Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tavallista, että päiväkodissa käytetään lapsesta lempinimeä?

Vierailija
09.04.2024 |

Lapsen nimi ja lempinimi muutettu.

Me olemme halunneet antaa lapsellemme nimen, joka on meistä kaunis. Nimi on tyyliä Aaro. Päiväkodissa lapsella ei ole kaimoja. Päiväkodin työntekijät saattavat usein kutsua lasta itse keksimällään lempinimellä, tyyliin Arska. Emme itse käytä tuota tai muutakaan lempinimeä, haluamme kutsua lasta hänen virallisella nimellään. 2 v lapsi on itsekin sanonut päiväkodissa, että ei hän ole Arska vaan Aaro. 

Onko tämä tavallistakin, että lapsesta käytetään lempinimeä, jota lapsi itse/perhekään ei käytä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein lapset käyttävät jotain nimeä ja siitä tulee se vakiintunut käytössä oleva nimi aikuistenkin suuhun.

Mutta sanoisin, jos en pitäisi nimen käytöstä. Ei ole iso vaiva sitä lopettaa ja sitä paitsi ihan oikeutettua. En itsekään pitänyt siitä lempinimestä millä työkaverini minua kutsuivat ja sanoin sen heille 

Isommilta lapsilta aina kysyn, jos käytän heistä jotain hellittelynimeä. 95 prosenttia sanoo, että saa käyttää. 

Vierailija
2/2 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lainkaan normaalia kutsua lempinimellä lasta tai keksiä sellainen. Joku nuori jolppi tai lissu voisi tehdä niin typerästi tai joku joka pilailee lapsen kustannuksella. Nimen kevennyksenäkin tai lyhennyksenä aika hankala. Ei todellakaan ole ok! Kyse on kuitenkin lapsista ja herkässä iässä olevista. Lapsi ei ole vitsi. Aikuinen voi halutessaan olla vaikka Arska, Jopi tai Sintti. Ehkä olen tosikko, mutta nimen lausuminen voi vaikuttaa lapseen tai miltä lapsesta tuntuu se. Voi tosin olla ettei sanoja tarkoittanut pahaa, muttei oikein tajua ettei sopivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi