Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Linnut eivät lievertele suomea

Vierailija
10.04.2024 |

Mutta kun iltasanomissa oli jonkun lukijan video, jossa tintti ikään kuin  liverteli, että v-ttu, v-ttu.

Niin minäpä kerron mitä minun mielestäni yksi laulurastas eilen huuteli... "vidiootti, vidiootti", onneksi oli v alkukirjaimena...  ja siihen mustarastas vastasi "painu v-ttuun."

Sitten mä kävin yhdellä lammella, vielä oli jäätä paljon, mutta aivan rannassa sulaa... Hetken kun katselin, huomasin jonkin kanamaisella tyylillä tepastelevan linnun, siis rantakana, minun mielestäni liejukana etenkin kun sitten se lintu päästeli samanlaista ääntä kuin mitä Luontoportti väittää liejukanan päästelevän. No, mutta sitten kuitenkin kun katsoin paikallisten lintuharrastajien havaintolistaa, niin nämä olivat samalla lammella bonganneet luhtakanan. No, mut siis... Ehkä niitä on sitten kumpaakin siellä, mutta mä olen sata varma, että mä näin liejukanan... Koko luokkaa kyyhky ennemmin kuin räkättirastas ja se ääni.. aivan selvästi samanlainen kurahdus kuin Luontoportissa eikä tosiaankaan mikään possunkiljunta. 

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla