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama vaiva ilmaantui muutama vuosi sitten, kävin läpi KAIKKI deodorantit ja aina vaan kutisi. Joku sitten vinkkasi kotimaisesta luontomerkistä RIMITA ja mulla jo ties monesko  sen merkin deodorantti eikä ole kutissut yhtään kertaakaan. Eli testaappa Rimitan deodoranttia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän