Mikä ammatti on inhotuin?
Jos pitäisi valita vain yksi, mikä ammatti näistä on inhotuin?
- Puhelinmyyjä
- Feissari ( sellainen joka pysäyttää kadulla tai kauppakeskuksessa ja yrittää myydä tai markkinoida jotain )
- Työkkärin virkailija
- Pysäköinninvalvoja
- Vakuutuslääkäri
- Perintäfirman laskuttaja
- Matkalippujen tarkastaja ( ei siis konnari vaan sellainen joka voi kirjoittaa tarkastusmaksun. Toimivat nykyään sekä pääkaupunkiseudulla että Tampereella )
Perustelut kommentteihin.
Kommentit (29)
4 ihmistä vastannut niin tilanne on
1. Feissari
2. Puhelinmyyjä
3. Vakuutuslääkäri
Yleisimmin inhotuimmiksi nimitetyt parkkipirkot ja tarkastajat nollilla.
Saa nähdä miten tilanne vielä elää.
1) valtionvarainministeri
2) pääministeri
Vierailija kirjoitti:
2) pääministeri
Olisko perusteluja? Mietin vain et noihan kuitenkin aina vaihtuu. 🤔 Eiks riipu siitä kuka on puikoissa enemmän kuin itse ammatista...?
Perintäfirman laskuttaja ja matkalippujen tarkastaja edelleen nollilla.
Miksi puhelinmyyjä on vihatuin? Perusteluja olis kiva kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2) pääministeri
Olisko perusteluja? Mietin vain et noihan kuitenkin aina vaihtuu. 🤔 Eiks riipu siitä kuka on puikoissa enemmän kuin itse ammatista...?
Siis eihän esim. edellisen hallituksen pääministeriä, eikä varsinkaan valtiovarainministeriä vihattu näin paljoa ja samalla tavalla kuin näitä nykyisiä. Harjoittivat toki erilaista politiikkaa ja ihmisinäkin erilaisia kuin nämä nykyiset. Edellisellä valtiovarainministerillä oli inhimillisiä tunteita ja pystyi osoittamaan omaa heikkouttaan esim. kertomalla julkisesti ulkonäköpaineistaan ja siitä, että ei ole tyytyväinen ulkonäköönsä, mutta tällä nykyisellä ei tunnu olevan mitään inhimillisiä tunteita ja tuntuu vaikuttavan lähinnä psykopaatilta. Hienoa toki on, että molemmat ovat naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2) pääministeri
Siis eihän esim. edellisen hallituksen pääministeriä, eikä varsinkaan valtiovarainministeriä vihattu näin paljoa ja samalla tavalla kuin näitä nykyisiä. Harjoittivat toki erilaista politiikkaa ja ihmisinäkin erilaisia kuin nämä nykyiset. Edellisellä valtiovarainministerillä oli inhimillisiä tunteita ja pystyi osoittamaan omaa heikkouttaan esim. kertomalla julkisesti ulkonäköpaineistaan ja siitä, että ei ole tyytyväinen ulkonäköönsä, mutta tällä nykyisellä ei tunnu olevan mitään inhimillisiä tunteita ja tuntuu vaikuttavan lähinnä psykopaatilta. Hienoa toki on, että molemmat ovat naisia.
Joo siis kyllä mä ymmärrän nää henkilöihin kohdistuvat vihan tunteet. Nyt kysyttiin kuitenkin inhotuimpia ammatteja.
Paparazzi. Ahdistelevat ihmisiä ja ottavat heistä tarkoituksella huonoja kuvia.
Puhelinmyyjä. Eihän siinä hommassa ole mitään järkeä. Jos on myynnissä joku vanha sova, laitetaan se toriin tai huutoon. Ei sitäkään aleta randomilla soittelemaan ihmisille että olisi rotansyömä syöpäläisiä täynnä oleva sohva kaupan.
Listan ulkopuolelta ehdoton inhokki on pappi. Hyi.
B2B-puhelinmyyjä on ihan ok ja hyvä, tarpeellinen ammatti.
Vakuutuslääkärit ilman muuta. Rikkovat valansa toimimalla vakuutusyhtiön kätyrinä, vääristellen diagnoooseja rahan takia. Täysin käsittämätöntä, että joku kelapuoskari voi potilasta näkemättä kumota jopa arvostetun erikoislääkärin lausunnon. Korruptio rehottaa sillä alalla.
Vierailija kirjoitti:
Listan ulkopuolelta ehdoton inhokki on pappi. Hyi.
Kieltämättä pappien tekopyhä jeesustelu on kuvottavaa. Lasten aivopeseminen uskontohuuhaalla pitäisi rinnastaa törkeään pahoinpitelyyn, lapsi ei päähänsä jumalanpelkoa, helvetillä uhkailua ja synnistä syyttelyä kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
2) pääministeri
Ammatit sinänsä ok ja tärkeitä, mutta valitettavasti niihin valitaan joskus täysin epäpätevää sakkia, kuten nykyhallituksessa pääsi käymään.
Ai tehdä itse vai vastaanottaa?
Feissari varmaan,
puhelinmyyjä saa olla samassa hommassa näkymättömissä.
Vierailija kirjoitti:
Perintäfirman laskuttaja ja matkalippujen tarkastaja edelleen nollilla.
Miksi puhelinmyyjä on vihatuin? Perusteluja olis kiva kuulla.
Häiritsee sopimattomaan aikaan, tyrkyttää tuotettaan, ei anna suunvuoroa, jos sanon että ei kiinnosta niin ei usko vaan jankkaa, pakko iskeä luuri korvaan kun ei muuten loppua tule. Puutteellinen koulutus syynä ilmeisesti, antaa huonon kuvan ammatista ja edustamastaan tuotteesta.
Kyllä minusta tuntuu, että tämän palstan inhotuin ammatti on opettaja.
T. Opettaja
Itse vastasin vakuutuslääkäri. Perustelut:
Kaikki noi muut voi omalla toiminnallaan välttää, mutta sairastumiselle ei mitään voi ja on katkeraa jos Kelan vakuutuslääkäri potilasta näkemättä epää oikeuden sairaslomaan tai työkyvyttömyyseläkkeeseen vaikka on oikeasti sairas.
Ärsyttää myös se, että vaikka sinne toimittaisi useampia muiden lääkäreiden lausuntoja niin tämä vakuutuslääkäri jyrää niiden ohi ja väittää että joku joka ei ole työkykyinen on työkykyinen.
Niiden kanssa taisteleminen on raskasta ja tuntuu että tekevät helposti kielteisen päätöksen ja katsovat kuka jaksaa hakea uudestaan ja uudestaan. Mulla meni sairasloma läpi kun kolmannen kerran hain uudestaan ja kaivoin siihen hirveästi papereita sairashistoriasta. Sellainen sairaiden kyykytys on väärin.