Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tätityylikeskustelun innoittamana: kuinka paljon tyylin pitäisi vastata todellisuutta?

Vierailija
01.02.2025 |

Jos pukeudutte kuin nyt niin muodikas täti niin oletteko myös tätimäisiä elämässänne?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte olla korrelaatiota

Vierailija
2/29 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätejä on erillaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätejä on erillaisia.

Jokainen tietää mitä tädillä tarkoitetaan

Vierailija
4/29 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän tyylikäs täti, mutta myös vähän mummo. Töissä enimmäkseen täti, mutta varsinkin vapaa-ajalla enemmän mummo kuin täti. Siinä minun tyyli. 

Vierailija
5/29 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätejä on erillaisia.

Jokainen tietää mitä tädillä tarkoitetaan

No ei oikeastaan, koska jokaisella sukupolvella on eri mielikuva siitä tädistä. Ne, jotka oli mulle nuoruudessani tätejä, on nyt mummo-ikäisiä, ja itse lienen täti-ikäinen. Mä miellän tätimäisyydeksi ne nuoruuteni mielikuvat tätimäisestä, en oman ikäluokkani tyyliä. 

Vierailija
6/29 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vähän tyylikäs täti, mutta myös vähän mummo. Töissä enimmäkseen täti, mutta varsinkin vapaa-ajalla enemmän mummo kuin täti. Siinä minun tyyli. 

Onko sulla mummoharrastukset vai räväkkä vapaa-aika?

Vierailija
7/29 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni on lapseton, mutta olen täti-ikäinen ja toimin tätinä ystäväni lapsille, joilla ei ole oikeaa tätiä. Olen myös rehellisesti tädin näköinen.

Vierailija
8/29 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä näyttää täti/mikä on tätityyli?

Vierailija
9/29 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä, ikää 68 mutta olen sporttitäti. Harrastan kilpaurheilua.

Ulkoisesti moni ei arvaa ikääni, edes naamasta

Vierailija
10/29 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tämä opetusmateriaali on, että tietynlainen pukeutuminen = tietynlainen persoona? Eli vastaus kysymykseesi, päälleen saa laittaa ihan mitä haluaa persoonasta viis. Rikos taitaa olla vain viranomaisen univormussa esiintyminen, jos sekään

Vierailija
11/29 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoikäisellä tätityyli trendaa. 

En ole trendikäs.

Vierailija
12/29 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enimmäkseen kirpputoreilla kiertelyä, kuntosalilla käymistä, uimista. Joskus käyn museoissa, näyttelyissä, elokuvissa, pizzalla, baarissa tai terassilla. Teattereissa ja konserteissa käyn myös, mutta harvemmin. Ei tuo kovin räväkkää ole. Mitä on mummoharrastukset? 

Vierailija
13/29 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä, ikää 68 mutta olen sporttitäti. Harrastan kilpaurheilua.

Ulkoisesti moni ei arvaa ikääni, edes naamasta

Aivan.

"En olisi millään uskonut!".

Vierailija
14/29 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätityyli todellakin on erilaista eri ihmisille. Mun tätityyli syntyy siitä etten välitä mitä mieltä muut ovat pukeutumisestani, poislukien tietysti epäsiisteyden, shokeerauksen ja paljastelun joista en välitä.

Jos tunika on mukava ja käytännöllinen laitan sen, tosin koetan löytää sellaisen joka miellyttää omaa silmää. Todellinen vuorovaikutus käydään kuitenkin ihmisten, ei vaatteiden välillä. 

Vierailija
15/29 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se tätityyli nyt taas olikaan?

En koe olevani täti kun en käytä marimekkoa enkä muitakaan kaapuja enkä edes ole lyhyt ja lihava.

Vierailija
16/29 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoo että mulla on oma tyyli ja valitsen oman tyylisiäni vaatteita. Omasta mielestä tyyli on vain rento. No ehkä vähän hippimäinen.

Ikää on 57, en nyt jaksa miettiä oonko täti vai mikä, ihminen aikakin ja vaatteita joutuu pitämään. Hameet on pitkiä ja suoria, värit on kivoja, musta kuitenkin helpoin, verkkarit on ihania. Pitkät mekot myös mukavia. 

Periaatteessa ois rahaa käyttää vaatteisiin, mutta tykkään ostaa lahjoja ja muille ostan kalliimpia kuin itselle ostaisin. 

Vierailija
17/29 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan minulla tätityyli?

Kotona tunika ja legginsit, töissä mekko.

Ihmeempiä harrastuksia ei ole kuin kotijumppaa. Mökkeilystä en tykkää, mutta kasvatan kukkia parvekkeella. Ruuanlaitosta ja leipomisesta en ole koskaan tykännyt, nyt yksin asuessa käytän paljon eineksiä tai syön lounaan töissä ja kotona leipää.

Tykkään kesäisin istua kaupungilla terasseilla juomassa kaakaota. Haluaisin bilettää ja harrastaa yhdenyönsuhteita, mutta kukaan kavereista ei enää halua, kun ovat tiukasti parisuhteissa, enkä kehtaa mennä baariin tms yksiin.

N50+

Vierailija
18/29 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko ap tai joku nyt määritellä sen tätityylin? Mitä tässä nyt haetaan?

Onko tätityylistä, jos on ysärityyliset Levikset niin kuin mulla?

Vierailija
19/29 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enimmäkseen kirpputoreilla kiertelyä, kuntosalilla käymistä, uimista. Joskus käyn museoissa, näyttelyissä, elokuvissa, pizzalla, baarissa tai terassilla. Teattereissa ja konserteissa käyn myös, mutta harvemmin. Ei tuo kovin räväkkää ole. Mitä on mummoharrastukset? 

Mummoharrastuksia ovat neulominen, leipominen, kukkien kasvattaminen. 

Vierailija
20/29 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko ap tai joku nyt määritellä sen tätityylin? Mitä tässä nyt haetaan?

Onko tätityylistä, jos on ysärityyliset Levikset niin kuin mulla?

Voi olla, jos ne Levikset yhdistää farkkukankaiseen yläosaan. Muita tätityylin juttuja: minishortsit, minihame, caprihousut, olkaimeton toppi, maiharikengät, nahkarotsi tai trenssi. Tätityylin ykkösharrastus: virkkaaminen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä