Työkkäri pakottaa hakemaan toista työtä, vaikka olen jo hyvässä työssä
Nykyinen työ on 0-sopimuksella, mutta tunteja on viikossa noin 25-40. Työ johon työkkäri pakottaa hakemaan ei vastaa osaamisalaani millään tapaa, toisin kuin nykyinen työni. Tämä työ johon pitäisi hakea on kaiken lisäksi kesätyö.
Luulin myös, että työnhaku ei ole voimassa, koska en ole vastannut omavalmentajan yhteydenottoihin pitkään aikaan. Kelankaan mielestä työnhakuni ei ole voimassa, koska yritin huvikseni hakea työttömyystukea, mutta hakemus hylättiin, koska "työnhaku ei ole voimassa".
Mitähän tuosta seuraa, jos en hae? :D
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes olet työkkärin listoilla jos et tarvitse tukia?
Työttömyyden alussa on se rahaton aika, joten jos työ on epävarmalla pohjalla, ei välttämättä kannata pätkiä työnhakua kovin moneen kertaan, jos ei halua menettää useamman päivän rahoja, joka kerta.
Itse taas saan jatkuvasti TE-toimistosta ukaaseja, että minun täytyy lakkauttaa työnhakijana olo heillä, koska olen töissä (määräaikainen sopimus). En saa mitään tukia, joten vaikea käsittää, mitä se heiltä on pois, jos pidän työnhaun voimassa.
Ellei heillä sitten ole niin alkeellinen systeemi, että kaikki TE-toimistossa työnhakijoina olevat lasketaan heidän tilastoissaan työttömiksi..🙈
Vierailija kirjoitti:
Ap on siis huijari, joka on töissä mutta ei kerro sitä työkkärille ja haluaa samalla nostaa tukia.
Tuskin. Ehkä hän haluaa pitää vaihtoehdot auki, mikäli vuoroja aletaankin tarjota vähemmän? Välttää turhan byrokratian kun pitää työnhaun voimassa. Tuet alkaa rullata nopeammin kun ei mene turhaa käsittelyaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Irtisano hakemuksesi itse
Lopeta työnhaku oma-asioinnissa
Vierailija kirjoitti:
Jotkut vaan haluaa pitää työnhakumsa voimassa vaikka ovat kokpaikatyössä eivätkä tukia hae. Työkkärin virkailija kertoi. Työkkäri ei heitä tietenkään ahdistele paitsi joskus saattavat soittaa kuulumisia tyyliin kerran vuodessa
Nyt kannattaa ottaa työ vastaan. Työn vastaanottaminen kannattaa nyt.
Vierailija kirjoitti:
Itse taas saan jatkuvasti TE-toimistosta ukaaseja, että minun täytyy lakkauttaa työnhakijana olo heillä, koska olen töissä (määräaikainen sopimus). En saa mitään tukia, joten vaikea käsittää, mitä se heiltä on pois, jos pidän työnhaun voimassa.
Ellei heillä sitten ole niin alkeellinen systeemi, että kaikki TE-toimistossa työnhakijoina olevat lasketaan heidän tilastoissaan työttömiksi..🙈
Ja kaikkia työttömiä kuten kuntoutuksessa ym. olevia ei tilastoida työttömiksi :D Se on sitä tilastojen kaunistelua t:eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauti karenssistasi. Vaihto ehtoisesti voit aina olla vastaanottamatta yhteiskunnan tarjoamia avo kätisiä palveluita.
Oletko avo hoidossa
Mikä ihmeen avo hoito? Tarkoitatko sinä saakelin osaamaton tollo avohoitoa?
Vierailija kirjoitti:
Siellä järjestelmä lähettää sinulle muistutuksia siitä, että olet työnhakijana, ei se ole mikään ukaasi. Moni kun hämmentyy, kun ei voikaan ilmoittautua työnhakijaksi, kun jo on sellainen. Sitten itketään sitä, että tiedot on vanhentuneita jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä järjestelmä lähettää sinulle muistutuksia siitä, että olet työnhakijana, ei se ole mikään ukaasi. Moni kun hämmentyy, kun ei voikaan ilmoittautua työnhakijaksi, kun jo on sellainen. Sitten itketään sitä, että tiedot on vanhentuneita jne.
Minulle on tullut tekstiviestejä, joissa pyydetään lopettamaan työnhaku. Ja nyt sitten kirje. En siltikään lopeta sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyyden alussa on se rahaton aika, joten jos työ on epävarmalla pohjalla, ei välttämättä kannata pätkiä työnhakua kovin moneen kertaan, jos ei halua menettää useamman päivän rahoja, joka kerta.
Se on joka tapauksessa 7 vrk/v, vaikka työnhakua ei pätkisi.