Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon miehelläsi on " omaa-aikaa" ?

Vierailija
21.01.2007 |

Lasketko työmatkat (öitä pois) omaksi ajaksi? Entäpä työillalliset?

Kun mies tulee töistä kotiin, onko hän koko illan perheen kanssa? Entäpä kun lapset nukkuvat? Onko mies silloin sinun kanssasi, vai omissa oloissaan tai harrastuksissa?

Yritän tässä kartoittaa, mikä on " normaalia" ja paljonko muiden miehillä on omaa aikaa

kiitos jos jaksat vastata!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jonkin verran työmatkoja, mutta useimmiten ne ovat vain tolkuttoman pitkiä päiviä (normaali päivä + 6 h autossa). Eli en tosiaankaan laske omaksi ajaksi. Pitemmät työreissut ovat tietysti lomaa iltojen osalta, mutta noita on minullakin suunnilleen yhtä paljon.

Mies käy salilla kerran, pari viikossa, samoin kuin minä. Kaveri- ja työmenoja (siis vapaa-ajan) on ehkä kerran kuussa. Samoin minulla, eli tasan menee. Joskus käy laskettelemassa tms. Muuten ollaan kotona tai kyläillään ja matkustellaan omalla porukalla.

Ei valittamista.

Vierailija
2/4 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

surffaa tunnin netissä ja ketsoo loppuillan tv:tä, eikä juurikaan osallistu perheen yhteiseen toimintaa millään muotoa. Jos pyydän puhumaan lapsille, on sekin vähän vaivalloista. Näin ei ole ollut aina... Sitten illalla pesee pojan hampaat (ei koskaan tyttöjen) ja menee nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei työmatkoja, harrastuksia pari iltaa/vko. Lisäksi käy mm elokuvissa ja konserteissa. Saa mennä ja tulla kuten haluaa. Esim hiihtoloman aikaan menen lapsien kanssa sukulaisten nurkkiin ja mies saa kutsua kaverinsa kylään. Illalla on lasten kanssa, kunnes menevät nukkumaan, sen jälkeen omissa oloissaan.

Minä käyn kerran tai kaksi viikossa uimassa.

Vierailija
4/4 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni on jonkin verran työmatkoilla. Työaika on tietysti työaikaa, mutta illat... hmm. On se omaa aikaa ainakin siinä mielessä, että silloin hän voi käydä vaikka elokuvissa tai vaikka nukkua rauhassa jos mieli tekee. Tosin mieluummin tuo olisi kotosalla senkin ajan.

Baareissa tai muuten viihteellä mieheni ei käy. Joskus käy yksin elokuvissa, ehkä pari kertaa vuodessa. Työporukan kanssa noilla on pikkujoulut tietysti ja muutaman kerran vuodessa muita " virkistysiltoja" . Toisaalta ei nekään ihan " aitoa" omaa aikaa ole, vaikka mies kyllä tuntuu niistäkin illoista nauttivan.

Kotona miehellä on omaa aikaa silloin, kun me muut nukutaan. Mies valvoo yöllä tietokoneen ääressä. Illalla kun lapset nukkuu, vietämme joskus aikaa yhdessä, joskus erikseen. Mutta sitä on hankala eritellä " omaksi ajaksi" vai ei.

Mies ei myöskään harrasta mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi