Jos voitte soittaa sairista
Pelkästään esimiehen kautta, niin kerrotteko samalla syyn vai sanotteko vaan että olette sairas?
Periaatteessahan ei kai sairastelun syy kuulu esimiehellekään eli ei kai ole oikeus kieltää sitä jos ei kerro mikä on kyseessä?
Toisaalta "rehellinen" kertominen ja salaamatta jättäminen lisää uskottavuutta, jos nyt siitä joku on huolissaan ja moni on varmaan sitä mieltä, että miksi ihmeessä ei kertoisi.
Eli vaikka kyseessä perusflunssa, niin kerrotko jopa lievästi liioitellen oireita tyyliin voih kuumetta ja kamala olo, vai ilmoitatko että on pakko jäädä vain sairikselle? Eikö pelkästään ilmoitus, että jää sairikselle ole kutakuinkin töksäyttelevää ja jopa epäuskottavaa.
Mistään intiimimmäsrä vaivasta esim. keskenmenosta en edes sanoisi, koska yksinkertaisesti en haluaisi kenenkään tietävän tuollaisista työpaikoilla.
Kommentit (2)
Aikoinaan abortista olisi kirjoittanut sairista, mutta olin ottanut fiksuna muutaman lomapäivän, koska en halunnut tuollaista lappua kiikuttaa työpaikalle.
Ihmeellistä että keskenmenosta ei taas kirjoittanut. Naisgynekologi sanoi" "Ei näistä yleensä saa."
No ei sitten ja eihän se kyllä välttämätöntä olisi ollutkaan. Ihmettelin vaan että tuosta abortista oikein tuputettiin sairasta. Taisi tunkea lappua kouraan vaikka sanoin, että en tarvitse kun olin ottanut lomaa.
No meillä riittää ihan tekstari tyyliin olen flunssassa. Meillä oma ilmoitus riittää 9 pvään. Tämä on kädenojennus työnantajalta, joten mielestäni tähän omaan ilmoitukseen kuuluu jokin selitys. On esimiehen asia, kyseleekö tarkemmin. Jos on lääkärintodistus, sitä ei tietenkään tarvitse avata. Mutta käsittääkseni omalla ilmoituksella kun on pois, kyllä se syy pitää kertoa.