Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lonkka alkanut kipuilemaan kävelylenkillä! Apua

Vierailija
11.04.2024 |

Yritän kävellä joskus, noin  20-25 minuutin kävelyn (joskus muutama juoksuaskel)  jälkeen on alkanut tuntumaan toisen lonkan kohdalla, hieman etupuolella kipua. Oisiko joku lonkkakuluma, tai limapussintulehdus tms? Olen usein lopettanut kävelylenkin kivun kohdalla.

Mikä tää on? Olen jo noin 50v

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko muilla, ja mikä oli syynä?

Tää on jatkunut mulla jo noin vuoden ajan.

ap

Vierailija
2/14 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikot lonkan ulkokiertäjät ja lonkat pääsee kääntymään liikaa sisäänpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri saattais tietää. Tuntuuko kipu kyljellään maatessa? Minulla tuntui, oli ilmeisesti limapussintulehdus. Meni itsestään ohi. Kipu tuntui kylläkin lonkan ja reiden ulkosivulla.

Vierailija
4/14 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lonkkanivel on syvällä lantion sisällä. Pinnassa on jänteitä ja lihasten kiinnityskohtia. Fysioterapeutille mars. Hän tietää.

Vierailija
5/14 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet. Estrogeenin määrä vähenee ja nivelpinnat kuivuvat.

Vierailija
6/14 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta voin ennustaa lääkärin määräävän lisää liikuntaa että paino putoaa.

Limapussintulehdus paheni ainakin itselläni muutaman tunnin sisällä ja oli niin voimakas kipu, että oli pakko lähteä päivystykseen. Se on nimensä mukaisesti tulehdus. Vuoden jatkunut kipu kuulostaa joltain krooniselta.

Parempia vastauksia saat tietysti lääkäriltä. 

Vierailija
7/14 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri saattais tietää. Tuntuuko kipu kyljellään maatessa? Minulla tuntui, oli ilmeisesti limapussintulehdus. Meni itsestään ohi. Kipu tuntui kylläkin lonkan ja reiden ulkosivulla.

Mulla oli limapussintulehdus. Kävin lääkärissä ja kuvauksessa. Kipubtuntui vain polvessa. 

Lääkäri käski syödä viikon kipulääkettä ja hautoa kylmällä. Sanoi, että uusii helposti. 

Mulla se ärtyy nykyään saunassa. Pisän kylmää vettä sisältävää pussia polven päällä nykyään saunassa. 

Vierailija
8/14 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli limapussintulehdus. Kävin lääkärissä ja kuvauksessa. Kipubtuntui vain polvessa. 

Lääkäri käski syödä viikon kipulääkettä ja hautoa kylmällä. Sanoi, että uusii helposti. 

Mulla se ärtyy nykyään saunassa. Pisän kylmää vettä sisältävää pussia polven päällä nykyään saunassa. 

Lisäys: tulehduskipulääkettä siis. 

Vierailija
9/14 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan mene päivystystä vaivallasi kuormittamaan jos kerran on kestänyt jo vuoden.

Vierailija
10/14 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tietää että voi tuntua myös pelkästään polvessa, jos sattuu uusimaan itsellänikin.

Vierailija
11/14 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala venyttelemään sekä vahvistamaan paikkoja . Lisää öljyjä ruokavalioon . Käy fysioterapiassa . Kiinnitä huomiota kenkiin ja kävelyasentoon . 

Vierailija
12/14 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on parasta lääkettä lonkkakipuun. Nyt kannattaa ottaa työ vastaan.

Vierailija
13/14 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin hoidat siitä mahdollisen tulehduksen pois ja sitten alat säännöllisesti venyttelemään sieltä lonkan ja pakaran alueelta. Usein ei ole kyse mistään pahasta vaan ihan lihasjumista ja nivelten jäykkyydestä. Ja kyllä, itselläni paljon istuvana tuota vaivaa on kun yhtäkkiä käveleekin vähän pitempään.

Vierailija
14/14 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI tunnu kipua millonkaan muulloin kuin pitkään käveltyä. Mut kyllähän tää rajaa sitä miten paljon voi kävellä tai lenkkeillä.

Saman puolen polvi kyllä on oireillut myös sillon kun kyykkää, ei kestä koukistusta hyvin, vanha vaiva jo. mut oisiko yhteys?

ap