Toinen päivä ilman kahvia, ja olo on mitä kamalin
Olen tässä yrittänyt irroittautua kofeiiniriippuvuudesta, kahvia olen juonut päivittäin n. 15 vuotta. Eilen oli ensimmäinen kahviton päivä ja väsytti kyllä, mutta tänään tuntuu että on ihan todelliset vieroitusoireet päällä: päätä särkee, lihaksia särkee, väsymys on ihan uskomatonta. Aika voimakas päihde kofeiinikin näemmä.
Kommentit (30)
Älä hyvä ihminen kiellä kahvia itseltäsi. Tykkäät siitä kuitenkin.
Älä nyt ap kiusaa suotta itseäsi. On täällä maailmassa kiusoja muutenkin tarpeeksi.
3-5 kuppia. Senverran pitää naatiskella. Sehän on noilla määrillä terveysjuoma. Älä hyvä ihminen kiusaa itseäsi jos mitkään terveys syyt ei ole se syy.
Itse lopetin kahvin tai kofeiinillisen kahvin juonnin siksi, että se pirstoi mun yöunet. Tuli juotua kahvia koko työpäivä, niin aika monta kuppiahan se oli, varmaan 6 mukillista/10 kuppia päivässä. Nyt juon aamuisinkin kofeiinitonta kahvia. Vieroitin itseni kofeiinista pikkuhiljaa, lopussa aamukahvi oli viikon kofeiinillista, niin ei tullut vieroitusoireita, kun vaihdoin sen kofeiinittomaan. Kofeiinittomia papujakin saa kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Kupillinen mielenrauhaa?
Mikset juo kofeiinitonta? On siinäkin antioksydanttejä jm
Miksi joku luopuu kahvista, se on terveysjuoma? Oon juonut 55 vuotta eikä tulisi mieleenkään luopua kokonaan, vaikka joskus menee vain kupillinen eikä päänsärkyä tule.
sinnittele vaan. muistan itse saaneeni kahden päivän jäätän hedarin ja todella teki mieli kofeiinia, mutta se meni ohi, kun yritti tehdä jotain muuta. kävin lenkillä, otin särkylääkettä, pidin itseni kiireisenä, söin voimakkaasti maustetuja ruokia. Sitten se menee ohi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku luopuu kahvista, se on terveysjuoma? Oon juonut 55 vuotta eikä tulisi mieleenkään luopua kokonaan, vaikka joskus menee vain kupillinen eikä päänsärkyä tule.
Minulla on mitatu toistuvasti hiukan viitearvojen alapuolelle jäävät kalium-arvot ja lääkäri suositteli, että jätän kahvin pois kokonaan. Siinä on kofeiinia (ja sen vuoksi sitä join) ja kofeiini lisää virtsaneritystä, joka sitte huuhtoo mm. kaliumia pois kehosta. alhainen kalium nostaa mm. verenpainetta.
Kannattaa vähitellen vähentää, jos on juonut mukikaupalla päivässä.
Tämä. Minulla nyt se vaihe, että lantraan puolet tavallista, puolet kofeiinitonta yhden kerran päivässä. Aamukuppi taas on täysin normaali kahvikuppi. Olen ajatellut, että se ei ole liikaa.