Ennusteet: Lumisade palaa etelään asti ensi viikolla!
Kommentit (50)
Peräsuolenlaskeuma tulee vähemmästäkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä ole kymmentäkään vuotta, kun oli niin kylmä juhannusaatto, että piti grillata pipo päässä, tumput ja talvitakki päällä.
En muista satoiko mitään.
Tuo vuosi oli 2014. Lunta satoi pohjoisessa.
Juhannukselta säässä tapahtui yllätyskäänne ja helle alkoi jota kesti ainakin koko heinäkuun. Muistan sen eräästä tietystä tapahtumasta.
Täällä 80cm lunta miten siellä hesasaa onko jo drinkit tilattu ulkoterasille,joooooooolukivirve tupladrinkit,onko?,jo biitsi on täynnä läskivalaita?????.No osaan minä toki kirjoittaa,lapset vaan tuossa näppäilivät,miten siellä etelässä joko lehti alkaa ............
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja samaan aikaan maikkarin meteorologi iloisena selostaa kuinka sää jatkuu keväisen aurinkoisena ja lämpimänä..
Nytkään ei ole aurinkoista eikä lämmintä vaan jotain rännänsekaista vihmoo harmaalta taivaalta ja tuulee aivan älyttömästi.
Meteorologit ei oo osunu nappiin ennustuksissaan noin viiteen vuoteen
Onhan siitä jo reilusti yli 10v kun loppui tarkat ja pitävät ennusteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elokuussa ehkä uskaltaa vaihtaa kesärenkaat alle. Pariksi viikoksi.
Perus-Jamppa 51 vuotta
No noinhan suomalaiset näyttävät ajattelevan, ja varsinkin nämä palstalaiset: ei uskalla ajella kesärenkailla kun sääkartassa näkyy jossain Islannin ta Grönlannin yllä lumihiutalesymboli "jos se vaikka kuitenkin tulee Suomeen" ja "kun minä olen menossa pohjoiseen" ja "kun ei sitä uskalla ottaa riskiä kun on lapsiakin kyydissä" ym. skeidaa.
Jos viikoksi nyt sattuisikin tulemaan se jonkun tuossa edellä pelottelema 5 cm lunta, niin mihin siinä talvirenkaita tarvitaan? Kyllä sitä nyt muutaman päivän voi jaksaa ihan hyvin ajella takatalviolosuhteetkin huomioiden, ihan vaikka kesärenkailla.
Ja ainakin nastarenkaat pitäisi kieltää kategorisesti, kaikkina vuodenaikoina ja koko maailmassa. Itse olen nyt ajellut 18 talvea kitkarenkain, niin paljo
Mullakin ollut tuossa Fiat 600 autossani samat kesärenkaat jo kohta 20 vuotta. En ole voinut ajaa kun en ole vielä saanut loppuun entisöityä. Kiireisemmät tehnyt ensin. Hyvin olen pärjännyt.
Vanhan kansan mukaan: Jos Toukokuussa on lunta ladon katolla, on sitä myös maassa.
Ilmatieteenlaitos.fi lupaa kylläkin poutaa ja selviä plusasteita ensiviikolle. Siis pk-seudulle.
Vierailija kirjoitti:
Elokuussa ehkä uskaltaa vaihtaa kesärenkaat alle. Pariksi viikoksi.
Taitaa olla järkevintä ajella nastarenkailla ympäri vuoden.
Tervetuloa Suomeen.
Missä oikein asut?
Varsinais-suomessa oli useita kamalia hellejaksoja