Ulkona +14c mutta porukka edelleen ajelee nastarenkailla
Pelkäävät, että auto menee ojaan aurinkoisella säällä?
Kommentit (36)
Ne on just lähdössä vetämään peräkärryä Lappiin kelomökilleen. Sen takia ne ei myöskään voi harkita sähköautoa.
Ehkä monet ajelevat muuallakin kuin vain kotikorttelissa. Itse esim. lähden pian aika pohjoiseen, joten kesärenkaita ei uskalla vielä vaihtaa.
Täällä on luvassa ainakin viikoksi yöpakkasia, jos käy päivälläkään plussalla.
Aikoja renkaiden vaihtoon ei välttämättä ole kovin sopivasti saatavilla. Me saatiin eiliselle aika ja nyt on kesärenkaat, mutta olisi hyvin voinut mennä ensi viikkoon.
Ensi viikoksi luvataan yöpakkasia. En halua mustan jään yllättävän aamulla, kun lähden töihin.
Luvattu vielä lunta ja pakkasta, haluan säilyä hengissä.
Ensi viikolla meillä ainakin lunta ja pakkasta. Pitää töihinkin päästä
Perus-Jamppa
Mikä siinä voikin olla, että porukalla on pakkomielle noihin talvirenkaisiin (ja aina vieläpä nastallisiin) niin että jos muutaman päivän on lumikeliä ja kesärenkaat jo alla niin se on ihan katastrofi ja valtava itkun aihe?
Suomalaiset lienevät maailman huonoimpia ajamaan kun eivät (poislukien minä tuollaisesta avuttomien massasta) muutamaa vuorokautta talviolosuhteissa pärjää ilman telaketjuja.
Mikä sairaus tuo tuollainen on? Oletteko aikuisia ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vielä ei saa vaihtaa
Turussa saa, ja vaihdettu on. Ei tule enää lunta.
Aamulla oli pakkasta, vaihdan vasta parin kk päästä.
Ensi viikolla tulee taas lunta. Fiksut tajuu nämä jutut.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla oli pakkasta, vaihdan vasta parin kk päästä.
Ai juhannuksena 🤣
Siis mitä h*lvettiä, tämäkin asia kaiva jonkun takapuolta niin kovasti että täytyi ihan aloitus tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä ei saa vaihtaa
Turussa saa, ja vaihdettu on. Ei tule enää lunta.
Täälläkin voi ens viikolla olla tiet aamulla jäässä. Meillä on toisessa autossa jo kesäkumit, mennään sitten kimppakyydillä jos on sellainen keli. Tarkoitus ennen vappua käydä myös Oulusa, Forecan mukaan siellä on 40cm lunta, joten toisen auton nastat on vielä ihan perustellut.
Aamulla kun mä lähdin töihin, täällä oli 0 astetta ja matkalla pari paikkaa jäässä. Nyt on +13. En vaihda vielä talvirenkaita pois. Pian kyllä.
Nosiis menee ainakin ens kuun puolelle. Kesäkuussakin ennen juhannusta voi olla vielä yöhalloja. Syyskuussa kans. En itseasiassa viitti parin kuukauden takia vaihtaa nastarenkaita pois ollenkaan.
Yks päivä joku valitti täällä et miks suomalaiset puhuu aina säästä. Nyt ne samat suomalaiset eivät osaa vaihtaa renkaita. Mitähän suomalaiset seuraavaksi...
Ihme trollausta.
On siellä pohjoisessa kohta melkoiset ruuhkat.
Itse oon lähdössä vielä pohjoiseen, niin ei viitti vaihtaa kesärenkaita.