Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka voi kohteliaasti huomauttaa työkaverille että se löyhkää?

Vierailija
10.04.2024 |

Kyseessä on siis ylipainoinen työkaveri, kyseinen nainen löyhkää ikävästi hielle etenkin kun ilmat lämpiää. Tänään huomasin että se löyhkää. Voinko siis miten huomauttaa sille kohteliaasti hajusta?

M30

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, voisiko olla kenties mahdollista että Ihonne ilmaan ekskrementoima odööri saisi aikaan vahvoja puolustusreaktioita keskushermostossani?

Vierailija
42/99 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa oli kyse hienhajusta, mutta oletteko törmänneet sellaisiin jotka haisevat aivan p4skalta?

Nämä henkilöt ovat olleet siistin näköisiä n. 50 v naisia. Työpaikkoina terveys-hyvinvointiala/ asiakaspalvelu.

Mistä tuo ulosteenhaju tulee? Suusta vai kenties ihon läpi. Voiko heillä olla joku haiseva avanne? 

Luultavasti eivät itse haista mitään, koska muuten eivät kehtaisi tulla tuon hajuisina ihmisten lähelle.

Hirvittävää jos itsekin haisisi tuolta eikä vaan tajua sitä.

Siistillakin ihmisellä ei välttämättä maha toimi ja takapuoli saattaa jäädä sotkuiseksi ja paperilla ei tule välttämättä täysin puhdasta.(Haju jää vaikka sen pyyhkisikin pois) Sitten vielä vähän hikoaa istuskellessa niin haiseehan se. Naisilla monesti myös ohuemmat ja ihonmyötäisemmät vaatteet joka antaa paremmin hajuja läpi.

Itse en kiinnitä

Alapää kannattaa pestä bideesuihkulla eikä pyyhkiä paperilla. Jos sun kädessä on paskaa, niin ethän sinä sitäkään vain paperilla pyyhi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haju voi johtua myös terveydellisistä syistä. Jotkut lääkkeet ja sairaudet voivat aiheuttaa pahaa hajua. Itse teen fyysistä työtä, hikoilen ja käytän työvaatteita mitä en todellakaan joka päivä ehdi ja jaksa pestä. Voi olla että ainakin hiki haisee mutta ei tarvitse tulla lähelle haistelemaan.

Vierailija
44/99 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vaikea paikka! On syytä miettiäkin mahdollisimman diplomaattinen tapa ottaa asia esille. Ehkä jotenkin "oletko kiinnittänyt huomiota, että puserosi tuoksuu hielle?" - mutta veikkaan, ettette ole niin läheisissä väleissä, että sinulla olisi siihen mitään sanomista.

Pusero ei voi tuoksua hielle

Tässä tulemme nimenomaan siihen diplomatiaan. Ainakin itsestäni se olisi hienovaraisempi ilmaisu kuin "puserosi haisee".

Vierailija
45/99 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tämä lista on? Joka käynnillä TE-keskukseen vajoan yhden askeleen alemmas.

Vierailija
46/99 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vanhempi miestuttu, jonka vaatteet haisevat järkyttävästi hielle. Hän kyllä saunoo ja peseytyy normaalisti, mutta ei tajua vaihtaa puhtaita vaatteita. Talvella sama pesemätön hiihtopusakka tai untuvatakki, joka vedetty pusakan päälle hiihtolenkin jälkeen. Vuodesta toiseen pesemättä, ei varmaan ymmärrä edes tuulettaa. Ällöttävä haju jää leijailemaan käyntinsä jälkeen.

Vierailija
47/99 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa oli kyse hienhajusta, mutta oletteko törmänneet sellaisiin jotka haisevat aivan p4skalta?

Nämä henkilöt ovat olleet siistin näköisiä n. 50 v naisia. Työpaikkoina terveys-hyvinvointiala/ asiakaspalvelu.

Mistä tuo ulosteenhaju tulee? Suusta vai kenties ihon läpi. Voiko heillä olla joku haiseva avanne? 

Luultavasti eivät itse haista mitään, koska muuten eivät kehtaisi tulla tuon hajuisina ihmisten lähelle.

No mulle itselleni jäi ja jää kyseinen haju ikeniin ja nenän limakalvoille, kenties vaatteisiin ja hiuksiinkin, jos olen joutunut hoitamaan ripuloivaa tai muuten vaan housuun kakannutta asukasta vanhustyössä. Se voi haista tuulahduksena seuraavassakin käyntikohteessa tai käytävällä.

Vierailija
48/99 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vaihdevuosien myötä alkanut hikoilla ja myös haista. Hiki haisee niin voimakkaasti, että joudun viikoittain pesemään tietysti lakanat, mutta myös peiton ja patjansuojuksen. Vaikka sohvilla on huovat suojana, nekin ovat alkaneet haista. Käyn suihkussa päivittäin, usein kahdesti ja vaihdan ja pesen vaatteet joka päivä. Silti mikään ei auta. 

Vierailija
49/99 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siistillakin ihmisellä ei välttämättä maha toimi ja takapuoli saattaa jäädä sotkuiseksi ja paperilla ei tule välttämättä täysin puhdasta.(Haju jää vaikka sen pyyhkisikin pois) Sitten vielä vähän hikoaa istuskellessa niin haiseehan se. Naisilla monesti myös ohuemmat ja ihonmyötäisemmät vaatteet joka anta

Jokaisella työpaikalla pitäisi olla sellainen. Joskus vaan tulee vähän housuun ja sitä on enää paperilla turha pyyhkiä. Alushousut voi jättää pois mutta ei edes märällä paperilla saa takapuolta puhtaaksi ilman käsisuihkua.

Vierailija
50/99 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisesta pitää vaan sanoa suoraan. Se on kohteliasta.

Vierailija
51/99 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viiskymppinen ukko joka lemahti aina. Koko hänen toimistonsa haisi pahalta. Onneksi otti loparit. Ihan huono hygienia siis, en ymmärrä miten aikuiset ihmiset ei tajua käydä suihkussa, eikö oma hajuaisti toimi vai eikö vaan kiinnosta? Mielenterveyspotilaat toki esim. on eri asia. Mutta terveet ihmiset.

Vierailija
52/99 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulle itselleni jäi ja jää kyseinen haju ikeniin ja nenän limakalvoille, kenties vaatteisiin ja hiuksiinkin, jos olen joutunut hoitamaan ripuloivaa tai muuten vaan housuun kakannutta asukasta vanhustyössä. Se voi haista tuulahduksena seuraavassakin käyntikohteessa tai käytävällä.

Tuo vanhustenhoitotyö on eri asia. Siinä kyllä hajut tarttuu vaipanvaihtajaakin.

Mutta noista pahalta haisevista naisista yksi oli töissä apteekissa ja toinen röntgenhoitajana.

Vierailija
53/99 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettet se ole sinä joka haiset? Ainakin käytöksesi on paskaa.

Vierailija
54/99 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma ettet se ole sinä joka haiset? Ainakin käytöksesi on paskaa.

Mitä paskaa ap:n käytöksessä on?

Voihan toki olla, että hän itsekin haisee, mutta mistä sen voi tietää jos kukaan ei kehtaa sitä ääneen sanoa?

Vierailija
55/99 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä, jos vähän haiskahtaa. Täällä Helsingissä on leijaillut paha haju jo monta päivää. Toivottavasti kaikki hajuallergikot ja muut nuuhkijat menettävät hajuaistinsa.

Vierailija
56/99 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan velvollisuus on kertoa työntekijöille, että työpaikalla on hajsuteyliherkkiä ja sen vuoksi kaikki hajusteet on pahasta jos joutuu olemaan töissä sellaisissa olosuhteissa että siitä tulee esimerkiksi huono olo.

Ei sairaaloissa saa edes käyttää mitään hajusteita, mä ainakin sanon kaupassakin, että onpa kova löyhkä ja raskas tuoksu, jos ei tajua, että on jo ylihajustettuja niin silloin ei oo kenelläkään kiva olla. Kamalia tupakalle, lialle, likaiselle haisevat ihmiset jotka kävelee ohi ja se haju pölähtää kun ei oo vaatteita pesty, ei oo ite pesydytty pitkiin aikoihin, tulee mieleen, että millaisessa kämpässä tämmönen turjake asuu.

Vierailija
57/99 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta sille deodorantti paketti. Sitten kierrä ottamassa lahjakorttiin muiden työkavereiden nimet. Jätätte sen lahjapaketissa sen työ pisteelle. Kerran on viellä ylipainoinen, hommatkaa samaan pakettiin kirja terveellisemmistä elämäntavoista. 

Viellä?

Vierailija
58/99 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen hienhaju ei voi olla mikään ongelma. Miten se voi ketään haitata?

Vierailija
59/99 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vaikea paikka! On syytä miettiäkin mahdollisimman diplomaattinen tapa ottaa asia esille. Ehkä jotenkin "oletko kiinnittänyt huomiota, että puserosi tuoksuu hielle?" - mutta veikkaan, ettette ole niin läheisissä väleissä, että sinulla olisi siihen mitään sanomista.

Pusero ei voi tuoksua hielle

Itseasiassa pusero voi juuri haista. Ihmettelin miestä, kun tuli viereen ja karmea hienhaju. Käy suihkussa päivittäin, käyttää dödöä. Paita. Se paita haisi. Kainalot ei. Joskus hienhaju piintyy vaatteeseen ja se heti lämmittyään päällä alkaa haista hirveältä. 

Paita voi haista hielle, mutta ei tuoksua hielle. Ymmärsitkö?

Vierailija
60/99 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä sellaisia sieraimiin laitettavia "hajunsyöjiä". Vievät aika tehokkaasti hajua. Näitä samoja käytetään obduktio-osastoilla. Meilläkin joskus asiakkaat aiheuttavat hajunsyöjien tarpeen, vaikka ovatkin vielä hengissä. 

Ja mistä noita saa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi