Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka voi kohteliaasti huomauttaa työkaverille että se löyhkää?

Vierailija
10.04.2024 |

Kyseessä on siis ylipainoinen työkaveri, kyseinen nainen löyhkää ikävästi hielle etenkin kun ilmat lämpiää. Tänään huomasin että se löyhkää. Voinko siis miten huomauttaa sille kohteliaasti hajusta?

M30

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aivan todella vaikea tilanne, jos ajatuksena siis on, että ei halua satuttaa toista (niinkuin toivottavasti on). Minua ärsyttää tällaisissa tilanteissa aina se, että miksi näiden ihmisten läheiset eivät sano heille asiasta?! Läheiseltä tulevana tuo ei ole läheskään niin paha kuin se, jos töissä joku huomauttaa. Lisäksi on myös se ikävä vaihtoehto, että jos henkilö onkin ihan tietoinen, mutta ei vaan saa hajua pois (kuten tuossa edellä oli kommentti).

Itse ap:nä pyytäisin jotain naispuolista työkaveria sanomaan asiasta kahden kesken. Kaikkein ikävin vaihtoehto on, jos tuo tulee mieheltä tai herranjestas pomolta, mikä tarkoittaisi, että se on joku yleisesti tiedossa oleva juttu.

Tuo on ihan totta, että hyvä ystävä voisi toimia "esihaistajana" ja varoittaa jo ensioireista, ettei mene kauheaksi.

Vierailija
82/99 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Anteeksi, mutta rakastan muotojasi ja tuoksusi kiihottaa minua."

Joten kaikki hyvin, eikä aihetta toimenpiteisiin. Mutta: - "Mentäiskös treffeille?" - Joo, parempi antaa esimiehen hoitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna esimiehen hoitaa tilanne, ota se hänen kanssaan puheeksi.

Meillä oli töissä viereisessä yksikössä samanlainen tilanne. Esimies ilmoitti työntekijälle että hänen täytyy alkaa peseytyä, tai työjärjestelyiden muutoksista pitää alkaa puhua. Muut eivät pysty olemaan samassa tilassa enää.

Tilanne korjaantui huomattavasti paremmaksi (haisee enää vain välillä ja vähemmän).

Vierailija
84/99 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pullukka ei tällaista asiaa ymmärrä sanomatta laittaa kuntoon vaan pilaa hajuhaitoilla työympäristön, niin asiasta on pakko voida sanoa suoraan. Itse sanoisin ihan suoraan että vietän 8 h päivästä työpaikalla joten joudun nyt sanomaan sinulle ikävän asian josta sinun ei pidä loukkaantua vaan korjata asia. Eli pahoittelen, että tämän sanon, mutta sinä nimittäin haiset erittäin voimakkaalle hielle ja se häiritsee minua ja työntekoa. Voisitko siis käyttää vaikka jotain hajusteita ja käydä suihkussa.

Vierailija
85/99 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin jalat haisee hirveältä. Peskää myös itsenne saippualla ja 5min kuuma suihku.

Vierailija
86/99 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin jalat haisee hirveältä. Peskää myös itsenne saippualla ja 5min kuuma suihku.

Jotkut käyttää kesällä kenkiä ilman sukkia.

Ei siihen mikään jalkakylpy auta, kun niitä hikisiä kenkiä ei pestä ikinä.

Vierailija
87/99 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä sellaisia sieraimiin laitettavia "hajunsyöjiä". Vievät aika tehokkaasti hajua. Näitä samoja käytetään obduktio-osastoilla. Meilläkin joskus asiakkaat aiheuttavat hajunsyöjien tarpeen, vaikka ovatkin vielä hengissä. 

Nenätulppa Nosa-hajusuoja

Vierailija
88/99 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään. Muiden hajut eivät kuulu kellekään muulle ! Paitsi, jos hää haisee ihan kauheelle, eikä oo käyny suihkus moneen viikkoon/kuukauteen..meillä kaikilla on omat hajumme, luonnolliset hajut. Ihan jokaisella ! On tyhmää koettaa peittää se kaiken maailman lemuilla. Niistä ku ei oo mitään apua !! Ja ist ite haisee monen metrin päähän, eikä ajattele, että joku voi olla pahastikin allerginen jollekin lemulle..siis parfyymillesitä ei saa käyttää litroittain kerralla ! Vain tooooosi vähän. Ei siinä tarvitse olla uinut..

Vierailija
89/99 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen hienhaju ei voi olla mikään ongelma. Miten se voi ketään haitata?

Paha, epämiellyttävä haju ON paha, epämiellyttävä haju riippumatta sen syystä. Ei pidä ottaa henkilökohtaisena arvosteluna saati loukkauksena, jos asia otetaan puheeksi.

Esim. Kuinka moni menisi vapaa-ajalla ruokailemaan ravintolaan, jossa haisee aina selvästi hiki? Entä elokuvatetatteriin, jossa haisee joka kerta hiki/kusi/paska/muu ällö haju?

Juu, esim. selluntuotanto haisee, samoin sikala. Tämä selvä. Työpaikan sieltä voi valita, jos haju ei itseä haittaa. 

Vierailija
90/99 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimiehen puheille. Hän voi ottaa asian puheeksi työntekijän kanssa. Hankalammistakin asioista joudutaan joskus keskustelemaan työntekijöiden kanssa. 

Näin juuri.

Esimiehen tehtäviin kuuluu hoitaa myös tämän kaltaiset tylsät asiat.

Mutta ei hätää - he ovat saaneet koulutusta siihen(kin).

Hupaisa ajatuskin, että kaikki esihenkilöt ovat saaneet tehtävään ihan erityistä koulutusta 😄😄😄

Ajattele omalle kohdallesi.

Sinulle ilmaantuisi jokin henkilökohtainen ongelmatilanne, vaikkapa juuri outo haju, jota et ole itse tiedostanut, mutta joka häiritsee työkavereita/asiakkaita.

Kenen toivoisit tulevan kertomaan asiasta sinulle?

Ihmisen, joka on saanut (psykologista

Missasit viestin sisällön. Joka on: useat esihenkilöt eivät ole saaneet minkäänlaista koulutusta ja opastusta toimimaan (psykologisesti) oikein ja asiallisesti alaistensa kanssa.

Vierailija
91/99 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et mitenkäön. Voit korkeintaan puhua ongelmasta esimiehsi kanssa, mutta tuskin asialle voi paljoakaan tehdä. Pidä etäisyyttä, niin et joudu niin paljon haistelemaan.

Joo, mut ainakin meillä pieni tsto, jossa joudutaan olemaan pakostakin ja useampi kerrallaan. Onneksi ei ole työskentelytila koko päivän. 

Vierailija
92/99 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy koska kävit viimeksi pesulla.

Johon kysyisin, miksi sellaista kysyt.

Joillakin on sellainen hikoiluongelma, että pesulla pitäisi käydä monta kertaa päivässä.

"Arvoisa neiti/rouva, haisette hieltä."

Vierailija
93/99 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa oli kyse hienhajusta, mutta oletteko törmänneet sellaisiin jotka haisevat aivan p4skalta?

Nämä henkilöt ovat olleet siistin näköisiä n. 50 v naisia. Työpaikkoina terveys-hyvinvointiala/ asiakaspalvelu.

Mistä tuo ulosteenhaju tulee? Suusta vai kenties ihon läpi. Voiko heillä olla joku haiseva avanne? 

Luultavasti eivät itse haista mitään, koska muuten eivät kehtaisi tulla tuon hajuisina ihmisten lähelle.

Hirvittävää jos itsekin haisisi tuolta eikä vaan tajua sitä.

Korostan vielä tätä, että nämä ulosteenhajuiset naiset ovat olleet muuten siistin näköisiä. En usko, että kyse on perushygienian laiminlyönnistä tai likaisista vaatteista.

En ole tavannut tuollaisia henkilöitä koskaan. Joillakin kai on sitten herkempi hajuaisti.

N60

Vierailija
94/99 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et mitenkään. Muiden hajut eivät kuulu kellekään muulle ! Paitsi, jos hää haisee ihan kauheelle, eikä oo käyny suihkus moneen viikkoon/kuukauteen..meillä kaikilla on omat hajumme, luonnolliset hajut. Ihan jokaisella ! On tyhmää koettaa peittää se kaiken maailman lemuilla. Niistä ku ei oo mitään apua !! Ja ist ite haisee monen metrin päähän, eikä ajattele, että joku voi olla pahastikin allerginen jollekin lemulle..siis parfyymillesitä ei saa käyttää litroittain kerralla ! Vain tooooosi vähän. Ei siinä tarvitse olla uinut..

Jo vain kuuluvat, juuri esim. työpaikalla. Miksi yhdellä pitäisi olla oikeus tehdä kaikkien olosta epämukavaa?

Paha haju aiheuttaa huonovointisuutta. Ihminen ällöää pahaa hajua luonnostaan, se on vaisto joka kehottaa pysymään kaukana likaisista (=tartuntavaarallisista) ihmisistä.

Vierailija
95/99 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mulle tulis työkaveri huomauttamaan, että haisen, vastaisin jotenkin näin:

"Olen erittäin tietoinen asiasta. Peseydyn huolella joka aamu, käytän deodoranttia, pesen vaatteeni 60 asteessa päivittäin, käyn hammaslääkärissä vuosittain, olen kääntynyt ongelmani takia eri lääkäreiden puoleen lukuisia kertoja saamatta muuta apua kuin lähetteen mt-polille, joten olen erittäin pahoillani jos haisen mutta en kertakaikkiaan enää keksi mitä voisin ongelmalleni tehdä. Olkaa tyytyväisiä jos itse tuoksutte aina raikkaalle."

Ja sitten lähtisin itkien pois enkä hetkeen kehtaisi tulla töihin ollenkaan.

Mulla vähän sama juttu. Perhe ja ystävät sanovat, että hajuongelmani on pelkkää kuvittelua. Eivät siis kuulemma haista sitä.

Vierailija
96/99 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et mitenkäön. Voit korkeintaan puhua ongelmasta esimiehsi kanssa, mutta tuskin asialle voi paljoakaan tehdä. Pidä etäisyyttä, niin et joudu niin paljon haistelemaan.

Eipä taida kannattaa huomautella: tilanne voi eskaloitua ikävästi: saat ns nenällesi eli kaveri pxxxaisee!

Vierailija
97/99 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimiehen puheille. Hän voi ottaa asian puheeksi työntekijän kanssa. Hankalammistakin asioista joudutaan joskus keskustelemaan työntekijöiden kanssa. 

Näin juuri.

Esimiehen tehtäviin kuuluu hoitaa myös tämän kaltaiset tylsät asiat.

Mutta ei hätää - he ovat saaneet koulutusta siihen(kin).

Esimies ja hr joutuu käymään läpi työntekijöiden asioita aivan laidasta laitaan. Pienempi paha hygienia-asioista keskustelu on kuin esim. päihdeongelma, rikosepäily tai kiusaaminen. Monella työpaikalla voi olla myös vaatimus tuoksuttomuuteen tai pukeutumiskoodi. Tämä vertautuu noihin, vaikkei kivaa olekaan.

Vierailija
98/99 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa oli kyse hienhajusta, mutta oletteko törmänneet sellaisiin jotka haisevat aivan p4skalta?

Nämä henkilöt ovat olleet siistin näköisiä n. 50 v naisia. Työpaikkoina terveys-hyvinvointiala/ asiakaspalvelu.

Mistä tuo ulosteenhaju tulee? Suusta vai kenties ihon läpi. Voiko heillä olla joku haiseva avanne? 

Luultavasti eivät itse haista mitään, koska muuten eivät kehtaisi tulla tuon hajuisina ihmisten lähelle.

Hirvittävää jos itsekin haisisi tuolta eikä vaan tajua sitä.

Korostan vielä tätä, että nämä ulosteenhajuiset naiset ovat olleet muuten siistin näköisiä. En usko, että kyse on perushygienian laiminlyönnistä tai likaisista vaatteista.

Kuulostaa puutteelliselta suuhygienialta. Esim. hammasväleissä saattaa muhia bakteereja, jotka tuottavat paskan tai kusen hajua. Nämä eivät lähde harjaamalla, vaan pitää käyttää hammaslankaa tai hammasväliharjaa. Samoi nielurisojein poimuihin voi joillain ihmisillä jäädä ruoanpaloja, joissa bakteerit lisääntyvät. 

Minulla oli kerran seksikumppani, jonka kanssa peuhatessa tunsin vienon paskanhajun, aluksi oletin tietysti että se tulee hänen peräpäästään, mutta myöhemmin totesin, että hajun lähde olikin tyypin hengitys.

Vierailija
99/99 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut hikoilee/hiki haisee enemmän oli lihavia tai laihoja ja vaikka kävisivät suihkussa ennen työvuoron alkua. Keskellä työvuoroakaan ei oikein voi lähtä peseytymään ja työstä johtuvasta hikoilusta. Deodorantit/antiperspirantitkaan eivät kaikille auta. Ruumiillista työtä tekevillä aloilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme