Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko tuota 8 viikkoa -ruokaohjelmaa toteuttaa perheellisenä äitinä?

Vierailija
11.04.2024 |

En halua, että lapseni syövät mitään rajoitettuja ruokia, mutta itse tarvitsisin pienen ryhtiliikkeen nyt painnonnousussa. Tuo 8 viikkoa -ohjelma vaikutti hyvältä. Nyt vain mietin, että voinko sitä perheellisenä helposti toteuttaa? En jaksa tehdä monia eri ruokia päivässä, jokaiselle jotain omaa.

Kiitos, jos kerrot kokemuksistasi!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan.

Vierailija
2/28 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota? Luuletko, että kaikki tietävät automaattisesti, mikä tuo ohjelma on?

Vierailija
4/28 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä ryhtiliikkeeseen mitään ohjelmia tarvitse. Katsot vain mitä syöt ja liikut sen verran, että syöty ruoka ja vähän enemmänkin tulee kulutettua. 

Vierailija
5/28 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse noudatin vuoden päivät niin että tein ohjelman mukaiset ruoat itselle ja lapsille sitten erilliset esim makaronilaatikkoa tai nakkikastiketta ja perunamuussia. Vaikka ruokia oli useampi ei niitä tarvinnut kokata sen useammin kun molempien ruokaa riittää useammalle syöntikerralle. 8 vko ohjelman ruoatkin on yleensä 4 kerralle, vähintään kahdelle. Toki kokkausta tulee enemmän koska myös aamupala ja iltapala on usein esim smoothieta tai munakasta eli mitään leipää ei ole tai jos on tehdään se leipä itse. Myös kalliimmaksi ruokavalio tulee, mutta on todella kaiken arvoinen. Paino putosi eikä olo ja vointi ole ollut koskaan niin hyvä. 

Vierailija
6/28 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsillekin ei voisi tehdä terveellistä ruokaa, jonka avulla paino pysyy hallinnassa? 

Vierailija
7/28 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en haluaisi lasten miettivän ruokaa millään lailla negatiivisesti.

Vierailija
8/28 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en haluaisi lasten miettivän ruokaa millään lailla negatiivisesti.

Näytä sitten niille tervettä mallia ruokailussa äläkä sekoile millään dieteillä. 

Vierailija
9/28 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille voi tehdä ruokien oheen hiilihydraattilisän, jos siltä tuntuu. Monissa ohjelman ruokalajeissa toimii hyvin näin. Ja varsinkin jos lapset syövät päivähoidossa tai koulussa kounaan, voi ihan hyvin lapsetkin syödä vaikka ohjelman mukaisen päivällisen. Ilta- ja aamupalat voi tehdä lapsille sellaisen, minkä tekisi muutenkin.

Vierailija
10/28 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse noudatin vuoden päivät niin että tein ohjelman mukaiset ruoat itselle ja lapsille sitten erilliset esim makaronilaatikkoa tai nakkikastiketta ja perunamuussia. Vaikka ruokia oli useampi ei niitä tarvinnut kokata sen useammin kun molempien ruokaa riittää useammalle syöntikerralle. 8 vko ohjelman ruoatkin on yleensä 4 kerralle, vähintään kahdelle. Toki kokkausta tulee enemmän koska myös aamupala ja iltapala on usein esim smoothieta tai munakasta eli mitään leipää ei ole tai jos on tehdään se leipä itse. Myös kalliimmaksi ruokavalio tulee, mutta on todella kaiken arvoinen. Paino putosi eikä olo ja vointi ole ollut koskaan niin hyvä. 

Mä en ole montakaan kertaa syönyt munakasta tai smoothieta 8 viikkoa ohjelman aikana. Mieluummin vaikka paistan pari kananmunaa ja laitan kasviksia kaveriksi tai sulatan pakastemarjoja raejuuston tai jugurtin/rahkan (jugurtit ja rahkat tulee 6 viikon jälkeen mukaan, raejuusto mukana alusta lähtien) kaveriksi.

Vierailija
11/28 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sitä aloittaa nyt, jos on kesäloma kesäkuun alussa vai onko sitten koko loma vaan ruokien punnistusta ja salaatin puputtamista?

Vierailija
12/28 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kesällä grillata edes makkaran tuolla ohjelmalla?

Vierailija
13/28 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä voiko tuota ohjelman valkokastiketta syöttää jatkuvasti ? Maitoa voita ja jauhoja ?

Entä nakkeja ?

Vierailija
14/28 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä onko tuo tirripaisti hyväksi ?

Vierailija
15/28 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että oikein perheellinen äiti, johan nyt on mahtava. 

Vierailija
16/28 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nähdä, millainen on perheetön äiti :D

Vierailija
17/28 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä nuo marinoidut kyljykset. Millä marinoitte ?

Vierailija
18/28 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitahan perheellinen äiti kaivaa sen verran voimavaroja, että jaat linkin mitä meinaat. Mutta tsemppiä. Raskasta on usein olla äippä.

Vierailija
19/28 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep

Vierailija
20/28 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nähdä, millainen on perheetön äiti :D

Ööö, no vaikka yksinhuoltaja. Perheyksikköön kun perinteisesti kuuluu isä, äiti ja lapset.