Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä voi tehdä oktalossa mitä ei voi tehdä kerrostalossa

Vierailija
12.04.2024 |

Kertokaa

Kommentit (146)

Vierailija
101/146 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalossa voi tehdä enemmän kunnostus- ja pihatöitä sekä huoltohommia, näiden takia okt oli asunnon valinnassa EI -listalla.

Nuo kaikki voi ulkoistaa.  

Vierailija
102/146 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ahdistaa kerrostalon äänet. En edes tiedä miksi koska en ole arka enkä säikky ihminen ollenkaan, töissä minut haetaan paikalle jos asiakas alkaa riehua tms, koska minulla hermot pitää. Kuljen mielelläni pimeässä metsässä, en pelkää siellä, en edes vaikka kuuluisi jonkun tömistelyä lähellä risukossa, tai jos sytytän otsalampun ja näen neljä paria silmiä. En koskaan ole pelännyt.

Mutta kun olen asunut kerrostalossa, ahdistaa se että jostain kuuluu yhtäkkiä jokin kolahdus, enkä tiedä mikä se on. Tai tuuletusputkista kuuluu jonkun yskimisiä. Tai rappukäytävästä kuuluu kun joku tavara putoaa lattialle tai rappuja alas. Puhumattakaan siitä että jostain kuuluu musiikkia, riitelyä tai jotain muuta ääntä. En tiedä miksi, mutta se ahdistaa tosi paljon.

Ja ylipäätään ajatus, että olen ison laatikon sisällä olevassa pienessä laatikossa, ja joka puolella minua on lisää pieniä laatikoita, joissa kaikissa on joitain ihmisiä sisällä. En ole ahtaanpaikankammoinenkaan, mutta tuokin jotenkin ahdistaa 😄

Haluan asua omassa pienessä laatikossa, josta pääsee ovesta ulos, isolle aidatulle tontille jonne kuuluu vain luonnon äänet ja kauempaa olevan autotien hurahdukset satunnaisesti. Täällä elämä on seesteistä ja rauhallista 😍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/146 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydä omassa saunassa? Joissain kerrostaloasunnoissa on oma.

Pomppia omassa pihatrampoliinissa

Vierailija
104/146 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa asuva voi vuokrata puutarha palstan, grillata pihalla, voi kutoa kangaspuilla. En imuroi yöllä. Kun pääsen aamulla työpaikalle, laitan kännykästäni robotti-imuri päälle ja kotona on siistiä, kun palaan. 

Minä en uskalla jättää robotti-imuria yksin päälle. Aattelen vaan, jos siihen tuleekin joku oikosulku ja syttyy palamaan. 

Vierailija
105/146 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaa pihalla alasti aurinkoa. Tehdä polttopuita. Hoitaa puutarhaa. Puhdistaa kattoa. Säilyttää venettä pihassa. 

Venettä ei monessakaan kaupungissa saa säilyttää pihalla. 

Kuka haluaisikaan asua omakotitalossa kaupungissa.

On sekin parempi kuin asua kerrostalossa, jossa et voi edes puhua ääneen mitään ilman, että se kuluu naapuriin, joita jostain syystä kiinnostaa muiden asiat.

Vierailija
106/146 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunnella musiikkia isolla, on mun nautinto, kun olen yksin kotona. 

Ennemmin ajattelen niin, että saan olla rauhassa muiden ääniltä. Samaa ajattelee puoliso. 

Vierailija
107/146 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haluaisin muuttaa okt taloon saadakseni oman puutarhan. Laittaisin pihalle viljelypalstan ja paljon luumu -ja kirsikkapuita. Sekä tietysti erilaisia marjapensaita.

Lisäksi mulle toisi turvaa ajatus etten ole niin riippuvainen ulkoisista olosuhteista. Eli haluan talon, jota on mahdollista lämmittää puilla, mielellään myös puuhellan ruoanlaittoa varten. Ja pihalle tietysti porakaivo.

Kerrostalossa on aina vähän muiden armoilla. 

Okt-talo 🤣🤣🤣🤣

Vierailija
108/146 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttia asumisesta

Vierailija
109/146 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppiä alasti trampoliinilla takapihalla, kun naapurit ovat kylässä saunomassa.

Vierailija
110/146 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun omakotitalossa 2000 m2 tontilla kaupunkialueella ja mua vituttaa se, että täällä tosissaankin on se mentaliteetti, että "mä voin tehdä mitä vaan 24/7". Jumalauta, kun ne sirkkelit, moottorisahat, harrikat, mönkkärit huutaa ja paljubileissä sekä trampoliinilla on kiva kiljua, niin ei ole asumisrauhaa. Talvella on hiljaisempaa, mutta kesällä alkaa helvetti. Ja tämä on ihan ns. keskiluokkaista ja arvostettua aluetta.

Joo, kyllä on ihanaa.

Vierailija
111/146 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki asu pienkerrostalossa, jossa "kaikki tietää toistensa asiat".

Kysymyshän oli käsittääkseni, mitä omakotitalossa voi tehdä, mitä kerrostalossa ei voi. 

Kerrostaloja on suuria ja pieniä.

Vierailija
112/146 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun omakotitalossa 2000 m2 tontilla kaupunkialueella ja mua vituttaa se, että täällä tosissaankin on se mentaliteetti, että "mä voin tehdä mitä vaan 24/7". Jumalauta, kun ne sirkkelit, moottorisahat, harrikat, mönkkärit huutaa ja paljubileissä sekä trampoliinilla on kiva kiljua, niin ei ole asumisrauhaa. Talvella on hiljaisempaa, mutta kesällä alkaa helvetti. Ja tämä on ihan ns. keskiluokkaista ja arvostettua aluetta.

Joo, kyllä on ihanaa.

Mä rakastan kesän ääniä! Meidän tontti rajoittuu leikkipuistoon ja on ihana kuunnella lasten kikatusta ja  vanhempien juttelua. Naapurin kovaääniset paljubileet häiritsee toki mutta vain pari kertaa kesässä, en ymmärrä miksi pitää ulkona huudattaa musiikkia? Vähemmälläkin kuulee! Ruohonleikkuri ei häiritse lainkaan. 

Toisen naapurin poikakin sai onneksi ajokortin joten moporalli jäi 1 vuoteen.

Vierailija
113/146 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihasauna

Polkea crosstrainerilla/juoksumatto tms ja laulaa kovaäänisesti mauttoman musiikin mukana

Juhlia ja puhua kovaa yöllä

Soittaa soittimia yöllä

Kasvattaa suurimman osan kasviksista omassa pihassa

Vierailija
114/146 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huudattaa musiikkia niin kovaa kuin haluaa sisällä .Pestä pyykkiä mihin aikaan haluaa , ei tarvitse olla hissukseen ettei aiheuta melua.

Niin tämä!

Vierailija
115/146 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihasauna

Polkea crosstrainerilla/juoksumatto tms ja laulaa kovaäänisesti mauttoman musiikin mukana

Juhlia ja puhua kovaa yöllä

Soittaa soittimia yöllä

Kasvattaa suurimman osan kasviksista omassa pihassa

Nyt rivitalossa perheen kanssa, ja tuskaista on. Naapurin kanssa jokseenkin eri aikataulut. He heräävät klo 6-7 aamuisin myös viikonloppuna ja tekevät esimerkiksi porrastreenin kotona sunnuntaiaamulla. Pakko herätä aina treenaamaan itsekin sunnuntaiaamuisin nykyään.

Vierailija
116/146 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Grillata ja viettää kavereiden kanssa aikaa kesäisin pihalla.

Ja naapuri saa nauttia teidän grillauksesta ja puheen höpinästä, kun tontin rajalle on viisi metriä!

Vierailija
117/146 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä on ihanaa.

No, täällä maalla tuokaan ei haittaa. Tilaa on. Huudatan musaa ihan mihin aikaan vaan kiinnostaa, mutta se ei kuulu naapuriin vaikka onkin tuossa näköetäisyydellä. Testattu on.

Vierailija
118/146 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kuin asuisi kerrostalossa, kun naapurin tontin rajaan on ulko-ovelta kuusi metriä. Ja naapurilla käytössä useita äänekkäitä laitteita!

Vierailija
119/146 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vaihtaa ulko-ovet ja ikkunat jos haluaa uudistaa tai remontoida. Voi päättää mitä haluaa omaan pihaan. 

Vierailija
120/146 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkia valvontakamerat kuvaamaan pihaa