Olen 173cm pitkä ja painan 72kg. Kävin äsken vaa'alla. Pitäisikö laihduttaa?
Olenko mielestäsi lihava? Olen nainen, joka ei harrasta liikuntaa.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjetöntä, että jengi pitää tuota "ihan sopivana" painona. Lihava olet. En painanut noin paljon edes viimeisilläni raskaana.
No kun ei ole lihava. Ei edes ylipainoinen. Ylipainon bmi-raja on 25 ja lihavuuden 30. Et sinä voi määritellä jotain omia ylipainon rajoja. Ne ovat nuo mainitut.
Heh. Ja ylipainon rajaahan nostettiin esim. Jenkeissä, kun porukka rupesi olemaan niin lihavaa. Ettei tulisi paha mieli. BMI 30 on jo sairasta. 25 on plösö. Ei vaikkapa 60-luvulla ollut mitenkään tavatonta olla Normaalipainoinen, eli aloittajan kohdalla joku 60kg. Mutta ei. Kehopositiivisuus ja sillein.
Täällä nyt kumminkaan ei ole nostettu rajoja, samat ovat olleet vuosikymmenien ajan.
Ei. Ei ne muuttuneet mihinkään, lihavia joka tapauksessa. Jo se raja BMI25 on paljon, joten hyvä vaan, että saa fläsät ymmärtämään.
Onpas on sullakin paikka mittailla painoasi?
Ysärillä laskettiin pituus miinus 110. Joten laske siitä. Silloin kyllä olikin hoikempia ihmisiä. Yli 70kg nainen, voi apua.
Vierailija kirjoitti:
Ysärillä laskettiin pituus miinus 110. Joten laske siitä. Silloin kyllä olikin hoikempia ihmisiä. Yli 70kg nainen, voi apua.
Me laskettiin ysärillä pituus miinus 100.
Yli 70kg nainen on ihan normaali jos ei ihan pätkä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjetöntä, että jengi pitää tuota "ihan sopivana" painona. Lihava olet. En painanut noin paljon edes viimeisilläni raskaana.
No kun ei ole lihava. Ei edes ylipainoinen. Ylipainon bmi-raja on 25 ja lihavuuden 30. Et sinä voi määritellä jotain omia ylipainon rajoja. Ne ovat nuo mainitut.
Heh. Ja ylipainon rajaahan nostettiin esim. Jenkeissä, kun porukka rupesi olemaan niin lihavaa. Ettei tulisi paha mieli. BMI 30 on jo sairasta. 25 on plösö. Ei vaikkapa 60-luvulla ollut mitenkään tavatonta olla Normaalipainoinen, eli aloittajan kohdalla joku 60kg. Mutta ei. Kehopositiivisuus ja sillein.
Täällä nyt kumminkaan ei ole nostettu rajoja, samat ovat olleet vuosikymmenien ajan.
Se on juuri päinvastoin kuin mitä jenkeissä on tehty (jos edes on), eli entistä painavammat ovat normaalipainoisia kun taas tuo alarajojen siirto tarkoittaa, että entistä hoikemmat ovat edelleen normaalipainoisia eivätkä enää alipainoisia.
Ylärajaa ei ole nostettu täällä mihinkään.
Olet, ap, aivan hyvässä painossa.
Olen 173 cm ja kävin äsken vaa'alla. Painan 79 kg. Liikunnan lisäämisen myötä olen kiinteytynyt ja paino on noussut. Olen sopusuhtainen ja moni luulee minun olevan kevyempi. Mutta jos minut laitetaan vierekkäin saman pituisen hoikan naisen kanssa, niin näytän tuhdilta. Se vaan on fakta.
Normaalipainon bmihin mahtuu n. 20kg välille ja tuo on yläkantissa et siitä sit teet omat johtopäätökses
Koska olet nainen, niin sinulla on noin 10 kg liikaa. Miehenä sinulla on varaa saada painoa lisää sillä 72 kg painolla olisit melko hintelä. Itse olen harteikas 175 cm lihaksikas mies ja painan 86 kg enkä ole lihava.
Vierailija kirjoitti:
Et ole lihava, mutta pyrkisin laihduttamaan ainakin muutaman kilon
tollanen turha muutaman kilon laihduttaminen varsinkin jollakin dieettivirityksellä saattaa johtaa entistä pahempiin ongelmiin, malliin saat 5kg ja takaisin tuleekin 10kg. Jonkun liikuntaharrastuksen aloittaminen tekisi varmaan hyvää ja vähän kiinteyttäisi kroppaa, siinä saattaa pari kiloakin ajan saatossa mennä. Mutta lähtökohtaisesti todella tyhmää olisi tehdä muutamasta kilosta elämää suurempi ongelma kun on kuitenkin normaalipainon sisällä.
4-5 kg kevyempänä painoindeksisi olisi sama kuin minulla, ja minut nähdään hoikkana, olen kuitenkin melko liikunnallinen joten osa painosta on lihaksia.
Toisaalta 5 kg kevyempänä kuin mitä nyt olen minut nähtiin hieman pyöreänä silloin kun en vielä ollut harrastanut yhtä monipuolisesti liikuntaa kuin nykyään.
Liikunnallinen näyttää yleensä hoikemmalta painosta riippumatta.
Sehän riippuu ihan iästä, ruumiinrakenteesta ja onko isot rinnat ja naisellinen takapuoli. Joku noilla mitoilla voi olla plösö ja toinen ihana venus.
Valitettavasti sinun pitäisi laihduttaa, pahoitteluni. Tiedän että tämä on epäsuosittu mielipide mutta se ei totuutta muuta miksikään.
Ylimääräinen paino on rasite keholle ja etenkin luustolle ja tukirangalle joka kyseistä painoa joutuu kannattelemaan.