Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vähävaraisten perheiden lapset joutuvat helpommin kiusatuiksi?

Vierailija
14.04.2024 |

https://www.is.fi/perhe/art-2000005797985.html ovatko lapset jo pienestä asti niin luokkatietoisia, että osaa aistia muiden perhetaustat?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla toisinpäin.

Vierailija
2/6 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänhallinta on perheissä mennyt. Ei osata opettaa lapselle kaveritaitoja, ystävällistä käyttäytymistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minua kiusattiin 80-luvulla kun olin köyhän perheen lapsi. Teiniäni taas ei ole kiusattu vaikka olemme pienituloisia. Varmaan siihen vaikuttaa eniten se lapsen ja teinin oma asenne ja käytös. Itse olin ujo, hiljainen ja anteeksi pyytelevä köyhyyden takia. Teinini on sosiaalinen, osaa ns servata ja varmaan muut ei edes ajattele hänen vanhempiensa pienituloisuutta. Käytös on niin reipasta.

Vierailija
4/6 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minua kiusattiin 80-luvulla kun olin köyhän perheen lapsi. Teiniäni taas ei ole kiusattu vaikka olemme pienituloisia. Varmaan siihen vaikuttaa eniten se lapsen ja teinin oma asenne ja käytös. Itse olin ujo, hiljainen ja anteeksi pyytelevä köyhyyden takia. Teinini on sosiaalinen, osaa ns servata ja varmaan muut ei edes ajattele hänen vanhempiensa pienituloisuutta. Käytös on niin reipasta.

Hyvä ettei lapsesi ole joutunut kiusatuksi🏻 mutta kiusaajia löytyy valitettavasti jokaisessa yhteiskuntaluokassa 🙁

Vierailija
5/6 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Audimies Stubb? 

Vierailija
6/6 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla toisinpäin.

Kyllä se valitettavan usein vaikuttaa olevan se "köyhempi" ketä kiusataan. Nykynuoret on niin materialistisia, että jos ei ole uusia merkkivaatteita on ja hienoja harrastuksia on "huonompi" ja "ansaitsee" tulla sen takia kiusatuksi.