Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisustuspohdinta, seinien väri 20 neliöiseen tupaan?

Vierailija
13.04.2024 |

Eli vanhan mökin tupa, 20 neliötä. Huone on neliömäinen, toinen puoli keittiötä ja toinen olkkaria. Ikkunat kolmeen suuntaan eli hyvin valoisa keväästä syksyyn.

Seinät on olleet vaaleahkot enkä pidä niistä enää. Harkitsen melko tummaa tapettia seiniin. 

https://www.perinnetapetit.fi/tuotekuvat/Van_Gogh_220024.1.jpg

Voiko mennä pieleen? 😄 Oletan ja toivon että tilasta tulee lämmin ja kotoisa. Vaalean kolkkouden sijaan.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä mitä pienempi tila sitä maltillisempi täytyy sisustuksen olla. Isossa huoneessa räväkät värit toimii paremmin kun niille on tilaa.

Miksi täytyisi olla maltillinen? Mikä siihen on syy? ap

Vierailija
22/38 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin tuota kuitenkin tehosteseinäksi. 

En osaa kuvitella minkälainen tuo olisi huoneen ympäri. Osaksi tuota ja osaksi jotain maalia? Tai tuohon yksivärinen vähän vaaleampi tapetti, jos maali ei käy. 

Mutta hieno tapetti. Älä sorru niihin laimeisiin ja tylsiin. Mielummin tuota vaikka joka paikkaan. 

Tuota tapettia on nyt pieni pätkä keittiönurkkauksessa ja kun sitä on kaksi vuotta katsellut, olen alkanut haluta sitä muillekin seinille 😄 Muualla vaalea, aavistuksen vihreä sävy ja se on kovin tylsä. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkoinen sävyttämätön maali on ainoa oikea seiniin. Lämmön ym. voi tuoda tauluilla, tekstiileillä huonekaluilla, kasveilla. Valkoiseen sopii melkein kaikki ja se luo avaruutta ja on selkeä. Muutokseton helppo tehdä muuttamaalla vain tekstiilien värejä ja kuosia.

Olen samoilla linjoilla omaan kotiini. Mitta minulla on seinät täynnä tauluja. Yritin karsia, mutta nytkin katson yhden seinäpätkän viitta taulua. Haaveilen hienosta , esim aloittajan tapetista, mutta niihin ei voi ripustaa tauluja. 

Joo, ei varmaan paras tausta isolle määrälle tauluja. Meillä vain muutamia, niihin sopii. Lisäksi tummia puisia huonekaluja. Ap

Vierailija
24/38 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin tuota kahdelle seinälle, koko kämpässä olisi liian ahdistava. Mutta mulla onkin omat näkemykseni. Just maalasin olohuoneesta osan ja eteisestä osan, violetilla. Makuuhuoneeseen tuli vaalean oranssi seinä. Kaikki nauroivat mulle ennen kuin näkivät lopputuloksen. On muuten törkeän siisti.

Uskon että on hieno! Olen miettinyt tätä myös vain osalle seiniä, mutta ei. Tuntuu ettei sovi niin. ap

Vierailija
25/38 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältähän tuo näyttää!

Vierailija
26/38 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoinen sävyttämätön maali on ainoa oikea seiniin. Lämmön ym. voi tuoda tauluilla, tekstiileillä huonekaluilla, kasveilla. Valkoiseen sopii melkein kaikki ja se luo avaruutta ja on selkeä. Muutokseton helppo tehdä muuttamaalla vain tekstiilien värejä ja kuosia.

Mulla on ollut valkoiset seinät viimeksi 24 vuotta sitten, kun vielä jouduin asumaan vuokralla. Silloin ei seiniä saanut maalata, tosin ei siinä kauaa sitten asuttukaan kun ei sitä saanut kodiksi sisustettua. Sen jälkeen on asuttu kolmessa omakotitalossa, ilman ainuttakaan valkoista seinää. Eikä tule valkoisia seiniä jatkossakaan.

Vierailija
27/38 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kuviotapetteja, itse tykkään että on paremman näköistä kun tekstiilit ja pehmustetut huonekalut on yksivärisiä. On selkeämmän näköistä. Pitkät lattiaan asti ulottuvat sivuverhot on kivoja. Jotain "runsasta" kangasta, ei mitään sifonkilvaloverholiruja, niin tulee sitä lämpöä ja kodikkuutta. Meillä on vuorattuja silkkiverhoja. Ja matot riittävän isoja, eli sohvaryhmän allakin sen kokoinen että matto on sohvan (ja/tai nojatuolien) etujalkojen alla ja ulottuu sen molemmin puolin muutama kymmenen senttiä. Visuaalisesti selkeyttää ja kokoaa ryhmän omaksi ns tilakseen, varsinkin kun on keittiö vielä samassa huoneessa. 

Rutulta kuulostaa! 😄 Tykkään myös siitä että värit ja kuviot on seinissä, kun taas verhot, tyynyt ym yksivärisiä. Enkä jaksa olla vaihtelemassa tyynyjen ja verhojen väriä. Verhot on meilläkin pitkät ja matot isoja, sohvan etualalla toinen ja ruokapöydän alla toinen. Koskaan ennen en ole pöydän alle mattoa laittamut, mutta tänne se sopii. Ap

Vierailija
28/38 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klaustrofobista rupes jo ahistaa.

Vierailija
29/38 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi epäselväksi minkätyylinen mökki on kyseessä. Jos on jokin vanha suomalainen hirsimökki, sehän kaipaa ihan erilaista sisustusta kuin 70-luvun mökki. Kumpikin on kuitenkin vanha, ovat vain vanhoja hyvin eri tavalla. 

Vierailija
30/38 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistä tumma tapetti, vaaleisiin huonekaluihin ja tekstiileihin. 

Vierailija
31/38 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tapettia, niin pienikuvioista. Jätä joku seinä vaaleaksi.

Vierailija
32/38 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on aina oma makunsa. Niin monta makua, kuin ihmistä.

Tee mieltymyksesi mukaan.

Itse suosin AINA vaaleaa. Klassisia vaaleita sävyjä. Niissä MINÄ rentoudun  ja sieluni lepää . Vaalea ja valo kuuluvat minun väri skaalani. Keittiössäni on hieman  hillittyä keltaistakin, tuomassa sitä  haluamaani valon hehkua.

Minulle tummat värit eivät käy, ne tuntuvat pimeiltä, raskailta ja pilvisinä päivinä entistäkin synkemmältä. 

Vierailija
33/38 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samoilla linjoilla omaan kotiini. Mitta minulla on seinät täynnä tauluja. Yritin karsia, mutta nytkin katson yhden seinäpätkän viitta taulua. Haaveilen hienosta , esim aloittajan tapetista, mutta niihin ei voi ripustaa tauluja. 

Kyllä voi! Ei kotona tarvitse näyttää gallerialta. Eivät tapetti ja taulut syö toisiansa jos sopivan tapetin löytää, saa olla voimakasvarinen ja -kuviollinenkin. Upea efekti syntyy.

Vierailija
34/38 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse pidä tuosta, liian vahvat värit. Mutta sinähän siellä mökkeilet. Ja 70-luvulla tuo olisi ollut kevyttä kamaa. :)

Yksi ratkaisu on, että pitää seinät neutraaleina, mutta hankkii värikkäät verhot ikkunoihin. Isot verhot peittävät lähes kokonaan seinät. Ne on helppo ja halpa vaihtaa uusiin. Myös taulut, julisteet, hyllyt, matto, koristeet toimivat samoin. 

Noh, kun ne seinät on olleet nyt pari vuotta neutraalit ja verhot värikkäät, mutta on vaan tylsää 😄 Verhot ei peitä seiniä oikeastaan lainkaan, koska se tyyli ei mielestäni sovi vanhaan taloon, jossa on pienehköt, kapeahkot ikkunat. Kerrostalossa olen verhoilla peitellyt seiniä kyllä. 

Kamarissa on jo värikäs tapetti ja valkoiset verhot ja on mielestäni julmetun ihana. Ihan oikeassa olet että minähän niitä seiniä katselen, silti mukava kuulla muiden näkökulmia 😊 ap

Vierailija
35/38 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäi epäselväksi minkätyylinen mökki on kyseessä. Jos on jokin vanha suomalainen hirsimökki, sehän kaipaa ihan erilaista sisustusta kuin 70-luvun mökki. Kumpikin on kuitenkin vanha, ovat vain vanhoja hyvin eri tavalla. 

1930 rakennettu pieni torppa. Ap

Vierailija
36/38 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1930 rakennettu pieni torppa. Ap

Korjaan, koska torpasta voi saada käsityksen pimeistä matalista huoneista. Tämä valoisa, huonekorkeus 250. Mummon mökki 😊 ap

Vierailija
37/38 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi! Ei kotona tarvitse näyttää gallerialta. Eivät tapetti ja taulut syö toisiansa jos sopivan tapetin löytää, saa olla voimakasvarinen ja -kuviollinenkin. Upea efekti syntyy.

Riippuu niin tauluista ja tapetista.

Vierailija
38/38 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdistä tumma tapetti, vaaleisiin huonekaluihin ja tekstiileihin. 

Meillä on tummat puiset huonekalut... Verhot tulee kyllä olemaan vaaleat yksiväriset, mikäli huone tapetoidaan tummaksi ja kuviolliseksi. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi