Voisitko seurustella entisen narkomaanin kanssa?
Kommentit (68)
En usko että voisin. Olisi niin erilaiset arvomaailmat.
🇺🇦🇮🇱
en. narkkarin luonne on levoton ja millä saat huumeilla aivonsa polttaneelle naiselle aivosoluja lisää että ei olisi niii tyhmä ja levoton? ja millä saat ne kaulassa ja tisseissä olevat tatuoinnut pois?
se uskoontullut narkkari on kuitenkin yhtä tyhmä kuin late johansson. ehkä jollekin tyhmälle a kalle sellainen narsisti kelpaa mutta aina ne samat tarinat.....
Vakio palstalla on, että mitään ei koskaan anneta anteeksi ja ihminen ei voi ikinä muuttua. Pätee siis ihan joka ikiseen asiaan mistä täällä keskustellaan. Sen takia 99% vastauksista on ja tulee olemaan, että ei tietenkään voi seurustella ex-narkin kanssa.
Oikeassa elämässä ihminen muuttuu läpi historian. Joissain asioissa parempaan ja joissain huonompaan suuntaan. Päihteistä on mahdollista päästä eroon, sillä tempulla ei vielä Guinessin ennätystenkirjaan päästä. Mun mielestä suhde perustuu tulevaan. Jos tulevaisuus on menossa aina vain parempaan, niin hyvä. Jos taas huonompaan, niin huono. Ex-jotain pahaa on siis parempi, kuin tuleva mahdollinen paha. Ex-narkki on mun kategoriassa parempi, kuin viikonloppujen villi bilettäjä. Ensimmäisellä suunta on parempaan ja jälkimmäisellä riskit liikakäyttöön tulevaisuudessa on olemassa.
Riippuu ihmisestä. Jos siihen liittyy addiktiivinen persoonallisuus, niin ei.
Pelkkä addiktiotausta ei itselleni olisi kumppanissa ongelma, ihminen pystyy oikeissa olosuhteissa toipumaan vakavistakin riippuvuuksista sekä psyykkisesti että fyysisesti, ja korjaamaan elämäänsä hämmästyttävän hyvin.
Kyllä, jos hän haluaa lopettaa käytön ja olla ilman päihteitä ja hoitaa itseään hyvin Nimettömissä narkomaaneissa vertaistukiryhmässä ja jutut menevät yksiin tekojen kanssa ja tulosta on jo tullut.
Olen entinen kama käyttäjä, käytin pilveä ja satunnaisesti kovempiakin 12 vuoden ajan kunnes oli niin ahdistavaa olla siinä noidankehässä, pyysin Jeesusta auttamaan ja raitistuin heti. Se oli ihme! Nyt siitä on jo 20 vuotta, en kaipaa ollenkaan aineita kun uskoontulossa syttyi se lamppu joka poistaa ilmiön kuin "aika kultaa muistot", näen realistisesti huumeissa kaiken vieläkin, huonot ja hyvät puolet. Olen naimisissa jo 18 vuotta ja kohta 18 vuotias lapsi perheessämme :) elämä on ihanaa. Kyl kokosydämisesti uskoontulleet ex narkit on vahvoilla, kyl heihin kannattaa tutustua :)