Miksi et kouluttaudu laitoshuoltajaksi
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä siivoon ilmanvaihtoputkia. Parempi palkka. Miks siivoisin vessoja pienellä palkalla kun voin siivota röörejä isommalla?
Sun työ on tylsää? Ehkä siksi.
Ei oo tylsää. Välillä asennusta, huoltoa ja säätöä, todella kivaa ja monipuolista työtä. Toki jos pelkkää putsia tekee pitkään jossain kerrostalossa, alkaa ennen pitkää tylsistyttää. Mut ei yhtä paljon ku moppia vedellessä. Siis kaikki kunnia siivoojille, mutta ei vaan soveltunut mulle kun nuorena kokeilin.
Meillä on koneita myös ja robotteja nykyisin.
Vielä enemmän miinusta roboteista ja koneista. eri
Vierailija kirjoitti:
Mä siivoon ilmanvaihtoputkia. Parempi palkka. Miks siivoisin vessoja pienellä palkalla kun voin siivota röörejä isommalla?
Myös nuohoojan työssä saa putsata röörejä, ja palkka on parempi kuin vessansiivoojalla. Ja työhön kuuluu muutakin kuin siivoamista. Ja sopii myös bakteerikammoiselle.
Opiskelu oli liian vaativaa, opettajat n a t s e i h i n verrattavissa ja ihan sairasta menoa. Siivoan mieluummin ihan nimikkeellä siivooja toimistoja ja ilman kyseistä kidutusta mitä sanotaan opiskeluksi.
Miksi kouluttautuisin alalle jolla en tule koskaan työskentelemään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällekin pit saada hienompi nimi.
No mutta, itseasiassa oikeasti tärkeä työ. Vaan ei palkkauksen suhteen.
Joo, samaa mieltä ja ilmeisesti sisältää muutakin kuin jynssäystä.
Koska olen toimitilahuoltaja ammatiltani eikä kiinnosta sairaalat ja vanhukset mihin pääasiassa laikkarit menee töihin. Jos olisin valinnut laikkarin tutkinnon niin työkkäri olisi "pakottanut" heti sotepuolelle koska niissä on selvästi eniten työpaikkoja.
En ikinä mene enää naisvaltaiselle alalle töihin. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Koska olen toimitilahuoltaja ammatiltani eikä kiinnosta sairaalat ja vanhukset mihin pääasiassa laikkarit menee töihin. Jos olisin valinnut laikkarin tutkinnon niin työkkäri olisi "pakottanut" heti sotepuolelle koska niissä on selvästi eniten työpaikkoja.
Mä olin enimmäkseen peruskouluissa töissä. Laitos se koulukin on. Muita paikkoja oli päiväkoti, toimistot ja terveyskeskus.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä mene enää naisvaltaiselle alalle töihin. Siksi.
On alalla miehiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä alalla saa valita työt, työkkäri ei pakota. Minäkään en halua hoivakotiin tai sairaalaan.
Koska olen tehnyt laitoshuoltajan töitä nuorempana ilman koulutusta yhteensä noin 10v ja mun terveys ei kestä sitä enää ( saan hanskojenkin kanssa käsiin atooppista ihottumaa yms ).
Lisäksi koulutus alalle ei nosta palkkaa yhtään. Surkea palkka fyysisesti ja henkisesti raskaasta työstä.
Mutta kaikkein isoin syy on se, että nykyään kohteet tehdään juosten kusten useampi eri kohde päivässä, ja niiden väli liikutaan autolla. Mulla ei ole ajokorttia eikä varaa ajokorttiin.
Just katsoin pari viikkoa sitten mitä töitä alueellani on tarjolla siivoushommia vaikka tiedän että en enää pysty tekemään ja kaikissa oli vaatimuksena ajokortti. Tutkintovaatimusta ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Koska olen tehnyt laitoshuoltajan töitä nuorempana ilman koulutusta yhteensä noin 10v ja mun terveys ei kestä sitä enää ( saan hanskojenkin kanssa käsiin atooppista ihottumaa yms ).
Lisäksi koulutus alalle ei nosta palkkaa yhtään. Surkea palkka fyysisesti ja henkisesti raskaasta työstä.
Mutta kaikkein isoin syy on se, että nykyään kohteet tehdään juosten kusten useampi eri kohde päivässä, ja niiden väli liikutaan autolla. Mulla ei ole ajokorttia eikä varaa ajokorttiin.
Just katsoin pari viikkoa sitten mitä töitä alueellani on tarjolla siivoushommia vaikka tiedän että en enää pysty tekemään ja kaikissa oli vaatimuksena ajokortti. Tutkintovaatimusta ei ollut.
Korjaan, olin toimitilahuoltaja, en laitoshuoltaja.
Miksi opiskella alaa mitä voi tehdä ilman koulutustakin
Tein yhden kesän töitä siivouksen parissa mutta ilmapiiri oli niin toksinen ettei kiinnosta. Kamalia ovat siivoojat.
No mutta, itseasiassa oikeasti tärkeä työ. Vaan ei palkkauksen suhteen.