Menikö nyt ihan oikein? Kaveri maksoi mulle 250e velan kahden kuukauden takaa, ja nyt Kela on laskenut sen "tuloksi"?? toimeentulotuessa??!
Olen saanu jo yli vuoden perustoimeentulotukea, ja 2kk sitten lainasin kaverille 250e käteisellä kun minulla ei silloin ollut sille akuuttia tarvetta...Nyt sitten kaveri maksoi takaisin, ja kelassa ollaan katsottu tuo TULOKSI, vaikka ne on mun rahoja jotka sain vain takaisin. ELI RAHOJA JOTKA OLEN PERUSTOIMEENTULOTUESTA SÄÄSTÄNYT.
Laitoin valituksen tästä, ja olen valmis menemään vaikka korkeimpaan oikeuteen.
Kohtalotovereita?
Kommentit (98)
Nyt sinulla on rahaa. Missä ongelma?
Meni ihan oikein. Jokaisen sossu tukia nostavan pitää tietää että kaikki tuollaiset velat/tulot vain käteisellä
Liikaa tukia selvästi kun jää ylimääräistä säästöön.
Mikset ottanut rahaa käteisellä vastaan? Kaikki tilitapahtumat syynätään.
Kellä toimeentulotuen asiakkaalla on tuosta noin vaan lainata 2 kuukaudeksi kaverille 250€?
Vierailija kirjoitti:
No mitä jos olin menossa vaikka hammaslääkäriin tuolla 250 eurolla?
ap
Taas? Lopeta se rahan syytäminen muille, kun jatkuvasti on sama ongelma. Ties kuinka mones aloitus tämä on.
Kun oot saanut lainan takas, sulla on siinä kuussa ollut sen verran enemmän tuloa ja rahaa käytössäsi, ihan oikein on.
Ei jumalauta. Taas tää sama vanha provo täällä. Vaihda ees v i t t u tota summaa jos meinaat provoilla.
Meitä kiinnostavat erityiset toimeentuloasiakkaiden tulot jotta voimme pidättäyttyä tukien maksamisesta.
Ystävällisin terveisin
Kelatäti
Kela laskee veronpalautuksetkin tuloiksi, 500 e veronpalautus tarkoittaa 2 kk et saa toimeentuloa!
se meni ihan oikein.
koskaan, siis ei koskaan, velka tms rahoja tilille.
aina käteisenä.
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa lukea? Velka on maksettu takaisin joten sit ei kuuluisi huomioida tuloksi.
Jos sinulla ei ole rahalle "akuuttia tarvetta" se joutaakin leikata.
Vierailija kirjoitti:
Ei jumalauta. Taas tää sama vanha provo täällä. Vaihda ees v i t t u tota summaa jos meinaat provoilla.
😅
Vierailija kirjoitti:
Korkeimpaan oikeuteen :D XD
Korkein hallinto-oikeus.
Mikä siinä naurattaa?
Vierailija kirjoitti:
Kela laskee veronpalautuksetkin tuloiksi, 500 e veronpalautus tarkoittaa 2 kk et saa toimeentuloa!
Siis OMG
Vierailija kirjoitti:
Meni ihan oikein. Jokaisen sossu tukia nostavan pitää tietää että kaikki tuollaiset velat/tulot vain käteisellä
Vastatkaa kunnolla kun kerran tiedätte.
Syy on se että kaveri maksoi PANKKITILILLE joten se otetaan tuloksi huomioon valitettavasti.
OTTAKAA LAHJARAHAT MUMMOILTA SEKÄ VANHEMMILTA JA MUILTA AINA KÄTEISENÄ ETTEI NIITÄ KATSOTA TULOIKSI TOIMEENTULOTUKEA HAETTAESSA.
Suomessa kaikki pullokuititkin katsotaan tuloksi jos ne saisi tilille, näin on kyykytetty aina köyhiä Suomessa!
Toimita Kelaan se velkakirja, jonka kaverisi kanssa teitte.