Kuinka kauan kestää, ennen kuin Embuske ilmoittaa olleensa edellisessä elämässään Jeesus?
Itsekeskeinen päihde- ja mielenterveysongelmainen, joka tulee uskoon harvoin tyytyy riviuskovaisena olemiseen. Pitää olla saarnaaja, jolle jumala puhuu suoraan ja joka välittää sanaa alamaisilleen. Edellisessä elämässä pitää olla vähintään opetuslapsi. Ja tietysti tehdä ihmetekoja, olla parantaja yms. Ja tietysti aika-ajoin nollata uskoa ryyppyputkilla. Sitä odotellessa.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko Embusken?
Keneltä sinä tätä kysyt ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatteko te jotain iloa elämäänne kun haukutte Enbuskea?
Onko kaikki kritisoivakin keskusteleminen haukkumista? Tällä palstalla haukutaan ihmisiä jokainen päivä ja hänkin on ihminen. En itse hauku ihmisiä, kerron vain mielipiteeni ja olen rehellinen asioista. Sen kuuluisi olla sallittua Suomessakin.
No toisen haukkuminen hulluksi ja sekopääksi ei ole mitään "kritisoivaa keskustelua", vaan vain toisen ihmisen herjaamista.
Eikö ole jo hieman lapsellista? Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä eivätkä kaikki miellä kaikkea niin pahalla tavalla. Minuakin on haukuttu vaikka millä nimityksillä enkä ole traumatisoitunut ja mitäs pahaa noissa nyt sitten on. Valitettavasti julkisu
No näinhän minäkin juuri sanoin ja annoin ymmärtää mutta jostakin syystä tälläkin palstalla sitä haukkumista kohtaa jokainen päivä, tappouhkaukset ja itsemurhaan kehoitukset mukaan lukien.
Siis ruotsinkielinen Jeesus, joka on vain nyt siis kerta kaikkiaan arvokkaampi ihmisenä kuin kukaan muu teistä, niin se nyt vain on. Toiset on arvokkaampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt mitään, mitä Enbuske Perjantai-ohjelmassa selitti. Tosin en ole niin älykäs kuin hän. Enkä ymmärtänyt sitä nuorta tyttöäkään.
Huokaus.
En yritäkään ymmärtää heitä, en myöskään lähde pilkkaamaan. Enbuske hoki moneen kertaan, että silloin oli hullu, nyt minä en ole enää hullu? Mietin mihin Yle pyrki tällä, kuka oli kaiken takana. Käsitelläänkö ensi viikolla muita uskontoja?
Mistä kohtaa irroitit tämän hänen kommenttinsa? Olisi hyvä tietää mistä on ollut kysymys ja miten tämä Yle nyt varsinaisesti vieläpä liittyy aiheeseen? Jos vaihtaa eri kanavalle keskustelemaan niin onko se sitten hyväksi vai kenties erittäinkin huonoksi ihmiselle? Hyvänen aika sentään tätä nykysuomea.
On hyvä jos saisi selkeän neuvon palstalaisilta vielä siihen että miten minun tulisi elää elämääni jotta kaikki muut mahdollisesti itseni lisäksi olisivat tyytyväisiä tai ainakin sellainen ohje että saisi elää suht rauhassa?
vähän osasin odottaa tollasesta pseudoskeptikosta. nauratti kyllä kun luin perusteluita.
tulevaisuus on hipsteriuskovaisten. hyi helv...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt mitään, mitä Enbuske Perjantai-ohjelmassa selitti. Tosin en ole niin älykäs kuin hän. Enkä ymmärtänyt sitä nuorta tyttöäkään.
Huokaus.
En yritäkään ymmärtää heitä, en myöskään lähde pilkkaamaan. Enbuske hoki moneen kertaan, että silloin oli hullu, nyt minä en ole enää hullu? Mietin mihin Yle pyrki tällä, kuka oli kaiken takana. Käsitelläänkö ensi viikolla muita uskontoja?
Hulluus on terveydenhuollossa ok jos syy on uskonto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Entinen ateisti" on täysin järjenvastainen käsite, ei se homma niin päin mene. Uskonnosta kasvetaan ulos tiedon ja järjen avulla, toiseen suuntaan taantuminen tarkoittaisi lähinnä tyhmenemistä. Yksi selitys on, ettei aiemmalle "ateismille" ollut perusteluita, mies ei vaan ollut perehtynyt asiaan, ja löysi sitten aikuisiällä mielikuvitusolennon jota palvoa.
Varsinainen eheytynyt ateisti on ihminen, joka on ensin aivopesty, ja sitten aikuisiällä silmät aukeaa uskonnon järjenvastaiselle primitiivisyydelle. Siitä ei enää takaisin uskontoon taannuta muuten, kuin esim. aivovamman, tai jonkun muun aivojen rappeutumisen myötä.
Mitä ihmettä selität? Ateisteja tulee uskoon joka päivä sankoin joukoin ympäri maapalloa ja ihan täysijärkisiä ja oikeustoimikelpoisia ovat.
Uskonnot ja täysjärkisyys ovat kylläkin toisensa poissulkevia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään edellistä tai seuraavaa elämää on vain tää yksi ja tässä elämässä tehdään päätös uskotko Jumalaan vai et. Itse uskon Jumalaan ja se on parasta mitä on tapahtunut. Uskokaa Jumalaan ja tehkää parannus synneistänne niin pelastutte kadotukselta.
Joo, minä taas en usko satuolentoihin sitten ollenkaan ja säälin niitä jotka uskovat. Mitään sen kummallisempia kadotusta ei ole olemassa kuin tämä nykyinen arkielämä. Ja Orpo ja Purra ovat taatusti enemmän syntisiä kuin minä olen. Niitä voit usuttaa parantumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään edellistä tai seuraavaa elämää on vain tää yksi ja tässä elämässä tehdään päätös uskotko Jumalaan vai et. Itse uskon Jumalaan ja se on parasta mitä on tapahtunut. Uskokaa Jumalaan ja tehkää parannus synneistänne niin pelastutte kadotukselta.
Joo, minä taas en usko satuolentoihin sitten ollenkaan ja säälin niitä jotka uskovat. Mitään sen kummallisempia kadotusta ei ole olemassa kuin tämä nykyinen arkielämä. Ja Orpo ja Purra ovat taatusti enemmän syntisiä kuin minä olen. Niitä voit usuttaa parantumaan.
KAIKKI on syntiä tehneet, Orpo, Purra ja sinä. Taivaaseen ei sitten oteta mitään syntistä, ei edes milligrammaakaan. Siksi synnit on sovitettava, jotta saisi viimeisellä tuomiolla vapauttavan päätöksen.
ei mene kauakkaan hänhän keksi persut vihollisekseen ja syylliseksi pahaan oloonsa..
En yritäkään ymmärtää heitä, en myöskään lähde pilkkaamaan.
Enbuske hoki moneen kertaan, että silloin oli hullu, nyt minä en ole enää hullu?
Mietin mihin Yle pyrki tällä, kuka oli kaiken takana.
Käsitelläänkö ensi viikolla muita uskontoja?