Menikö nyt ihan oikein? Kaveri maksoi mulle 250e velan kahden kuukauden takaa, ja nyt Kela on laskenut sen "tuloksi"?? toimeentulotuessa??!
Olen saanu jo yli vuoden perustoimeentulotukea, ja 2kk sitten lainasin kaverille 250e käteisellä kun minulla ei silloin ollut sille akuuttia tarvetta...Nyt sitten kaveri maksoi takaisin, ja kelassa ollaan katsottu tuo TULOKSI, vaikka ne on mun rahoja jotka sain vain takaisin. ELI RAHOJA JOTKA OLEN PERUSTOIMEENTULOTUESTA SÄÄSTÄNYT.
Laitoin valituksen tästä, ja olen valmis menemään vaikka korkeimpaan oikeuteen.
Kohtalotovereita?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meni ihan oikein. Jokaisen sossu tukia nostavan pitää tietää että kaikki tuollaiset velat/tulot vain käteisellä
Vastatkaa kunnolla kun kerran tiedätte.
Syy on se että kaveri maksoi PANKKITILILLE joten se otetaan tuloksi huomioon valitettavasti.
OTTAKAA LAHJARAHAT MUMMOILTA SEKÄ VANHEMMILTA JA MUILTA AINA KÄTEISENÄ ETTEI NIITÄ KATSOTA TULOIKSI TOIMEENTULOTUKEA HAETTAESSA.
Suomessa kaikki pullokuititkin katsotaan tuloksi jos ne saisi tilille, näin on kyykytetty aina köyhiä Suomessa!
Kyllä ne kätisenäkin annetut rahat katsotaan tuloksi, jos REHELLISESTI ne ilmoittaa kuten kuuluisi. Mutta sossuloiset harvoin ovat rehellisiä vaan järkiään rikollista sakkia.
Sinä siis oletat että "sossuloisten" pitäisi olla rehellistä "sakkia" samaan aikaan kun yritykset piilottavat verottajalta rahojaan veroparatiiseihin ja jättävät ilmoittamatta tulojaan verottajalle?? Sinähän olet varsinainen siveyspoliisi 😁Vai onko tarkoituksesi maksimoida oikeasti heikkojen ihmisten kärsimys jotta sinä tuntisit itsesi oikein polleaksi pojaksi? Saat vähän röyhistellä että "minä se köyhälle näytin kaapin paikan". No oli miten oli niin älä tule koskaan sanomaan mielipiteitäsi tuntemattomassa seurassa julki ettei julkisuuskuvallesi kävisi huonosti 😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sinulla on rahaa. Missä ongelma?
No mitä jos olin menossa vaikka hammaslääkäriin tuolla 250 eurolla?
ap
Sait kaverilta 250 €, hampilääkäriin vaan sillä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meni ihan oikein. Jokaisen sossu tukia nostavan pitää tietää että kaikki tuollaiset velat/tulot vain käteisellä
Vastatkaa kunnolla kun kerran tiedätte.
Syy on se että kaveri maksoi PANKKITILILLE joten se otetaan tuloksi huomioon valitettavasti.
OTTAKAA LAHJARAHAT MUMMOILTA SEKÄ VANHEMMILTA JA MUILTA AINA KÄTEISENÄ ETTEI NIITÄ KATSOTA TULOIKSI TOIMEENTULOTUKEA HAETTAESSA.
Suomessa kaikki pullokuititkin katsotaan tuloksi jos ne saisi tilille, näin on kyykytetty aina köyhiä Suomessa!
Tai sitten toimitte rehellisen kansalaisen tavoin ja huomioitte hakemuksessanne, ettette tässä kuussa tarvitse kaikkea tukea vain vaan sen elämiseen tarvittavan erotuksen. Rehellisyys kannattaa aina.
Vierailija kirjoitti:
Ohis,
Minusta olisi hyvä, jos toimeentulotukea saavilla voisi olla ihan "Kelan luvalla" nk. 'säästötili' (pankissa voi olla pari erillistä tiliä, käyttötili ja toinen) mihin voisi _pienen_ summan säästää.
Tarkoitan nyt vaikka 200e tmv. (en edes 1000e tmv.) tuo olisi minusta inhimillistä. Muutama kymppi, tai jopa satanen kaksi on minusta ihan ok KENELLÄ TAHANSA olla pahan päivän varalle.
Ymmärrän ettei toimeentulo- tai muista tuista ole tarkoitus "säästämällä säästää" vaan se on viimesijainen apumuoto jos muita keinoja itsensä elättämiseen ei ole. Mutta pieni yllättävien menojen itse säästettyyn jemmarahaan minusta on jokaisella oikeus. Voi käyttää esim. jos joku 'hätätilanne' ja nopsaan tarvitsee vaikka särky- tai yskänlääkettä, kenkä hajoaa yllättäen tmv.
Olen samaa mieltä. Tämä olisi viisasta myös siinä mielessä, että se ennaltaehkäisisi ja vähentäisi stressistä johtuvia terveys- ja muita ongelmia.
Voi olla, että tulisi halvemmaksi yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Kellä toimeentulotuen asiakkaalla on tuosta noin vaan lainata 2 kuukaudeksi kaverille 250€?
Näyttää että saavat liikaa tukia kun on varaa lainaillakin niistä.
Meni oikein, siksi kaikki pitää olla käteisellä. Mutta voit vielä korjata asian sillä, että nostat rahan ja sanot kelaan, että ostat pesukoneen tms. Mikä hyväksytään toimeentulotuessa suuremmaksi ostoksi.
Muistisääntö ihmisille: meno = menee, tulo = tulee. Aika simppeli sääntö, ei kun noudattamaan.
On niin isot rahat kyseessä, että totta kai haet oikeutta korkeimmasta oikeudesta!!!
Siinäpähän näkevät!!
Toimeentulotuesta EI SAA SÄÄSTÄÄ!
N eekerit vie puolet sun toimeentulotuesta.
Juuri tällaisen takia ihmisiä paimennetaan rillit huurussa kohti uutta uljasta käteisetöntä maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Se Helsingissä puu kotettu oli arabimiehenn nainen. Miettikää 2002 syntynyt . Näitä te tänne halusitte.
Sara kuoli , yhteinen lapsi muhammedin kanssa, halusi erota ja väkivaltasuuden takia Sara ei halunnut et muhis näkee lasta, lähestymiskielto vireillä. Lisää näitä tänne totta tosiaan. Nuori nainen, kaikki edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se Helsingissä puu kotettu oli arabimiehenn nainen. Miettikää 2002 syntynyt . Näitä te tänne halusitte.
Sara kuoli , yhteinen lapsi muhammedin kanssa, halusi erota ja väkivaltasuuden takia Sara ei halunnut et muhis näkee lasta, lähestymiskielto vireillä. Lisää näitä tänne totta tosiaan. Nuori nainen, kaikki edessä.
Perus " Ei minun Muhammad!" :D
Sain työkokeilusta 9 euroa päivässä ja säästin 200 euroa tilillä niitä rahoja ja kela katsoin ne rahat niin etten saa toimeentulotukea.
Kosks avaajalla on ollut varaa lainata kaverille, hän on saanut liikaa toimeentulotukea. Meni siis ihan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Kosks avaajalla on ollut varaa lainata kaverille, hän on saanut liikaa toimeentulotukea. Meni siis ihan oikein.
Toimeentulotuen perusosa on jotain 580€/kk, tästä voi lainata 250€ ja jää vielä 330€/kk muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Sain työkokeilusta 9 euroa päivässä ja säästin 200 euroa tilillä niitä rahoja ja kela katsoin ne rahat niin etten saa toimeentulotukea.
Älä valehtele. Kelan sivuilta: Tulot, joita ei huomioida (siis perustoimeentulotuessa):
Tietyt sosiaalietuudet, kuten
-työttömyysturvaan liittyvät kulukorvaukset (esim. työllistämistä edistävään palveluun liittyvät matka- ja ylläpitokustannukset)
Oppirahoja. Jatkossa kaikki käteisenä ja älä anna tilinumeroa kenellekkään.