Mitä voi tehdä oktalossa mitä ei voi tehdä kerrostalossa
Kommentit (146)
Olemme rakastellut kesäisin pihallamme vähintään viikottain. En koskaan kyllästy eikä vuorokauden ajallakaan ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Asun omakotitalossa 2000 m2 tontilla kaupunkialueella ja mua vituttaa se, että täällä tosissaankin on se mentaliteetti, että "mä voin tehdä mitä vaan 24/7". Jumalauta, kun ne sirkkelit, moottorisahat, harrikat, mönkkärit huutaa ja paljubileissä sekä trampoliinilla on kiva kiljua, niin ei ole asumisrauhaa. Talvella on hiljaisempaa, mutta kesällä alkaa helvetti. Ja tämä on ihan ns. keskiluokkaista ja arvostettua aluetta.
Joo, kyllä on ihanaa.
Joo on kun ei asuta kaupunkialueella, hieman väljempää.
Unelmoin pitkään ok-talosta ja puutarhasta, kunnes ostin sellaisen 2015.
Hieno puutarha piti tehdä mutta peurat, kanit ja rusakot söi nopeasti kaiken vihreän. Myös ne omenapuut.
Huomasin myös että puutarhan kastelu maksaa liikaa. Porakaivoa ei tontille saanut koska maa on paksua savimaata. Entistä merenpohjaa.
Pihalla seikkailleet peurat toi mukanaan punkkeja, joten niitä piti varoa.
Me myytiin talo koronavuosina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun omakotitalossa 2000 m2 tontilla kaupunkialueella ja mua vituttaa se, että täällä tosissaankin on se mentaliteetti, että "mä voin tehdä mitä vaan 24/7". Jumalauta, kun ne sirkkelit, moottorisahat, harrikat, mönkkärit huutaa ja paljubileissä sekä trampoliinilla on kiva kiljua, niin ei ole asumisrauhaa. Talvella on hiljaisempaa, mutta kesällä alkaa helvetti. Ja tämä on ihan ns. keskiluokkaista ja arvostettua aluetta.
Joo, kyllä on ihanaa.
No, täällä maalla tuokaan ei haittaa. Tilaa on. Huudatan musaa ihan mihin aikaan vaan kiinnostaa, mutta se ei kuulu naapuriin vaikka onkin tuossa näköetäisyydellä. Testattu on.
Sun naapuri on varmaan kuuro. Meillä on naapuri 300 m päässä, välissä on myös koivikkoa, niin kyllä se musan huudatus vaan kuuluu meille. Testattu on.
Vierailija kirjoitti:
Elää rauhassa.
Tässä kun lukee näitä musan huudattajien, paljussa kiljuvien, nuotin vierestä karjuvien yms kommentteja, niin pitää kysyä, että rauha on kaukana omakotitalossa.
Vierailija kirjoitti:
Unelmoin pitkään ok-talosta ja puutarhasta, kunnes ostin sellaisen 2015.
Hieno puutarha piti tehdä mutta peurat, kanit ja rusakot söi nopeasti kaiken vihreän. Myös ne omenapuut.
Huomasin myös että puutarhan kastelu maksaa liikaa. Porakaivoa ei tontille saanut koska maa on paksua savimaata. Entistä merenpohjaa.
Pihalla seikkailleet peurat toi mukanaan punkkeja, joten niitä piti varoa.
Me myytiin talo koronavuosina.
Ette hoksanneet ottaa sadevettä talteen?
Vierailija kirjoitti:
Tänään vaihdoin kahteen autoon kesärenkaat alle. En tarvinnut rengashotellia tai tilata vaihtotyötä saati sitten maksaa siitä erikseen.
Vaihdoin just renkaat autoon kerrostalon pihalla. Pesin samalla auton siinä samaisella pihalla.
Voi piestä täysillä puolisoa, eikös yksi kansanedustaja nimennyt tämän vetovoimatekijäksi.
Vierailija kirjoitti:
Voi piestä täysillä puolisoa, eikös yksi kansanedustaja nimennyt tämän vetovoimatekijäksi.
No jos joku mieluummin pieksee kuin rakastelee. Itse en viitsisi miestäni piestä. Kai nuo on huumehörhöjen juttuja?
Vierailija kirjoitti:
voi viettää siellä suurimman osan vuotta ilman mahdollisuutta jättää koti tyhjilleen esim. kolmeksi viikoksi lomareissun ajaksi.
Omakotitalossa asumme ja teemme kyllä 3 viikon ulkomaanmatkoja. Mikä estää?
Kreisibailata 4 kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Voi elää vapaasti. Ei ole koko ajan, eli 24/7 jatkuva vitutus ja naapurien varominen takaraivossa. Vasta kun muutin ok-taloon, tajusin miten stressaantunut ollut naapurien takia. vuosia ollut.
Tämäpä juuri. Ei kerrostalossa voi elää normaalisti. Tämä on ankeeta elämää.
No minä huudatan just musiikkia niin kovaa kuin mun laitteista lähtee. Naapurilla on paremmat vehkeet, ja siksi sieltä jonkinlainen hiljainen bassonjumputus kuuluu. Varmaan viettää iltaa pihalla se.
Vierailija kirjoitti:
Itse haluaisin muuttaa okt taloon saadakseni oman puutarhan. Laittaisin pihalle viljelypalstan ja paljon luumu -ja kirsikkapuita. Sekä tietysti erilaisia marjapensaita.
Lisäksi mulle toisi turvaa ajatus etten ole niin riippuvainen ulkoisista olosuhteista. Eli haluan talon, jota on mahdollista lämmittää puilla, mielellään myös puuhellan ruoanlaittoa varten. Ja pihalle tietysti porakaivo.
Kerrostalossa on aina vähän muiden armoilla.
Off topic, mutta sun ei tarvitse laittaa, kuin yksi luumupuu ja yksi kirsikkapuu ja takuuvarmasti muutaman vuoden sisällä sulla on puutarha näitä täynnä.
Vaikka hakata isoja reikiä seiniin joutumatta korvausvastuuseen.
Rikkoa kaikki paikat, kukaan ei vaadi korvaamaan.
Elää ajattelematta naapureita oman torpan suojassa.
Paitsi jos on vuokrattu omakotitalo, silloin pitää olla kuin pissi sukassa kiltisti hajottamatta mitään.
Itselleni tärkeintä on ollut se, että saa kävellä suoraan ulos vaikka paljain jaloin.
Jos haluan jättää saviset saappaat ulkorapulle niin voin sen tehdä. Kaikkia romppeita ei tarvi tuoda sisälle.
Parkkipaikka on aina.
Ei tarvitse ottaa naapureita läheskään niin paljoa huomioon/ naapurit eivät häiritse niin paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elää rauhassa.
Tässä kun lukee näitä musan huudattajien, paljussa kiljuvien, nuotin vierestä karjuvien yms kommentteja, niin pitää kysyä, että rauha on kaukana omakotitalossa.
Ei se ainakaan ole välittömästi uhattuna seinän takaata.
Mä olen aikanaan huuattanut rokkia aina poliisien paikalle saapumiseen asti, mutta aika aikaansa kutakin ja nykyisin nautin hiljaisuudesta. Eipä tuolta naapuritaloistakaan yleensä mitään kuulu. Eli puuttuu kaikki ne rasittavat elämisen satunnaiset äänet jotka leimaavat muita asumisentapoja.
Nukkua silloin kun haluaa eikä vain silloin, kun naapurit sattuvat olemaan hiljaa. Ja muutenkin nauttia hiljaisuudesta. Harrastaa puutarhanhoitoa (no joo kerrostalossakin voi jollain tasolla, mutta ei se ole sama asia), puutöitä, rassata autoja pihalla, hengailla koirien kanssa ilman, että aina joku tunkee kysymään saako rapsuttaa ja saa pitää koiria irtikin. Pihatöidenkin tekoa rakastan, tosin nyt teen niitä töissä niin ei ole enää samanlaista pakottavaa tarvetta saada omaa pihaa. No, ei sellaista tällä palkalla koskaan saakaan.
Elää rauhassa.