Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä taas yks vuoden isä: Janne jätti perheensä kun oli niin rankkaa

Kommentit (804)

Vierailija
241/804 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi Janne itkee paskuuttaan lehdessä? Olisi mieluummin ihan hiljaa. 

Miten niin itkee?

"Alanen kuvailee olevansa tällä hetkellä äärimmäisen onnellinen tekemistään ratkaisuista. Turkuun muuttaminen on ollut oikea päätös. Samoin kuin rauhanturvaoperaatioihin lähteminen.

Entinen vaimoni on lapselleni maailman paras äiti. Ja kun tytär kasvaa, hän ehkä myös ymmärtää paremmin valintojani ja arvostaa asioita, joita olen tehnyt. Ehkä on ylpeäkin, vai onko se itsekkäästi sanottu, Alanen naurahtaa."

😂😂😂 Voi elämä. Mistä näitä pas kiaisia sikiää??!? Oikeasti, tämä tyyppi on ihan harhainen. 

Vierailija
242/804 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaavalla tavalla toimiva äiti on voimakas bosslady itsenäinen, voimaantunut ja mitä-kaikkea.

Sanna "rokkistara" Marin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/804 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli kans mieleen se mies joka muutti omaan asuntoon kun ei kestänyt kotihärdelliä ja ääniä. Vaimo pyörittää sit arkea ja äijä tulee välillä leikkimään isää ja aviomiestä. Voi jessus sentään.

Kaikenlaisia vässyköitä sitä onkin ja kaikkeen sitä naiset suostuu.

Lähivanhemman tulee lain mukaan kannustaa lapsia tapaamisiin. Eli voi olla, että tässä ei ole kyse suostumisesta niin paljon kuin lain edellyttämästä näennäisestä lasten edusta/parhaasta ja sen mahdollistamisesta.

Kannustaa. Jos lapsi ei halua olla,jos siellä etävanhemman luona on pelottavaa olla,niin miten siinä kannustat? Sinulla ei tunnu olevan elämän realiteeteista mitään tajua. Yleensä nämä kiistat johtuvat siitä, että se etävanhempi on narsisti,ja se pjaskat välittää siitä lapsesta. Lapsi on vain vallankäytön väline. Lasta käytetään tällöin sen lähivanhemman kiusaamiseen. 

Minä tiedän nämä,kun olen monta läheltä nähnyt työssäni.

Vierailija
244/804 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Janne lähti Rauhanturva tehtäviin, ensihoitajaksi.

On koukutukseltaan ensihoitaja.  Hän teki 5 kk:n mittaisen sopimuksen.

Tyttö eli lapsi oli 1 vuotias, kun isä lähi-itään lähti.

Tuon työn jälkeen, pariskunta erosi.

Lapsen ensimmäinen vuosi oli ollut rankka molemmille puolisoille.

Molemmat opiskelivat vielä ja kävivät samalla töissä. Lapsi ei nukkunut öisin.

Kun oli mahdollisuus päästä oman alan töihin ulkomaille, Janne lähti.

Erossa sovittiin yhteishuoltajuus, ja Janne tapaa tyttöä viikottain, tai aina kun mahdollisuus on.

Eron jälkeenkin Janne on jatkanut ensihoitajan keikkoja ulkomailla.

Tämä kaikki lukee maksumuurin takana olevassa artikkelissa.

Juttu kuuluu sarjaan: Ihmisiä ym.

Vierailija
245/804 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tämmöinen isä, kai se on vielä hengissä kun ei ole muutakaan kuulunut. Eläkkeelle jäätyään tajusi vissin ettei ole enää ketään sukulaista jäljellä kuin minä, äidinkin kanssa tuli ero. Lähettää säälittäviä kortteja ja kirjeitä. Mutta nyt on minun aikanani paeta arkea töihin ja ulkomaille, ei ole aikaa millekään vanhalle ukolle joka vaatii huolenpitoa. Minkä taakseen jättää jne. Hylkään hänet ihan samalla tavalla kuin hän teki mulle. Turha ihmetellä kun omaiset ei käy vanhusten luona.

Cats in the craddle

Vierailija
246/804 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, luonut suhteen lapseen nyt ja on lähes päivittäin yhteydessä. Hurraa. Mitali oikein pitäs antaa. Toivottavasti lapsi aikuistuessaan ymmärtää, että kun hän oli avuttomimmillaan ja paskavaippa piti vaihtaa, se sankari-isä oli jossain itseään toteuttamassa. 

Pakko myöntää, että itse käytännössä yh:na kaksi lasta kasvattaneena olen katkera, koska kaikki paska jäi mun harteille ja kaiken hyvän päälle nyt aikuiset lapset viettävät vapaansa mieluummin isänsä kuin minun. No tasan ei käy nallekarkit.

Jos saisin euron aina, kun joku toteaa ex:n kuitenkin olevan hyvä isä, olisin jo miljonääri.

Mitä väliä, että siinä raskaassa pikkulapsivaiheessa mies lähti, kun ei kuitenkaan hylännyt lapsia t-ä-y-s-i-n ja oli myöhemmin kuitenkin hyvä vuoroisä (uuden lapsettoman kumppanin avustuksella)? Mitä väliä sillä jätetyllä äidillä, joka jäi pitkäksi aikaa yksin vastuuseen ja jonka uranousulle tuli käytännössä  täysistoppi?

Minäkin kuulin, että meillä (hänellä) on vain yksi elämä. Niin minullakin muuten on, ja voin kertoa, että jätetyllä yh:lla se on hyvin erilainen se ainoa elämä kuin omia tarpeitaan toteuttavalla lähtijällä (joka on saman tien uudessa suhteessa).

Vierailija
247/804 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo jotain, että tuollainen käytös miehiltä ei edes mitenkään yllätä.

Vierailija
248/804 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä!! Kannustan kaikkia miehiä samaan. 

Miksi ihmeessä tuhlata ainutkertaista elämäänsä naisen haluamissa  infantiileissä kotileikeissä, kun voi tehdä jotain merkittävää? 

Tai ihan vain elää parempaa elämää. 

Ai lapsen kanssa eläminen on infantiilia kotileikkiä? Jättikö sinun isäsi sinut ja äitisi yksin lähtiessään rauhanturvaajaksi? Mikä on merkittävämpää kuin oma perhe?

Vierailija
249/804 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet miehet pakenee raskasta pikkulapsiaikaa toisin tavoin, esim. golfin kaltaisiin paljon aikaa vieviin harrastuksiin tai kavereiden baari-iltoihin. Todella epäkypsää ja paheksuttavaa. Tämä keissi toki omaa luokkaansa.

Naiset eivät pääseoakenemaan mihinkään, eivät edes sinne yhden illan baariteissulle,kun mies ei kykene sitä vauvaa hoitamaan edes yhtä iltaa tai yötä.

Vauvan luota ei paeta baariin.

Vierailija
250/804 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei muistele tai hehkuta tuonkaan rauhanturvaamisia, paitsi ehkä itse. Korkeintaan muistavat että tekipä kurjasti silloiselle puolisolle ja lapselle. Nyt tietää sitten tuntemattomatkin kun hesariin asti piti tulla hehkuttamaan omia unelmia. Miljoona kertaa enemmän arvostan niitä ihmisiä jotka ottavat vastuun lapsistaan ja huolehtivat niistä. 

Vierailija
251/804 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo jotain, että tuollainen käytös miehiltä ei edes mitenkään yllätä.

Vierailija
252/804 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli kans mieleen se mies joka muutti omaan asuntoon kun ei kestänyt kotihärdelliä ja ääniä. Vaimo pyörittää sit arkea ja äijä tulee välillä leikkimään isää ja aviomiestä. Voi jessus sentään.

Kaikenlaisia vässyköitä sitä onkin ja kaikkeen sitä naiset suostuu.

Lähivanhemman tulee lain mukaan kannustaa lapsia tapaamisiin. Eli voi olla, että tässä ei ole kyse suostumisesta niin paljon kuin lain edellyttämästä näennäisestä lasten edusta/parhaasta ja sen mahdollistamisesta.

Kannustaa. Jos lapsi ei halua olla,jos siellä etävanhemman luona on pelottavaa olla,niin miten siinä kannustat? Sinulla ei tunnu olevan elämän realiteeteista mitään tajua. Yleensä nämä kiistat johtuvat siitä, että se etävanhempi on narsisti,ja se pjaskat välittää siitä lapsesta. Lapsi on vain vallankäytö

En sanonut missään vaiheessa, että tämä laki lasten kannustamisesta tapaamaan etävanhempaa, on hyvä. Yritin valottaa sitä, että edellisen kirjoittajan moittiessa sitä, että kaikkeen naiset suostuvatkin, se ei välttämättä ole suostumista vaan pakkoa. 

Itseä ottaa pattiin enemmän kuin tarpeeksi nämä neuvolan ja sossun tädit, jotka toitottavat, että edes heikkokin yhteys siihen isään, joka huom huom saa olla ihan itsensälainen isä, on hyvä lapselle. Että siitä isästä kannattaa pitää kiinni, koska heitä ei ole kuin se yksi. Tämä kaikki, vaikka ei ole hajuakaan siitä, millainen se isä oikeasti on. 

Valitettavasti tiedän itse, millaista on olla yhteydessä sellaisen ihmisen kanssa, jolle lapsi on vallankäytön väline. Kun kyseenalaistin tämän hlön tarpeellisuuden ja hyödyllisyyden lasten elämässä, niin sain kuulla juuri tollasta sontaa, josta mainitsin. Kukaan ei kuitenkaan vedonnut tutkimustuloksiin asian tiimoilta. Enpä kyllä tajunnut itse niitä vaatiakaan. Toivoisinkin jo aikuistuneiden erolasten ehdotuksia ja mielipiteitä siitä, mikä ihan oikeasti olisi lapsen paras. Onko se heikko suhde isään, jota näkee pari kertaa vuodessa, kun isälle tulee joku puuska pitää yhteyttä eli onko ne sossutädit ja -sedät oikeassa vai väärässä.

Vierailija
253/804 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävä juttu. Muutenkin nämä selittelyt laatuajoista, läsnäoloista lasten kanssa on surullista luettavaa. Ollaan parempia vanhempia kun on saatu huilattua omalla ajalla. Se lyhyt tehokas lapsiaika sit korvaa kaiken.

Usein se toinen vanhempi sitten pyörittää sitä arkea ja huolehtii 90% lapsista ja lasten asioista. Ja tälläsille jotka viettävät tehokasta lapsiaikaa kerran pari kuussa pitäisi antaa kehuja. Ihan harrastaa lapsen kanssa, on kyllä hienoa :D 

Vierailija
254/804 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että kertoo omalla nimellään. 

Vierailija
255/804 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin,, miten paljonhan se äiti jaksoi:D kysyikö Janne tätä? XD 

Vierailija
256/804 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä!! Kannustan kaikkia miehiä samaan. 

Miksi ihmeessä tuhlata ainutkertaista elämäänsä naisen haluamissa infantiileissä kotileikeissä, kun voi tehdä jotain merkittävää? 

Tai ihan vain elää parempaa elämää. 

MUTTA ÄLKÄÄ SILLOIN MIEHET TEHKÄ NIITÄ LAPSIA JA ALOITTAKO SITÄ KOTILEIKKIÄ. SE ON VALINTA, JA KUN SEN VALINNAN TEKEE, SILLOIN SIITÄ PITÄÄ KANTAA VASTUU. LAITTAKAA NE PIUHANNE POIKKI, TAI SANOKAA NAISELLE SIINÄ VAIHEESSA, ETTÄ ETTE HALUA LEIKKIÄ KOTILEIKKIÄ, JA LOPETATTE SUHTEEN SIIHEN. 

LOPETA SINÄ MYÖS TÄÄLLÄ NE MIKSI NAISET EIVÄT VALITSE KILTTIMIEHIÄ JA SYNNYTÄ LAPSIA- TÄMÄ JANNE ON YKSI ESIMERKKI NÄISTÄ KILTTINIEHISTÄ. OTTAESSASI ET TIEDÄ. KESKUTELLESSASI JA ASIOISTA SOVITTAESSA ET TIEDÄ. YLLÄTYKSIÄ VOI TULLA JOPA 20 VUODEN SUHTEESSA OLON JÄLKEEN.

Vierailija
257/804 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelemisen tapa periytyyy herkästi omasta lapsuudenkodista. Jos meiitä ei kuunneltu lapsena läsnä olevasti ja kiiireettömästi, toimimme itse samoiin. Omia tapoja kannatttaa tutkia ja muuttaa paremmiksi. Jos emme osaa olla läsnä itselllemme, emme osaaa olla läsnä muillekaan.

Me heijastelemme eteeenpäin sitä, mitä itse olemme. Siksi kannattaa huomata, miten tärkeäää oma hyvinvointi on. Kun pidämme huolta itsestämme, myös läheiset voiivat paremmin.

Varsinkin naiset tuppaavat useiin ajattelemaan, että olisi muiden asia huomata, että töissä on liiikaa tekemistä, että kotona on liiikaaa askareita tai että omaa aikaa ei jää tarpeeksi. Olisi viisainta ilmaista itse, missä omat rajat menevät ja huolehtia siiitä, että ne rajat eivät vuoda.

Vierailija
258/804 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvihaajat yleistyksineen taas liikkeellä. 

Vierailija
259/804 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällöttävä juttu. Muutenkin nämä selittelyt laatuajoista, läsnäoloista lasten kanssa on surullista luettavaa. Ollaan parempia vanhempia kun on saatu huilattua omalla ajalla. Se lyhyt tehokas lapsiaika sit korvaa kaiken.

Usein se toinen vanhempi sitten pyörittää sitä arkea ja huolehtii 90% lapsista ja lasten asioista. Ja tälläsille jotka viettävät tehokasta lapsiaikaa kerran pari kuussa pitäisi antaa kehuja. Ihan harrastaa lapsen kanssa, on kyllä hienoa :D 

Miten tuo mies on kehdannut edes antaa Hesariin haastattelun???? Varmaan kuvittelee olevansa hyvä isä? Tuosta pitäisi miesten ottaa se malli, että älkää, pliis, tehkö niitä lapsia, jos ette ole sitä vastuuta valmiita kantamaan vaikka yksin seuraavat 25- vuotta! KYLLÄ, NÄIN JUURI

Vierailija
260/804 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaavalla tavalla toimiva äiti on voimakas bosslady itsenäinen, voimaantunut ja mitä-kaikkea.

Sanna "rokkistara" Marin?

Yritä nyt päästä yli tuosta Marin -pakkomielteestä 🙄 ei tuota kukaan jaksa enää kuunnella.

Sitä paitsi, Marin huolehtii lapsestaan, toisin kuin sinä ja nämä "Jannet.