Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä on todella kauheaa kun ei ole sellaista ruokaa mitä haluaisi syödä! Edes siis juustoa, munia tai lihaa. Olkaa onnellisia, jotka voitte

Vierailija
10.04.2024 |

Vaikka halutessanne tilata pizzan vaikka kaapissa olisi vaikka mitä vaihtoehtoja ja välipaloja. 

Minulla on makaronia kaapissa, vähän voita ja ranskalaisia pakkasessa. Valitan vaikka tiedän että ei voisi olla sitäkään. 

On ärsyttävää kuitenkin kun ihmiset olettavat että pitää olla niin saamarin onnellinen siitä, että on sitä makaronia. Mitä vittua? Tulisitko sinä onnelliseksi jos sun kaapista tyhjennettäis kaikki muu paitsi makaroni, lihaliemikuutio ja ketsuppi? Sitten ei saisi valittaa kun kerta ruokaa on ja vatsa tulee täyteen.

Kyllä jo vituttaa mussuttaa näitä samoja paska ruokia viikosta toiseen. 

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SiruLiina kirjoitti:

fiksuruoka.fi

Mä en ole vielä kertaakaan löytänyt kunnon ruokaa täältä?? 

Sipsejä, energiapatukoita, ketsuppia,  pussiruokajauheita yms psk vaan

Nimen voisi muuttaa asiaan kuuluvaksi.  Mössöruoka.fi

Vierailija
22/33 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pakottaa olemaan vegaani?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SiruLiina kirjoitti:

Kun sulla on seuraavan kerran rahaa, niin osta rusinoita, sokeria, perunajauhoja, vehnä-/sämpyläjauhoja, tummaa soijarouhetta, kuivahiivaa, ketsuppia ja sipuleita.

Näistä pystyt tekemään ainakin rusinasoppaa, pitsaa, sämpylöitä, leipää, piirakan, makaronisoijamössöä (kun sulla kerran on makaronia), jauhelihakastikkeen (eli soijakastikkeen)

Ja taas joku soijarouheen tuputtaja, öks.

Vierailija
24/33 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan munia 2-3 pakettia viikossa ja laitan paistettuna leivän väliin ja otan evääksi mukaan- Juuri äsken paistin munia ja tein eväät koska pian lähden siikaa ongimaan meren rannalle.

Useilla olisi mahdollista onkia hyvää särvintä pöytään, onki vehkeet saa jo kympillä hyvinkin.  Kairaa ei tarvitse välttämättä, valmiita reikiä löytyy jäältä ja rantoja riittää sulan veden aikaan.

Ja saalisko on aina taattu?

Vierailija
25/33 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä lukee että ap on vegaani?

Vierailija
26/33 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmiten olen alkanut ronklaamaan ruoasta. Aika moni ruokalaji ja ruoka-aine on alkanut vituttamaan. Viimeisin on jauheliha. Talvella lakkasin syömästä lohta, vuosi sitten lakkasin syömästä lihapullia. Kaalit on saanut minun puolestani jo useamman vuoden jättää peltoon. Suolakurkku ei mene alas kuten ennen. Alkaa käytös muistuttaa kissaa. Kissakin haistelee kuppejaan ja jos ruoka ei miellytä, kävelee pois. M57

Vierailija
27/33 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sulla nyt kananmuniin riittää rahaa vaikka eläisit sossupummina???

Munat maksavat kai saman kuin paketti lihaliemikuutioita, joita tuntuu olevan jokaisen "köyhän" kaapissa. Elämä on valintoja.

Vierailija
28/33 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei pakota sinua mussuttamaan samoja ruokia. Hae ruoka-apua diakoniasta tai ruoka-avusta.

Halpaa lihaa on esimerkiksi halvimmat osat possusta. Käytä enemmän aikaa valmistukseen, niin saat hyvää ruokaa. Äläkä halveksi punalappuisia. Voit ostaa vaikka 60% alennetun pihvin, josta saa kaksi ateriaa runsailla halvoilla juureksilla täydennettynä. Myös juustoa, hyvääkin, on usein päiväysalennettuna eikä se ole sen huonompaa muutama viikko parasta ennen-päiväyksen jälkeen kuin ennen sitä.

Kananmunat ovat edullisia ja niitä voi käyttää monella tavalla, ja myös usein päiväysalennettuina. Miksi et ostaisi makaronin sijasta perunoita, halvimmillaan 50 snt/kilo? Niistä voi itse valmistaa monenlaisia aterioita.

Vierailija
29/33 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmiten olen alkanut ronklaamaan ruoasta. Aika moni ruokalaji ja ruoka-aine on alkanut vituttamaan. Viimeisin on jauheliha. Talvella lakkasin syömästä lohta, vuosi sitten lakkasin syömästä lihapullia. Kaalit on saanut minun puolestani jo useamman vuoden jättää peltoon. Suolakurkku ei mene alas kuten ennen. Alkaa käytös muistuttaa kissaa. Kissakin haistelee kuppejaan ja jos ruoka ei miellytä, kävelee pois. M57

Vaikutat olevan unelma-aviomiesainesta.

Vierailija
30/33 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat olevan unelma-aviomiesainesta.

Todella🤣🤣🤣

Toki mikäli mösjöö hoitaa keittiön ja rouva pääsee valmiiseen pöytään tämäkin ongelma hoituu

Vierailija
31/33 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ap keittoja. Jauhelihakeittoa, kanakeittoa, nakkikeittoa, vihanneskeittoa, hernekeittoa, kalakeittoa ( seiti) jne. Perunoita muutama kilo jääkaappiin. Keittoihin voi lisätä päivittäin vihanneksia tai vaikka aloitta vihanneskeitolla ja lisätä osaan lihaa seuraavana päivänä  ja osaan kalaa seuraavana jne. On hyvää ja säilyy hyvin jääkaapissa. 

Vierailija
32/33 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä lukee että ap on vegaani?

Mitä voit päätellä siitä, että ei hän syö kananmunia, juustoa ja lihaa , vaikka haluaisi? Se on oma valinta, että ei osta niitä eikä riipu rahasta, kuten tässä ketjussa on moneen kertaan kerrottu.

Vierailija
33/33 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen kun voit syödä ruokaa. Minulla on suolistosairaus, jonka vuoksi ruokavalioni on ollut aivan äärimmäisen rajoittunut jo monta vuotta ja niistäkin vähistä ruoka-aineista tulee ongelmia.