Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja eläkeläistalouksissa on jo lähes puolet koko maan varallisuudesta

Vierailija
10.04.2024 |

"65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja ylipäätään eläkeläistalouksissa on nyt jo lähes puolet koko maan varallisuudesta. Yksinkertaisesti epäreilu ajatus, että juuri eläkeläiset olisivat kategorisesti sopeutustoimien ulkopuolella" 

Kommentit (2622)

Vierailija
381/2622 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia mistä on puhuttu vähän on muuttotappioalueiden asuntojen muuttuminen arvottomiksi tai lähes arvottomiksi. Eikä ongelmaa pakoon pääse pk seutukaan. On vanhoja taloyhtiöitä joille ei ole annettu remonttilainaa. Tai sitten remonttikulut ovat niin suuria että asunnon myyntihinnasta suurin osa on remonttilainaa.

Suurin osa eläkeläistenkin varallisuudesta on kiinni asunnoissa. Kukaan ei ole uskaltanut laskea miten suuri osa kansan varallisuudesta. On haihtunut ilmaan kun suuri osa asunnoista on menettänyt arvonsa kokonaan tai osin. Eläkeläisten varallisuuden suhteen pitäisi tehdä kuten talouskielellä sanotaan reilu alaskirjaus. 

Vierailija
382/2622 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli aikaisemmin keskustelua, siitä kuinka ennen oli halpaa rakentaa itselleen omakotitalo. Kyllä se sitä on nykyäänkin kunhan jaksaa nähdä vaivaa. Maata saa ostettua halvalla vähän syrjäisemmältä paikalta. Puutavaraa saa ostettua suoraan sahalta kakkoslaatuna melkein ilmaiseksi ja voihan sen aina itse sahuuttaa tontilta kaadetuista puista. Samalta sahalta kannattaa myös kysyä sahajauhoa eristeeksi, sattavat jopa antaa ilmaiseksikin. Kattopeltejäkin saa purkukohteista edullisesti.

Ei tule oma tupa kalliiksi kun vain tyytyy alussa vähään ja sisua rakentamiseen riittää. Kuunnelkaapa vain nuoret tätä viisaamman neuvoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/2622 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästetty on pienestä palkasta ja eletty hyvin säästeliäästi, jotta voisi eläkkeellä sitten vähän nauttia elämästä. Siitä sitten syyllistetään.

Säästöt nuorempien laskuun kun maksatat eläkkeesi heillä. Olisit itse maksanut eläkkeesi etkä vain kolmasosaa siitä 

Ja tuilla loisijat maksattavat tukensa muilla .Miksette ole säästäneet rahaa ja nostatte tukia?

Korjataan nyt mummoa. Kelan mukaan eniten tukia nostavat yli 75-vuotiaat. Eli kaikki lääkekulut ja muut korvaukset ovat itse asiassa sitä mummon haukkumaa sosiaalitukea.

Vierailija
384/2622 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeelle pääsee masennuksesta ja ahdistuksesta. Veronmaksajat maksaa. 

Verot ne vaan työssäkäyvillä nousee. 

Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa ja takuueläke 970 netto kuukaudessa. 

Takuu eläkkeen määrään kävin töissä 30 vuotta, viimeinen kymmenen vuotta kerrytti sen eläkkeen mitä saan. Ja ekat seitsemän vuotta maksoin mutta kertymää ei tullut,alkoi vasta 23-v. täytettyäni .  Onko nykyihmisen mielestä reilua meille jo eläkeläisille?

Vierailija
385/2622 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun elää pitkään ja säästeliäästi niin siitä sitä kertyy. 

Juuri näin.

Nuoret ei vaan ymmärrä sitä. Siis säästämistä ja nuukasti elämistä. Heille pitäisi olla kaikki-mulle-tänne-heti.

Jos he eläisivät nuukasti, niin heilläkin olisi 70-vuotiaana sama, mitä he nyt kadehtivat.

Vierailija
386/2622 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointialue ei jatka määräaikaisten hoitajien töitä ja eläkkeelle jäävien tilalle ei oteta ketään. 

Hyvinvointialue irtisanoo tukipalveluista eli siivous ja ruokahuolto ja ict-tuki. 

Vierailija
387/2622 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli aikaisemmin keskustelua, siitä kuinka ennen oli halpaa rakentaa itselleen omakotitalo. Kyllä se sitä on nykyäänkin kunhan jaksaa nähdä vaivaa. Maata saa ostettua halvalla vähän syrjäisemmältä paikalta. Puutavaraa saa ostettua suoraan sahalta kakkoslaatuna melkein ilmaiseksi ja voihan sen aina itse sahuuttaa tontilta kaadetuista puista. Samalta sahalta kannattaa myös kysyä sahajauhoa eristeeksi, sattavat jopa antaa ilmaiseksikin. Kattopeltejäkin saa purkukohteista edullisesti.

Ei tule oma tupa kalliiksi kun vain tyytyy alussa vähään ja sisua rakentamiseen riittää. Kuunnelkaapa vain nuoret tätä viisaamman neuvoa!

Ja pitää maksaa luvista. 

Nyt tulee energiaremontti, kun EU määräsi sen. Muista anoa lupa, jos vaihdat öljylämmityksen maalämpöön. 

Vierailija
388/2622 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvinvointialue ei jatka määräaikaisten hoitajien töitä ja eläkkeelle jäävien tilalle ei oteta ketään. 

Hyvinvointialue irtisanoo tukipalveluista eli siivous ja ruokahuolto ja ict-tuki. 

Oikea suunta. 

Julkinen ei ole enää varma työpaikka. 

Ja hallitus leikkaa palkkarahoja valtion työntekijöiltä sadoilla miljoonilla. 

Vierailija
389/2622 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyykö rakennustarkastaja käytetyt kattopellit? 

Vierailija
390/2622 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Nuoret ei vaan ymmärrä sitä. Siis säästämistä ja nuukasti elämistä. Heille pitäisi olla kaikki-mulle-tänne-heti.

Jos he eläisivät nuukasti, niin heilläkin olisi 70-vuotiaana sama, mitä he nyt kadehtivat.

Nuukasti ja säästeliäästi eläminen taitaa olla katoava  asia. Tuntuu että nykyään kaikki mitä tulee on hetkessä tuhlattu, toivottavasti edes tarpeellisen. Mutta tosiaan, säästeliäällä on mitä tuhlarilla ei.  

Vierailija
391/2622 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Nuukasti ja säästeliäästi eläminen taitaa olla katoava  asia. Tuntuu että nykyään kaikki mitä tulee on hetkessä tuhlattu, toivottavasti edes tarpeellisen. Mutta tosiaan, säästeliäällä on mitä tuhlarilla ei.  

Ei sijaisuuksia tekevät käy enää edes parturissa, kun ansiosidonnaista leikataan. 

Eläkeläiset parturissa hyppii rahojaan tuhlailemassa. 

Vierailija
392/2622 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Yksikään vanhus ei kaupasta osta punalappua kuten nuoret tekevät.

Vierailija
393/2622 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Ei sijaisuuksia tekevät käy enää edes parturissa, kun ansiosidonnaista leikataan. 

Eläkeläiset parturissa hyppii rahojaan tuhlai

20 - 30 eurolla saa vaatteen.

Kuka pienituloinen parturissa käy?

Hiukset nutturalle. 

Vierailija
394/2622 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 - 30 eurolla saa vaikka kengät, kun ei käy parturissa.

Hiukset voi leikata itse ja laittaa kiinni. 

Elämä on valintoja. 

Vierailija
395/2622 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Eläkeläiset parturissa hyppii rahojaan tuhlai

Minä eläkeläinen kävin viime vuonna tasan kerran kampaajalla. Otsa hiukset voi leikata itse. Älä siis  yleistä. 

Vierailija
396/2622 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omia vanhempiani vähän ihmettelen. Kumpikin olivat puoli vuotta-vuoden ammattikoulua käyneitä duunareita. Nyt eläkkeellä on varaa kahteen autoon, isoon omakotitaloon, kahteen kesämökkiin ym. Ei meillä lapsilla tuollaiseen ole varaa mitenkään. 

Oma isäni oli kandi, ei koskaan valmistunut maisteriksi, äiti oli käynyt emäntäkoulun. Omakotitalo, mökki, auto, jne löytyy. Äitini saa nyt eläkettä (sisältää leskeneläkkeen) reilusti enemmän kuin mitä itse saan 36-vuotiaana palkkatuloja asiantuntijapestissä KTM:nä. 

Vierailija
397/2622 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Yksikään vanhus ei kaupasta osta punalappua kuten nuoret tekevät.

Ne punalaput on muutenkin vähemmän myytyjä,ja kalliimpia,joten normihinnalla saa monesti tarvitsemansa halvemmalla. 

Vierailija
398/2622 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisissä on paljon varakkaita ja erittäin korkeita eläketuloja nauttivia.

Työssäkäyvät "orjat" sitten raatavat näiden eteen jos nyt vähän karrikoidaan.

On niitä tietysti paljon pienituloisiakin eläkeläisiä.

Pienet eläkkeet on pääosin kaikkein vanhimmissa ikäryhmissä, suuret ikäluokat saa keskimäärin huomattavasti enemmän. 

Ikäryhmässä 65-74 on lähinnä 50-luvulla syntyneitä eikä suuria ikäluokkia, jotka ovat tänä vuonna vähintään 75 vuotiaita. Viime vuoden tilastoissa toki nuorimmat vielä olleet 74 vuotiaita.

Vierailija
399/2622 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kävisin parturissa niin en voisi koskaan ostaa mitään vaatteita. 

Vierailija
400/2622 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuoreet luvut paljastavat miten Suomen varallisuus keskittyy eläkeläisille."

https://www.hs.fi/talous/art-2000005710785.html

Ja turha vedota ettei 30-vuotialla voi olla vielä kaikki maksettu, kun eivät saa edes lainaa pankista. Toisin sanoen sun perikunta ei saa asuntoasi tulevaisuudessa myytyä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi