Eikö enää lapsia minulle.....
Minulla on yksi lapsi, eskari-ikäinen. Haluaisin toisen, silläkin uhalla että raskausaikani oli vaikea. Fyysisesti raskaus sujui hyvin, mutta psyykkisesti kamala. Elämäntilanteeni oli silloin niin vaikea, olin raskauteni kanssa yksin (asuin yksin, odotin yksin, synnytin yksin, hoidon yksin jne. jne), lapsen isä ei ottanut kunnolla vastuuta jne. jne. En saanut tarpeeksi tukea.
Elämäntilanne on nyt parempi ja asumme koko perhe yhdessä. Rakastan lastani yli kaiken, mutta haluaisin hänelle vielä sisaruksen. Silloin hänen ei tarvitsisi olla myöhemmin elämässään niin yksin, olisi sisko/veli jonka kanssa jakaa asioita.
Nyt vain on niin, että sain gynekologilta kohdunpoisto tuomion. Syynä jatkuvat pitkittyneet vuodot, lukuisat kaavinnat ja kohdun limakalvolla kasvanut dysplasia johon liittyy suurentunut syöpäriski.
Tämä tilanne ei estä lasta tekemästä, mutta miten teet, kun jatkuvasti vain vuodan ja runsaasti.
Olenko vain itsekäs kun haluan toista lasta. Pitäisikö minun ajatella, että annan poistaa kohdun, jolloin turvaisin yhdelle lapselleni terveen äidin.
Kommentit (2)
Mutta lapset ovat kivoja ja ihania. älä kuitenkaan tee lapsellesi " vain" kaveria ja asioiden jakajaa, vaan tee yksilö. Oma ihana yksilö.
Usko pois, et jää mistään paitsi....
-kahden lapsen äiti