Miksi vähävaraisten perheiden lapset joutuvat helpommin kiusatuiksi?
https://www.is.fi/perhe/art-2000005797985.html ovatko lapset jo pienestä asti niin luokkatietoisia, että osaa aistia muiden perhetaustat?
Kommentit (6)
Elämänhallinta on perheissä mennyt. Ei osata opettaa lapselle kaveritaitoja, ystävällistä käyttäytymistä.
No, minua kiusattiin 80-luvulla kun olin köyhän perheen lapsi. Teiniäni taas ei ole kiusattu vaikka olemme pienituloisia. Varmaan siihen vaikuttaa eniten se lapsen ja teinin oma asenne ja käytös. Itse olin ujo, hiljainen ja anteeksi pyytelevä köyhyyden takia. Teinini on sosiaalinen, osaa ns servata ja varmaan muut ei edes ajattele hänen vanhempiensa pienituloisuutta. Käytös on niin reipasta.
Vierailija kirjoitti:
No, minua kiusattiin 80-luvulla kun olin köyhän perheen lapsi. Teiniäni taas ei ole kiusattu vaikka olemme pienituloisia. Varmaan siihen vaikuttaa eniten se lapsen ja teinin oma asenne ja käytös. Itse olin ujo, hiljainen ja anteeksi pyytelevä köyhyyden takia. Teinini on sosiaalinen, osaa ns servata ja varmaan muut ei edes ajattele hänen vanhempiensa pienituloisuutta. Käytös on niin reipasta.
Hyvä ettei lapsesi ole joutunut kiusatuksi🏻 mutta kiusaajia löytyy valitettavasti jokaisessa yhteiskuntaluokassa 🙁
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla toisinpäin.
Kyllä se valitettavan usein vaikuttaa olevan se "köyhempi" ketä kiusataan. Nykynuoret on niin materialistisia, että jos ei ole uusia merkkivaatteita on ja hienoja harrastuksia on "huonompi" ja "ansaitsee" tulla sen takia kiusatuksi.
Taitaa olla toisinpäin.