Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menikö nyt ihan oikein? Kaveri maksoi mulle 250e velan kahden kuukauden takaa, ja nyt Kela on laskenut sen "tuloksi"?? toimeentulotuessa??!

Vierailija
10.04.2024 |

Olen saanu jo yli vuoden perustoimeentulotukea, ja 2kk sitten lainasin kaverille 250e käteisellä kun minulla ei silloin ollut sille akuuttia tarvetta...Nyt sitten kaveri maksoi takaisin, ja kelassa ollaan katsottu tuo TULOKSI, vaikka ne on mun rahoja jotka sain vain takaisin. ELI RAHOJA JOTKA OLEN PERUSTOIMEENTULOTUESTA SÄÄSTÄNYT.

Laitoin valituksen tästä, ja olen valmis menemään vaikka korkeimpaan oikeuteen.

Kohtalotovereita?

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa tukia selvästi kun jää ylimääräistä säästöön.

Ei se mitään, kyllä se työpaikka saattaa lähteä keneltä tahansa tai palaa talo tai autotallikin. Elämästä ei koskaan tiedä joten nöyryyttä hieman asioita ja ihmisiä kohtaan.

Vierailija
22/116 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö ap, hullu saa olla muttei tyhmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela laskee veronpalautuksetkin tuloiksi, 500 e veronpalautus tarkoittaa 2 kk et saa toimeentuloa!

Tottakai laskee. Jos ei laskisi, kaikilla toimeentulotuen saajilla olisi ennakonpidätysprosentti vähintään 40.

Vierailija
24/116 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sinulla on rahaa. Missä ongelma?

No mitä jos olin menossa vaikka hammaslääkäriin tuolla 250 eurolla?

ap

No sitä on turha spekuloida. Keskity siihen että toimit oikein ja järkevästi jatkossa. Ota raha käteisenä, ei koskaan tilille paitsi palkkatulo jos sellaista olisi. Tarkoitan että lahjarahat mummoilta sun muilta käteisenä tai lahjakortteina tai suoraan tuotteina etteivät mene toimeentulotuesta jatkossa.

Vierailija
25/116 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeimpaan oikeuteen :D XD

Korkein hallinto-oikeus.

Mikä siinä naurattaa?

Sinä. Ei taida olla käsitystä kuinka prosessi etenee? Sitäpaitsi olet väärässä ja joutuisit maksamaan kymmenien tuhansien oikeudenkäyntikulut. 

Eikö tämä nyt ole tullut selväksi, että niitä rahoja ei koskaan tilille, koska vaikuttaa tukien maksuun. 

Vierailija
26/116 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitään, kyllä se työpaikka saattaa lähteä keneltä tahansa tai palaa talo tai autotallikin. Elämästä ei koskaan tiedä joten nöyryyttä hieman asioita ja ihmisiä kohtaan.

Vakuutukset on keksitty, niin työttömyyttä kuin tulipaloakin vastaan.

Vierailija
27/116 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä kiinnostavat erityiset toimeentuloasiakkaiden tulot jotta voimme pidättäyttyä tukien maksamisesta.

Ystävällisin terveisin

Kelatäti

Varmastikin ja naurattikin vielä. Toivottavasti joskus takaraivossa kaikuu ajatus siitä mitähän se elämä omalle kohdalle vielä tuo..

Vierailija
28/116 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela laskee veronpalautuksetkin tuloiksi, 500 e veronpalautus tarkoittaa 2 kk et saa toimeentuloa!

Tuohan on selvää, että se menee noin. Muutenhan jokaisen toimerntulotuen saajan kannattaisi nostaa veroprosentti älyttömän korkeaksi (koska Kela katsoo käteen jääviä tuloja, kun se laskee toimeentulotukea) ja ottaa sitten seuraavana vuonna monen tonnin ylimääräiset veronpalautukset ylimääräisenä rahana.

Vierailija
29/116 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oo onnellinen kun saat toimeentulotukea, kaikki ei saa! Ja jos se raha oli Sulle ylimääräistä niin miksi veronmaksajien pitäisi kustantaa Sun ylimääräiset rahat. Oikein meni!

Vierailija
30/116 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronpalautukset katsotaan tuloksi myös silloin kun ne menee ulosottoon. 

Vierailija
31/116 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein on menny. Kela katsoo sen tuloksi eikä näin ollen myönnä sinulle toimeentulotukea etkä sitä kyllä tarvitsekaan koska sait kaveriltasi velkansa sinulle ja summa oli noinkin iso. 

Vierailija
32/116 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mutta se onkin oikeaa tuloa takautuvasti koska edelliseltä vuodelta se on jäänyt saamatta. Eli koska sitä ei ole vielä huomioitu niin se huomioidaan kun se tulee tilillesi. 

Vierailija
33/116 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

porvoosta päivää, ettette sitte ole oppineet mitään.... ei niitä tilille malsella

Vierailija
34/116 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein meni koska olit niin tyhmä että otit rahat tilille.

Vierailija
35/116 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No vippaa puolestaan siltä kaverilta joka sun lompakolla tykkää käydä. 

Pers'aukisena kannattaa pitää huolta purukalustosta ettei sinne tuosta noin vaan mene 250€. 

Vierailija
36/116 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakuutukset on keksitty, niin työttömyyttä kuin tulipaloakin vastaan.

Kaikkeen te uskottekin ja aina löytyy hyviä porsaanreikiä asioista. Älkää olko niin sokean luottavaisia kaikkeen ja kannattaa nyt ymmärtää että on muutakin menetettävää kuin raha.

Vierailija
37/116 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti joku heikkolahjainen?

Vierailija
38/116 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo sitten on olevinaan jos ei tuloa? Huom. nyt ei puhuta perustulosta vaan viimesijaisesta toimeentulotuesta.

Vierailija
39/116 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

V i t t u oot tyhymä

Vierailija
40/116 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Huono provo, tiedät varmasti että Kela korvaa toimeentulotukea saavan reseptilääkkeet ja kunnallisella lääkärillä käynnit.