Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 173cm pitkä ja painan 72kg. Kävin äsken vaa'alla. Pitäisikö laihduttaa?

Vierailija
13.04.2024 |

Olenko mielestäsi lihava? Olen nainen, joka ei harrasta liikuntaa.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet lihava. Ihannepaino sinun pituiselle on 50 kg. Ennen oli normi että nainen oli laiha. Nykyään läski.

M48

Vierailija
42/74 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saman kokoinen. Minua pidetään hoikkana, vyötäröni on kapea, lisäksi minulla on kapea luuston rakenne. Olen joskus painanut 15 kg vähemmän, jolloin näytin aivan kammottavan laihalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjetöntä, että jengi pitää tuota "ihan sopivana" painona. Lihava olet. En painanut noin paljon edes viimeisilläni raskaana.

Niinpä. Kyllä vaatekoko on paras mittari siinä mitä naisen kuuluu painaa. Jos ei mahdu kokoon 34-36 on ruma ihrakasa. 

Vierailija
44/74 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 50 kg nainen on oksettava läjä rasvaa 

Vierailija
45/74 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihota 15 kiloa niin oot sopiva.

Vierailija
46/74 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjetöntä, että jengi pitää tuota "ihan sopivana" painona. Lihava olet. En painanut noin paljon edes viimeisilläni raskaana.

No kun ei ole lihava. Ei edes ylipainoinen. Ylipainon bmi-raja on 25 ja lihavuuden 30. Et sinä voi määritellä jotain omia ylipainon rajoja. Ne ovat nuo mainitut.

Heh. Ja ylipainon rajaahan nostettiin esim. Jenkeissä, kun porukka rupesi olemaan niin lihavaa. Ettei tulisi paha mieli. BMI 30 on jo sairasta. 25 on plösö. Ei vaikkapa 60-luvulla ollut mitenkään tavatonta olla Normaalipainoinen, eli aloittajan kohdalla joku 60kg. Mutta ei. Kehopositiivisuus ja sillein.

Vierailija
47/74 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet lihava. Ihannepaino sinun pituiselle on 50 kg. Ennen oli normi että nainen oli laiha. Nykyään läski.

M48

Haluat vain että nainen painaa itseäsi vähemmän ja painosi ei ole kaukanakaan tuosta 50 kilosta?

Vierailija
48/74 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvetta laihduttaa, mutta ehkä liikunnan lisäämiselle olisi?

Vierailija
49/74 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun ei ole lihava. Ei edes ylipainoinen. Ylipainon bmi-raja on 25 ja lihavuuden 30. Et sinä voi määritellä jotain omia ylipainon rajoja. Ne ovat nuo mainitut.

Heh. Ja ylipainon rajaahan nostettiin esim. Jenkeissä, kun porukka rupesi olemaan niin lihavaa. Ettei tulisi paha mieli. BMI 30 on jo sairasta. 25 on plösö. Ei vaikkapa 60-luvulla ollut mitenkään tavatonta olla Normaalipainoinen, eli aloittajan kohdalla joku 60kg. Mutta ei. Kehopositiivisuus ja sillein.

Täällä nyt kumminkaan ei ole nostettu rajoja, samat ovat olleet vuosikymmenien ajan.

Vierailija
50/74 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse saman kokoinen ja koen, että painoa on n. 5 kg liikaa. Liikun jonkun verran. Ajoittain on todella epäaktiivisia kausia, ajoittain taas säännöllisesti liikuntaa ja lihaskuntoa. En ole tyytyväinen ulkomuotooni, haluaisin erityisesti kiinteytyä ja samalla vaatekoon takaisin M-kokoon. 

Vierailija
51/74 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vyötärö on yli 80 cm, kannattaa miettiä elämäntapojaan. Alle 80 cm, ei mitään syytä. 

Olen myös 72 kg ja sinua jopa pari senttiä lyhyempi. En pidä itseäni lihavana; VY on 74 cm ja treenaan säännöllisesti. Veriarvot ja verenpaine on ihanteelliset.

Tasan saman verran painava ja pituudeltaan sama voi olla aivan erilainen kehonkoostumukseltaan, joten paino on paska mittari yksilölle. Esim. ystäväni on kanssani about samoissa paino- ja pituusmitoissa, mutta hänellä on VY 94 cm. Rasva on siis vaarallisesti sisäelinten ympärillä, mutta jalat ja kädet ovat hoikat, siinä missä mulla rasvaa on enemmän reisissä ja persiissä. Hänellä on myös kolesteroliarvo koholla, sai siihen lääkityksenkin. 

Kerro siis mieluummin VY kuin paino, ap. 

Vierailija
52/74 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet normaalipainoinen.

Olen itse 172 cm pituinen nainen ja painan 55 kg. Mutta tällainen laiheliini olen ollut koko ikäni.

Vierailija
53/74 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski mikä läski. Eli vastauksena kysymykseesi, kyllä sun pitäisi laihduttaa. En usko tuntevani yhtäkään naista joka painaisi yli 70 kiloa. Ja keski-ikäisiä ollaan.

Vierailija
54/74 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä nyt kumminkaan ei ole nostettu rajoja, samat ovat olleet vuosikymmenien ajan.

Jep. Itse asiassa muutos v. 1998 oli viimeksi toiseen suuntaan, normaalipainon raja laski 27 -> 25, eli moni normaalipainoinen muuttui ylipainoiseksi sekunnissa. 

Vierailija
55/74 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, aivan sopiva. M 174cm/72 Kg.

Samoilla tuumin N 173cm/72 kg.

Liikkumisesta hyötyisit kyllä muuten, ei siitä koskaan haittaakaan ole :)

Ap, Tsekkaa kuitenkin vielä vyötärönympärys, joka olisi naisella alle 80cm niin vältyt tulevaisuudessa monelta turhalta terveyshuolelta :) Meidän kokoisella se voi mennä ylitse huonoilla elämäntavoilla helposti, riippuen ruumiinrakenteesta (kerääntyykö rasva lantiolle vr. vyötärölle).

Vierailija
56/74 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

So? Se ylipainon raja on yhä Suomessa 25.

Ja se on normaalipaino, minkä ALArajaa on viime vuosikymmenten aikana laskettu. Normaalipaino oli ennen BMI 20-25.

Vierailija
57/74 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M48

Voit selvästi huonosti ja purat pahaa oloasi keskustelupalstoilla. Hae keskusteluapua esim. tätä kautta:

https://mieli.fi/

Vierailija
58/74 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Viime vuosituhannella BMI 20-25 oli normaalipaino. Sen alarajaa on laskettu.

Vierailija
59/74 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läski mikä läski. Eli vastauksena kysymykseesi, kyllä sun pitäisi laihduttaa. En usko tuntevani yhtäkään naista joka painaisi yli 70 kiloa. Ja keski-ikäisiä ollaan.

Voit selvästi huonosti ja purat pahaa oloasi keskustelupalstoilla. Hae keskusteluapua esim. tätä kautta:

https://mieli.fi/

Vierailija
60/74 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ole. Viime vuosituhannella BMI 20-25 oli normaalipaino. Sen alarajaa on laskettu."

Ja sitä ennen se oli 20-27.

On siis menty toiseen suuntaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi