Ero tulossa, ei luottotietoja
Ahdistaa ja en tiedä mitä teen. Luottotiedot mennyt ja maksan niitä vielä pari vuotta. Töissä olen ja ulosoton jälkeen jää käteen n 1600€. Etävanhempi ja lapsi luona puolet ajasta. Nyt maksan puolet vuokrasta eli 500€. Siihen rahaan en saa asuntoa minne lapsi mahtuu. Joudunko kärvistelemään tässä suhteessa vielä kaksi vuotta, en kestä.
Jos olisin sossun asiakas ja työkkärillä, niin lapsi otettaisiin huomioon tuloissa. Saisin takuuvuokrat ja pärjäisin. Hitto mitä paskaa mun elämä. En halua sitäkään. En tiedä mitä teen.
Kommentit (16)
Vähän sama tilanne. Asuntoa kun ei tipu luottokelvottomalle niin joutuu kitumaan paskassa "suhteessa" niin kauan että saa luottotiedot takaisin.
Et edes näe ruokia mitä kokkaat? Hienosti taas jälleen kerran käytetty värikynää tarinassa. Jos tuolla tarkoitat, ettet saa syödä niitä, niin miksi?!
Oletko hakenut velkajärjestelyä, sosiaalista luottoa? Itse en näitä saa eikä myöskään sosiaalitoimi auta asiassa.
Vierailija kirjoitti:
No mikä meni pieleen?
Paljastui, että hän pelaa, salasi hyvin. Lainoja on ottanut joka paikasta ja minulle ei jää mitään rahaa. Salaa asioita. En tiedä mitä muuta voi mennä pieleen. Olen häkissä.
Vierailija kirjoitti:
Et edes näe ruokia mitä kokkaat? Hienosti taas jälleen kerran käytetty värikynää tarinassa. Jos tuolla tarkoitat, ettet saa syödä niitä, niin miksi?!
Saan syödä, en vaan ehdi syömään samaan tahtiin. Koen, että mua käytetyn hyväksi.
Velkajärjestelyä en saa ja sosiaalisen luoton raja on x-summa. Mulla velkaa n. 20 000. Sama summa menee siihen lainamaksuunkin jos semmoisen saisi.
Alkuperäinen pääoma on huomattavasti alempi, mutta kulut.
En vaan pääse eteenpäin tästä tilanteesta.
Mitä jos menisit turvakotiin??
ne ottaa välillä sinne muitakin kuin pahoinpideltynä ihmisiä.
sä tarviit apua asioittensa järjestämiseen. Tapaa joku sosiaalitantta? Diakoni? Jos pelkäät esim.lapsen huostaanottoa, niin sitten diakoni.
mutta myös jotain sossun apua tarviit, osa sossutyypeistä on järkeviä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos menisit turvakotiin??
ne ottaa välillä sinne muitakin kuin pahoinpideltynä ihmisiä.
sä tarviit apua asioittensa järjestämiseen. Tapaa joku sosiaalitantta? Diakoni? Jos pelkäät esim.lapsen huostaanottoa, niin sitten diakoni.mutta myös jotain sossun apua tarviit, osa sossutyypeistä on järkeviä.
Kiitos tästä kommentista. Otan yhteyttä sosiaalityöntekijään. En pelkää lapsen huostaanottoa. Lapsi pärjää tosi hyvin koulussa, eikä kotona ole semmoista mikä voisi semmoista aiheuttaa. Liittyy tähän salailuun ja pelaamiseen. Siihen, että en pääse pois tästä tilanteesta, vaikka haluankin.
Kysy äidiltä apua. Jos ei ole äitiä kysy isää. Jos ei isä auta, kysy jotain muuta. Tai ehkä asiat selviävät, vaikutat fiksulta. Olisipa kaikki helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä meni pieleen?
Paljastui, että hän pelaa, salasi hyvin. Lainoja on ottanut joka paikasta ja minulle ei jää mitään rahaa. Salaa asioita. En tiedä mitä muuta voi mennä pieleen. Olen häkissä.
Mahtaako olla velat kasvaneet tässä huomaamatta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä meni pieleen?
Mahtaako olla velat kasvaneet tässä huomaamatta
Aivan varmasti. Oli ottanut jotakin kallista bondora lainaa yhdistääkseen lainoja, kauheat korot velkasummaan nähden.
Maksan puolet kaikista kuluista, eli ruokakulut vähenisi vähintään puoleen. Kauppaan menee hirmu summia ja monesti en edes näe ruokia mitä kokkaan. Koen, että yksin pärjäisin paremmin. Helpommin. Mistä saan asunnon?