Maria Veitola avautuu naiseuden vaietusta puolesta
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että joku uskaltaa puhua aiheesta julkisesti.
Eihän naiset muusta puhukaan kuin naiseuden vaivoista. Itsekin nainen enkä ole kiinnostunut työkavereiden bv, menkoista tai vaihdevuosista. Alkaa tulla jo korvista ulos.
Onpa sulla erikoinen työpaikka...enpä taida tuota uskoa. Ei näistä asioista työpaikalla ole tapana jutella, hyvä kun kenenkään kanssa. Ja siitähän Maria juuri puhuu, siitä vaikenemisen kulttuurista.
Missä naisia on runsaasti töissä siellä on menkat, vaihdevuodetkin esillä. Itse pyörin paljon naisvaltaisilla aloilla ja usein pölähdän paikalle, kun ovat tauolla. Siellä itkevät ja nauravat yhdessä näitä naiseuden kompastuskiviä ja omia kokemuksia. Siellä mä viihdyn, vaikken välttämättä itse ota osaa noihin keskusteluihin. Heillä on keskenään hyvä olla ja luottamuspelaa. Kiva tehdä töitä niissä porukoissa. Lisäksi kun ns. ulkopuolisena tulen, niin aina olen tervetullut ja ikään solahdan marssijärjestykseen mukaan itsestään.
ohis
Ei kyllä vaihdevuodet ole vaiettu aihe:D Vuoronperään naisjulkimot näistä "avautuu".
Aina puhutaan vaihdevuosien huonoista puolista, miten olisi että puhutaan kerrankin hyvää. Ai niin, mutta valittaminen saa enemmän näkyvyyttä.
Itselläni alkoi elämä vaihdevuosien jälkeen kun tietää ettei lapsia voi enää saada. Pidettiin ystävien kanssa isot juhlat sen vuoksi. Ja syy miksi en käynyt sterilisaatiossa oli se kun kohtasin liian monta ilkeää suhtautumista asiaan ammattilaisten taholta ja kirurgiset toimenpiteet pelottavat.
Elän elämäni parasta aikaa nyt!
N56
Mulla ei oo ollut muita vaivoja kun menkat jäi pois eikä sekään oo vaiva. 66 vuotta olen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että joku uskaltaa puhua aiheesta julkisesti.
Vai vaiettu vaihe, omalta kohdaltani voin sanoa että on vaiettu aihe kun ei lainkaan saa vaihdevuosioireita. On tuo Maria niin julkisuushakuinen, rytkyineen päivineen. Ilmeisesti sponsorivaatteita, joita sitten kasoina pitkin kotia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En avaa linkkiä mutta arvaan kun veitolasta on kyse että aiheena on uliseminen kaikesta mahdollisesta.
Maria Veitola on rohkea nainen.
Yksinkertainen muotifeministi. Lisäksi vttumainen luonteeltaan.
Unohdit, että myös kiusaaja.
Sisältyy tuohon vttumaisuuteen.
Tunnetko hyvinkin? Ainakin ohjelmissaan on erittäin asiallinen, kohtelias ja ystävällinen.
Käsikirjoitettuja ovat Marian keskusteluohjelmat, taustaryhmä asialla, on itse kertonut.
Vierailija kirjoitti:
Entäs miesten vaihdevuodet?
Niin, miksi kukaan ei näistä puhu? Harva edes tietää että miehilläkin tulee vaihdevuodet. Aina naisia pitää ymmärtää ja voivotella vaikka miehilläkin on haasteita iän myötä.
Miten niin muka vaiettu aihe? Vähän väliä joku julkimo avautuu aiheesta iltapäivälehdissä ja työpaikalla (tehdastyö) keski-ikäiset naisihmiset ei muusta puhukaan.
Vierailija kirjoitti:
Aina puhutaan vaihdevuosien huonoista puolista, miten olisi että puhutaan kerrankin hyvää. Ai niin, mutta valittaminen saa enemmän näkyvyyttä.
Itselläni alkoi elämä vaihdevuosien jälkeen kun tietää ettei lapsia voi enää saada. Pidettiin ystävien kanssa isot juhlat sen vuoksi. Ja syy miksi en käynyt sterilisaatiossa oli se kun kohtasin liian monta ilkeää suhtautumista asiaan ammattilaisten taholta ja kirurgiset toimenpiteet pelottavat.
N56
Mä en tiedä yhtäkään hyvää asiaa vaihdevuosista. Pari juttua sitten jälkeenpäin, mutta nyt kun ne on menossa.. Miten käännän tämän kaiken p'skan positiiviseksi, kun se ei ole sitä? 2 kuukauden teurasmenkat, housutvaipat ja tenat 24/7, vatsakivut, pääkivut, yllättävät itkukohtaukset, huono unisuus... mulla ei ole edes kylmiä ja kuumia aaltoja vielä ole yms. Elämänlaatu ollut viimeiset kaksi vuotta miinuksella. Jaksaajaksaa, ihanaa tämä on.
N52
Veitolalla oli kaunis asu Aaltoloilla kyläillessään.
Saakohan kaupasta.
Susiruma vittumaisella luonteella. Sääliksi käy hänen miestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N56
Mä en tiedä yhtäkään hyvää asiaa vaihdevuosista. Pari juttua sitten jälkeenpäin, mutta nyt kun ne on menossa.. Miten käännän tämän kaiken p'skan positiiviseksi, kun se ei ole sitä? 2 kuukauden teurasmenkat, housutvaipat ja tenat 24/7, vatsakivut, pääkivut, yllättävät itkukohtaukset, huono unisuus... mulla ei ole edes kylmiä ja kuumia aaltoja vielä ole yms. El
Joillekin ihanaa, joillekin kamalaa. Itse olen näitä onnekkaita joilla ei oikeastaan mitään vaivoja. Työkaverit ihmetteli miksen valita😆
No aika itsestään selvistä asioista taas avautuu. Kyllä normi-ihminen tietää, että vaihdevuosissa on kuumia aaltoja, v*tutusta, väsymystä ja tuhat muuta oiretta. Vaan kun tämä valtakunnan oraakkeli taas kerran avaa sanaisen ja sisältököyhän arkkunsa, eiköhän iltalehdet ole raportoimassa. Halpaa ja huonoa journalismia.
Ei kai kukaan koskaan aiemmin ole sanonut, että vaihdevuodet on per*eestä? Maria oli ensimmäinen? No, eiköhän anneta hänelle vuoden journalistipalkinto.
Vierailija kirjoitti:
En avaa linkkiä mutta arvaan kun veitolasta on kyse että aiheena on uliseminen kaikesta mahdollisesta.
Onko se Punavuoressa hänen kanssaan asuva mies rikas, vai miksi se sen kanssa asustaa. Tuntuu kärsivän niin pirusti joka asiasta.
Tuurilesbo nollatyrkky ja toimittajana amatööri.
Veitola ravistelee tabuja.