Kuinka kauan kestää, ennen kuin Embuske ilmoittaa olleensa edellisessä elämässään Jeesus?
Itsekeskeinen päihde- ja mielenterveysongelmainen, joka tulee uskoon harvoin tyytyy riviuskovaisena olemiseen. Pitää olla saarnaaja, jolle jumala puhuu suoraan ja joka välittää sanaa alamaisilleen. Edellisessä elämässä pitää olla vähintään opetuslapsi. Ja tietysti tehdä ihmetekoja, olla parantaja yms. Ja tietysti aika-ajoin nollata uskoa ryyppyputkilla. Sitä odotellessa.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole edellisiä elämiä olemassa kenelläkään.
Kyllä on.
"Entinen ateisti" on täysin järjenvastainen käsite, ei se homma niin päin mene. Uskonnosta kasvetaan ulos tiedon ja järjen avulla, toiseen suuntaan taantuminen tarkoittaisi lähinnä tyhmenemistä. Yksi selitys on, ettei aiemmalle "ateismille" ollut perusteluita, mies ei vaan ollut perehtynyt asiaan, ja löysi sitten aikuisiällä mielikuvitusolennon jota palvoa.
Varsinainen eheytynyt ateisti on ihminen, joka on ensin aivopesty, ja sitten aikuisiällä silmät aukeaa uskonnon järjenvastaiselle primitiivisyydelle. Siitä ei enää takaisin uskontoon taannuta muuten, kuin esim. aivovamman, tai jonkun muun aivojen rappeutumisen myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole edellisiä elämiä olemassa kenelläkään.
Kyllä on.
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
"Entinen ateisti" on täysin järjenvastainen käsite, ei se homma niin päin mene. Uskonnosta kasvetaan ulos tiedon ja järjen avulla, toiseen suuntaan taantuminen tarkoittaisi lähinnä tyhmenemistä. Yksi selitys on, ettei aiemmalle "ateismille" ollut perusteluita, mies ei vaan ollut perehtynyt asiaan, ja löysi sitten aikuisiällä mielikuvitusolennon jota palvoa.
Varsinainen eheytynyt ateisti on ihminen, joka on ensin aivopesty, ja sitten aikuisiällä silmät aukeaa uskonnon järjenvastaiselle primitiivisyydelle. Siitä ei enää takaisin uskontoon taannuta muuten, kuin esim. aivovamman, tai jonkun muun aivojen rappeutumisen myötä.
Mitä ihmettä selität? Ateisteja tulee uskoon joka päivä sankoin joukoin ympäri maapalloa ja ihan täysijärkisiä ja oikeustoimikelpoisia ovat.
Embuske sekoilee, ei voi muuta sanoa, kun katsoi Perjantai ohjelmaa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt mitään, mitä Enbuske Perjantai-ohjelmassa selitti. Tosin en ole niin älykäs kuin hän. Enkä ymmärtänyt sitä nuorta tyttöäkään.
Huokaus.
Narsismi ei ole merkki älykkyydestä
Vierailija kirjoitti:
Saatteko te jotain iloa elämäänne kun haukutte Enbuskea?
Kyseessä on tyrkky ja typerä julkkis joka asettaa itsensä nimenomaan keskustelun alaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Piakkoin piakkoin. Kato, on hesuksen toinen tulemus.
No onko tämä sitten huonokin asia vai miksi tämä sinun sarkasmisi tässä kommentissa?
Vierailija kirjoitti:
Embuske sekoilee, ei voi muuta sanoa, kun katsoi Perjantai ohjelmaa.
Näkeekö sen netistä kun ei ole tv-lähetintä? Mitä hän siis sekoilee, anna jokin esimerkki tästä sekoilusta.
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikki kritisoivakin keskusteleminen haukkumista? Tällä palstalla haukutaan ihmisiä jokainen päivä ja hänkin on ihminen. En itse hauku ihmisiä, kerron vain mielipiteeni ja olen rehellinen asioista. Sen kuuluisi olla sallittua Suomessakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt mitään, mitä Enbuske Perjantai-ohjelmassa selitti. Tosin en ole niin älykäs kuin hän. Enkä ymmärtänyt sitä nuorta tyttöäkään.
Huokaus.
Narsismi ei ole merkki älykkyydestä
Ei hän nyt ole kyllä sellainen narsisti, sen ihan jo näkee kun häntä katsoo ja varsinkin kuuntelee. Itsevarmuutta hänelläkin on eikä se tee narsistiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on tyrkky ja typerä julkkis joka asettaa itsensä nimenomaan keskustelun alaiseksi.
Minä ymmärrän häntä ihmisenä ja tätä itsensä tyrkyttämistä, se kuuluu hänenkin toimintaansa olennaisesti. Joidenkin tehtävä on olla esillä ja tuoda itseänsä esille. En myöskään koe että itsensä asettaminen keskusteltavaksi olisi huono asia vaan päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikki kritisoivakin keskusteleminen haukkumista? Tällä palstalla haukutaan ihmisiä jokainen päivä ja hänkin on ihminen. En itse hauku ihmisiä, kerron vain mielipiteeni ja olen rehellinen asioista. Sen kuuluisi olla sallittua Suomessakin.
No toisen haukkuminen hulluksi ja sekopääksi ei ole mitään "kritisoivaa keskustelua", vaan vain toisen ihmisen herjaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No toisen haukkuminen hulluksi ja sekopääksi ei ole mitään "kritisoivaa keskustelua", vaan vain toisen ihmisen herjaamista.
Eikö ole jo hieman lapsellista? Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä eivätkä kaikki miellä kaikkea niin pahalla tavalla. Minuakin on haukuttu vaikka millä nimityksillä enkä ole traumatisoitunut ja mitäs pahaa noissa nyt sitten on. Valitettavasti julkisuuteen kuuluu kaikenlainen arvostelu jo tästä julkisuudesta johtuen. Monet haukkumasanat voivat tuntua jopa hyvältä jos ymmärtää miksi niitä päästetään ilmoille. Muista olla jokaisen puolella yhtä hanakasti jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole jo hieman lapsellista? Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä eivätkä kaikki miellä kaikkea niin pahalla tavalla. Minuakin on haukuttu vaikka millä nimityksillä enkä ole traumatisoitunut ja mitäs pahaa noissa nyt sitten on. Valitettavasti julkisuuteen kuuluu kaikenlainen arvostelu jo tästä julki
Toisten haukkuminen on todella lapsellista, rumaa ja huonoa käytöstä, oli kohteena sitten yksityishenkilö tai julkkis. Julkkiksetkin ovat ihmisiä.
Mielipiteitä voi olla, mutta silti ei tarvitse sanoa kaikkea mitä sylki suuhun tuo.
No saa toki olla mutta tilannetajua, minua nyt ei muuten haittaa mutta ei saisi myydä kenellekään totuutena mitään valheellista jos tarkoitus on puhua elämästä rehellisesti ja aidosti. Tarinointi ja kuvitteleminen, haaveilu, fantasiaatio yms on eri asioita.