Tässä taas yks vuoden isä: Janne jätti perheensä kun oli niin rankkaa
Kommentit (804)
"Tämän miehen kohdalla näyttää käyvän juuri näin ja nyt hänellä on tiivis ja hyvä suhde omaan lapseensa ja ennen kaikkea halu viettää yhteistä aikaa lapsen kanssa. On paljon isiä, jotka edelleen asuvat ydinperheessä, mutta eivät silti ole kiinnostuneita omista lapsistaan eivätkä halua viettää näiden kanssa aikaa. Joistain miehistä tulee kunnollisia isiä vasta eron myötä - joistain ei koskaan."
EI NÄYTÄ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet hylkää lapsensa ja perheensä. Naiset t a pp aa lapsensa koska on tabu jos nainen ei jaksa ja lähtee
Valitettavasti niille miehillekin jää niitä lapsia t*apettaviski ja vieläpä aika paljon. Ei ole yksi eikä kaksikertaa, kun nainen ja lapset on päässeet hengestään varsinkin, kun ero on ollut vireillä. Ja olisi tosi outua, jos miehet esim lapsivuog*epsykoosissa surmaisivat lapsnsa.
Ei se, että muutama nainen on sur*mannut lapsensa poista sitä tosiasiaa, että mies tap*paa vielä enemmän ja miehelle kelpaa kaikki, sekä toiset miehet, naiset ja lapset.
Ja onko edes ihme, jos nainen väsyy, kun tässäkin mies on niin väsynyt, vaikka on lasta yhdessä vaimonsa kanssa hoitanut, että piti lähteä lepuuttamaan hermojaan. Nuo naiset sentään on yllensä olleet yksin lapsestaan vastuussa, kun mies on häipynyt, joten enpä miehenä tuntsisi
Ikävä kyllä niitä mies on väkivaltainen vauvaa kohtaan -tapauksia on aika paljon. Se ei ole mikään suomalainen ilmiö vaan sitä on muissakin maissa. Miten paljon sitä lienee tutkittu? Onko osa tekijöistä tapauksia, joilla on äärimmäisen lyhyt pinna, kun lapsi itkee äänekkäästi? Miehellä ei ehkä ole ymmärrystä miten pieni ja hauras pikkuvauva on? Aikuinen lapseni kuunteli kerran vanhaa nauhoitusta, jossa juttelin hänelle vauvana. Hänen mielestään kuulostin siinä kyllästyneeltä. Lapsi oli sitä tyyppiä, joka itki yötä päivää ja olin oikeasti väsynyt, kun yöunet jäivät vähäisiksi. Olen n.
Vierailija kirjoitti:
Mun ex-puoliso, lasteni isä, otti eron kun totesi suoraan, että tarvitsee enemmän omaa aikaa ja haluaa keskittyä rauhassa uran luomiseen. Noin puoli vuotta lapset olivat pääasiassa minun vastuullani, lasten isällä ei ollut edes muuta kotia, kävi välillä moikkaamassa lapsia ja sitten lähti omille teilleen.
Joo, hänen ura lähti siitä nousukiitoon, mutta arvaatte varmaan, että mun oli pakon edessä siirryttävä siinä kaaoksessa ensin sairaslomalle ja sitten tekemään lyhennettyä työaikaa.
Myöhemmin oli sitten taas ihan säntillinen viikko-viikkoisä, mutta siinä vaiheessa apuna oli jo uusi avovaimo auttamassa lastenhoidossa.
Kyllä, kuulostan ja olen katkera. En aidosti olisi koskaan uskonut pitkäaikaisesta ja luotettavaksi koetusta kumppanista tätä.
Miehet toimii juuri näin. Minä tunnen yhden miehen. Tosin, hän sai lasten huoltajuuden , ja on hyvä isä. Mutta otti uuden vaimon, ja uusi vaimo hoiti ex vaimon lapset ja kodin. Mies teki selväksi, että ei enää halua uusia lapsia, ja tämä uusi vaimo suostui tähän. Sai siis ilmaisen piian. Avovaimo.
Tuttavapiirissä pari tuoretta isää. Toinen, nelikymppinen , juoksunsa juossut , on vastuullinen, lastansa hoivaava ja lapsesta iloitseva isä. Toinen on nuori, juuri kolmekymppinen, ja parin kuulauden jälkeen näyttää olevan asiaan kyllästynyt. Yllättynyt kun pitäisi menemisiä ja kavereita nähdä harvemmin, juhliakkaan ei aina voisi eikä urheilla kun just siltä tuntuu. Pelkään pahoin, että mies ei ole kypsä isyyteen.- vastuu yllätti.
Tuli kans mieleen se mies joka muutti omaan asuntoon kun ei kestänyt kotihärdelliä ja ääniä. Vaimo pyörittää sit arkea ja äijä tulee välillä leikkimään isää ja aviomiestä. Voi jessus sentään.
Kaikenlaisia vässyköitä sitä onkin ja kaikkeen sitä naiset suostuu.
Vierailija kirjoitti:
Mun ex-puoliso, lasteni isä, otti eron kun totesi suoraan, että tarvitsee enemmän omaa aikaa ja haluaa keskittyä rauhassa uran luomiseen. Noin puoli vuotta lapset olivat pääasiassa minun vastuullani, lasten isällä ei ollut edes muuta kotia, kävi välillä moikkaamassa lapsia ja sitten lähti omille teilleen.
Joo, hänen ura lähti siitä nousukiitoon, mutta arvaatte varmaan, että mun oli pakon edessä siirryttävä siinä kaaoksessa ensin sairaslomalle ja sitten tekemään lyhennettyä työaikaa.
Myöhemmin oli sitten taas ihan säntillinen viikko-viikkoisä, mutta siinä vaiheessa apuna oli jo uusi avovaimo auttamassa lastenhoidossa.
Kyllä, kuulostan ja olen katkera. En aidosti olisi koskaan uskonut pitkäaikaisesta ja luotettavaksi koetusta kumppanista tätä.
Samaa kokemusta. Tosin isä ei kyennyt enää mihinkään viikko-viikko systeemiin. Hän aloitti uuden perhe elämän kumppaninsa kanssa, jossa hoiti puolison lasten koulua, harrastuksia jne. Oli melko absurdia, kun selitti lapsilleen ettei voi nähdä kun hoitaa puolison lapsia. Tai oli esimerkiksi heidän joulu-ja kevätjuhlissaan. Myöhemmin sitten hän kertoi suvulleen äidin vieraannuttaneen lapset hänestä. Yritti lahjoa isoja teinejä asumaan heille, koska teinit tekivät kotitöitä ja olivat kuulemma hyväkäytöksisiä. Tosin puolison lapsiin on myös etäiset suhteet, koska mitään aitoa tunneyhteyttä ei ole heihinkään. Omilla lapsilla on hyvät välit näihin puolison lapsiin. Isäänsä on ihan ok välit nykyään, mutta mistään suuresta kiintymyksestä ei voi puhua.
Joo, luonut suhteen lapseen nyt ja on lähes päivittäin yhteydessä. Hurraa. Mitali oikein pitäs antaa. Toivottavasti lapsi aikuistuessaan ymmärtää, että kun hän oli avuttomimmillaan ja paskavaippa piti vaihtaa, se sankari-isä oli jossain itseään toteuttamassa.
Pakko myöntää, että itse käytännössä yh:na kaksi lasta kasvattaneena olen katkera, koska kaikki paska jäi mun harteille ja kaiken hyvän päälle nyt aikuiset lapset viettävät vapaansa mieluummin isänsä kuin minun. No tasan ei käy nallekarkit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Janne lähti viettämään helpompaa elämää. Hänen poissaollessaan "tuli" avioero. Hän kertoo, että hänen tyttärensä on hänelle kaikki kaikessa. Kunhan siis ei ole Jannen kanssa samassa maassa.
Herää kysymys, miksi Janne kertoo tämän julkisuudessa, kun voisi käsitellä nuppivikaansa yksityisesti ammattiauttajan kanssa.
Mulla oli nuorempana alkoholiongelma ja kaikenlaisissa porukoissa tuli hengattua. Aika monesti veti täysin sanattomaksi kun joku kolmekymppinen tyyppi selitti miten hänen lapsensa (lapsen äiti ja exä tietenkin jättänyt) on hänelle kaikki kaikessa, aina niitä kuvia piti puhelimesta näyttää. Teki kyllä mieli aina sanoa että juu, tosi tärkeä on näköjään kun päihteet menee lapsen edelle. Että miten sekaisin voi olla, istuu siinä kaljatölkki kädessä ja selittää pokkana miten hyvä isä on ja kuinka rakastaa lastaan :D
Mä olen kanssa ihmetellyt aina näitä "viikonloppuisiä" jotka niin mukamas rakastavat lastaan mutta käytännössä asuvat siellä lähiräkälässä :D Ja sitten ero tulee tietysti "yllätyksenä" ja ilkeä nainen vieraannuttaa kun ei anna pieniä lapsia ympäripäissään olevan pultsarin vastuulle.
Oikea mies jos kyseessä ja puolisoaan rakastava ja arvostava niin kestää lapsirumban . Jos ei ymmärrä vauvan päälle mitään , eikä sitä kohtaan tunteet syty, niin haluaa keventää puolisonsa taakkaa , olla rinnalla, jakaa vastuuta. Niljake jättää äidin yksin ja liukenee vastuusta. Toisiaan rakastava pari ei jätä toista pulaan.
Se on vaan ymmärrettävä laittaa omat itsekkäät tarpeet syrjään, kun saa lapsen. Miten nää nykyäijät ei meinaa sitä tajuta? Älä hommaa perhettä, jos et edusta perhearvoja.
Vierailija kirjoitti:
Tuli kans mieleen se mies joka muutti omaan asuntoon kun ei kestänyt kotihärdelliä ja ääniä. Vaimo pyörittää sit arkea ja äijä tulee välillä leikkimään isää ja aviomiestä. Voi jessus sentään.
Lähivanhemman tulee lain mukaan kannustaa lapsia tapaamisiin. Eli voi olla, että tässä ei ole kyse suostumisesta niin paljon kuin lain edellyttämästä näennäisestä lasten edusta/parhaasta ja sen mahdollistamisesta.
Monet miehet pakenee raskasta pikkulapsiaikaa toisin tavoin, esim. golfin kaltaisiin paljon aikaa vieviin harrastuksiin tai kavereiden baari-iltoihin. Todella epäkypsää ja paheksuttavaa. Tämä keissi toki omaa luokkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Miehet, Hei. Ratkaisu ongelmiinne: laittakaa ne putkenne poikki, niin ei tule näitä ongelmia. Saatte panna paljaalla, eikä tartte miettiä , että jääkö niitä jälkeläisiä . Reilu peli kaikille. Miksi tämä on niin vaikeaa,kun kerta niin monesta miehestä ei isäksi ole?
Sukupuolitaudit...Ruotsin TV:ssä tänään mainittiin suomalaiset miehet, että he käyttävät kondomia enemmän kuin muut eurooppalaiset miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koska kaikki paska lisääntymisestä kaatuu edelleen kaatuu naisten niskaan niin kukaan tervepäinen nainen ei nykyisin mene lisäntymään. viimekädessä äiti on aina se jonka vastuulle kaikki kaatuu ja jonka pitää jaksaa ja joustaa.
Mikä paska? Vaikeuksia ja väsymystä elämässä on aina, lapset ovat voimavara, ei paskaa.
Sinulla ei taida olla lapsia kun et tiedä. Esim. taloudelliset menetykset, jotka näkyy eläkkeessä saakka. Uran menetys. lähtökohtaisesti nuorten naisten on huonompi saada töitä, koska oletus on ,että ne jää heti äitiyslomille. Eli epätasa-arvo työmarkkinoilla- lastenhoito vastuu 24/7 seuraavat 18 v. Kaikki on aina äidin syy. mitäs teit muksun. Kaikilla on oikeus aina ja kaikkialla syyttää juuri äitiä. Miehet voi luistella kuten aloituksen mies kaikesta vastuusta ja sitten tulla
TÄSSÄ on asia, joka nykyhallituksen pitäisi oikeasti hoitaa kuntoon. Nopeasti ja ilman vetkuttelua. Kaikki lapsen saamisesta, äitiysvapaista ja sairaan lapsen hoitamisesta aiheutuvat "haitta" työnanantajlle pitäisi jakaa syntyneen lapsen kummankin vanhemman työnantajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähivanhemman tulee lain mukaan kannustaa lapsia tapaamisiin. Eli voi olla, että tässä ei ole kyse suostumisesta niin paljon kuin lain edellyttämästä näennäisestä lasten edusta/parhaasta ja sen mahdollistamisesta.
Juurikin näin. Tässä maassa saa vanhempi olla kyllä melkoisen sairas, päihteidenkäyttäjä jne. Ja silti sitä huoltajuutta tai vanhemmuutta ei rajata tai arvioida uudelleen viranomaisten taholta. Myöskin aikuinen ihminen voi kieltäytyä annetusta avusta ongelmiinsa. Lasta ei voi väkisin kantaa tapaamaan vanhempaansa, mutta etävanhempi voi tehdä lastensuojeluilmoituksen. On ihan lastensuojelun työntekijästä kiinni, miten tilanne ratkaistaan. Joissain tapauksissa etävanhempi saa apua lapsen tapaamisen järjestelyyn. Joissain tapauksissa asia jää roikkumaan niin, että lasta kuullaan isompana.
Vierailija kirjoitti:
Monet miehet pakenee raskasta pikkulapsiaikaa toisin tavoin, esim. golfin kaltaisiin paljon aikaa vieviin harrastuksiin tai kavereiden baari-iltoihin. Todella epäkypsää ja paheksuttavaa. Tämä keissi toki omaa luokkaansa.
Ei ole ainoa kaltaisensa. Muistaakseni Dingon Claudia Eve taisi häippästä meditoimaan ja etsimään itseään Goalle ja jätti oliko se 7 lasta ja vaimonsa Suomeen. Jos naiset tekisi vastaavaa, naiset "ristiinaulittaisiin" ,ja naiset olisi narcceja ja hutzuja, mutta miehille tämä.sallitaan,ja mies voi jopa palata lastensa elämään,mutta jos toisinpäin tapahtui, niin mies hakee yksinhuoltajuutta ja nainen häpäistään julkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät pääseoakenemaan mihinkään, eivät edes sinne yhden illan baariteissulle,kun mies ei kykene sitä vauvaa hoitamaan edes yhtä iltaa tai yötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet, Hei. Ratkaisu ongelmiinne: laittakaa ne putkenne poikki, niin ei tule näitä ongelmia. Saatte panna paljaalla, eikä tartte miettiä , että jääkö niitä jälkeläisiä . Reilu peli kaikille. Miksi tämä on niin vaikeaa,kun kerta niin monesta miehestä ei isäksi ole?
Sukupuolitaudit...Ruotsin TV:ssä tänään mainittiin suomalaiset miehet, että he käyttävät kondomia enemmän kuin muut eurooppalaiset miehet.
Waude. Mitaliko tästä pitäisi antaa?
Upea isä ja huippu työntekijä. Mutta millainen puoliso??
Jos on rankkaa, niin voi vähentää vaikka harrastamista ja laittaa opinnot vähäksi aikaa tauolle. Eikä paeta paikalta!
Ennen kaikkea huono puoliso. Kaksin oli rankkaa, niin päätti jättää kaiken yhden hoidettavaksi. Vaikka ukko ei kadu, niin ex-vaimo varmaan katuu.