Jos mulla on 900e käteistä rahaa kotona...Niin syyllistynkö muka rikokseen jos en ilmoita niitä kun haen perustoimeentulotukea?
Olen nuo säästänyt vuosien varrella kun olen saanut perustoimeentulotukea koko ajan...varmaan jotain parikymppiä kuussa tai vastaavaa.
Nyt tuttu väittää että syyllistyn rikokseen eli petokseen jos en ilmoita noita varojani kun haen perustoimeentulotukea.
Onko totta että se on petos?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Minulla ollut säästössä 30000 euroa kotona jo 10 vuotta. Niistä vaan ei kerrota kelaan.
Olisi syytä olla jonkunlainen kassakaappi jos rahaa on kotona tuon verran
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne näkevät että olet nostanut sen tililtä joten joudut selittämään missä ne ovat.
Varsinkin jos kärsii peräsuolen laskeumasta.
Juuri siitä kärsin, ja siksi kotona on helvetisti tuohta, ei pankissa. 😄
Vierailija kirjoitti:
Niin syyllistytkin, mutta koska rahat ovat käteisenä niin kela ei saa niitä mistään selville joten et jää kiinni. Kunhan muistat ettet talleta niitä rahoja tilillesi etkä puhu säästöistä kelassa koskaan mitään ja sanot ettei mitään säästöjä ole jos asiasta kysytään.
Sinun logiikalla kaupasta on hyväksyttävää varastaa sellaisessa tapauksessa, ettei jää kiinni siitä.
Minulla on pihalle valettu rahapiilo. Lukollinen kassakaappi. 2 avainta eri piilopaikoissa. Jos talo palaisi, rahat eivät pala. Näin meillä.
Älä puhu raha-asioistasi hyvälle kaverillekkaan.
Kotona kannattaa pitää suuria määriä käteistä. Et vain ota koskaan ketään kylään. Tai pidä valoja päällä. Ja kyyhötät kaukana ikkunoista. Etkä koskaan puhu kenellekään mitään, ettei lipsahda.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pihalle valettu rahapiilo. Lukollinen kassakaappi. 2 avainta eri piilopaikoissa. Jos talo palaisi, rahat eivät pala. Näin meillä.
Kertoisitko vielä kotiosoitteesi. Haluaisin lähettää sinulle postissa yllätyslahjan!
Vierailija kirjoitti:
Jos olet aiempina vuosina säästänyt sen toimeentulotuesta, niin aiemmin se ei ole ollut rikos. Nykyään Kela tulkitsee asiaa täysin toisin päin eli nyt se onkin yhtäkkiä rikos.
Kela edellyttää, että saadut rahat on käytettävä saman kuukauden aikana eli eivät ymmärrä köyhän ihmisen todellisuudesta yhtään mitään ja kannustavat holtittomaan elämäntapaan.
Onpa älyttömäksi mennyt tuo touhu, ettei niistä pienistä hiluista muka saisi laittaa sukanvarteen.
Meinasin ehdottaa sitä, että ostaisi jotain säilyvää ruokaa varastoon, mutta ei taida toimeentulotuen varassa olevilla olla niin suuria ruokamenoja, että kaapista varastoja syömällä saisi nopeasti irrotettua rahaa vaikka kenkiin tai talvitakkiin - pesukoneesta nyt puhumattakaan.
Mutta eikös Kela maksa sähkölaskun? Arkkupakastimet on kai halpoja, joten jos sellaisen vanhan luuskan saisi jostain käytettynä edullisesti ja saisi sen sähkön Kelan piikkiin, niin profit? Voisi siinä ainakin inflaation verran tulla tuottoa, jos ostelisi hiljaksiin pakastimen täyteen lihoja tulevaisuuden varalle.
Juuri noin: EI PIDÄ KERTOA RAHOISTA KENELLEKKÄÄN.