Mikä se visio on hallituksella kaikkien näiden säästämisen jälkeen yhteiskunnasta ja sen ihmisistä?
Millainen Suomi olisi kun hallitus on saanut kaiken tahtomansa läpi? Onko hyvinvoivia ihmisiä? Onko turvallisuutta? Onko hyviä elinolosuhteita?
Mitä varten hallitus luopuu kansalaisistaan Suomen edun nimissä? Ei Suomi ole mikään yritys vaan se kansa, kulttuuri.
Mitään patrioottista paskaa en edes aloita. Tiukka säästökuuri itsellä johtaa muuttoon jonnekin muualle.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa asuu tämän jälkeen taas jossain vaiheessa vahvoja, itse toimeentulevia yksilöitä jotka kantavat vastuun elämästään itse ilman sosialismia eli toisilta varastamista.
Ei koskaan ole ollut itse toimeentulevia yksilöitä. Aina on pidetty muista huolta ainakin jossakin määrin, se on ollut velvollisuus tai jopa lakisääteistä.
Jos ei yhteiskunta huolehdi, ihmiset kyllä itse muodostavat yhteisöjä, joissa huolehtivat toisistaan. Perheet laajenevat suvuiksi ja klaaneiksi, joiden jäsenillä katsotaan olevan velvollisuuksia ensisijaisesti toisiaan kohtaa. Muiden klaanien jäseniä voi tarvittaessa viilata linssiin. Tai sitten muodostuu mafian ja jengien kaltaisia porukoita, joilla on omat sisäiset lakinsa ja ulkopuolisten hyvinvoinnista ei piitata.
Mutta pointti on siis se, että mitään täysin yksin itsekseen pärjääviä yksilöitä ei koskaan ole ollut enemmistö ihmisistä. Aina on haettu muista turvaa.
Hyvinvointivaltio on ollut se systeemi, joka on tarjonnut eniten vapautta olla oma itsensä. Ei ole tarvinnut totella suvun vanhimman tai jengipäällikön käskyjä.
Onhan se P-Koreakin varmasti työläisen paratiisi jonkun virallisen totuuden mukaan. Tuntuu, että hallituksen toimet jäävät leikkausten ja kurjistamisen tasolle. Missä on toimet jotka loisivat niitä uusia investointeja ja uusia työpaikkoja? Syntyvyys ja yleinen toimeliaisuus on alhaalla koska tulevaisuudennäkymät ovat heikot.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se P-Koreakin varmasti työläisen paratiisi jonkun virallisen totuuden mukaan. Tuntuu, että hallituksen toimet jäävät leikkausten ja kurjistamisen tasolle. Missä on toimet jotka loisivat niitä uusia investointeja ja uusia työpaikkoja? Syntyvyys ja yleinen toimeliaisuus on alhaalla koska tulevaisuudennäkymät ovat heikot.
Jos ikuinen velanotto ratkaisisi talouden ja kestävän kehityksen ongelmat, valtio varmaan ottaisi joka vuosi aina vain enemmän velkaa. Valitettavasti esimerkiksi Kreikka on varoittava esimerkki, ettei tuo toimi.
SDP:n mielestä velka ja verot ovat se talouden kannalta paras vaihtoehto. Ehdotankin, että nostetaan verot 100% ja otetaan velkaa niin paljon kuin ikinä saadaan. Tällä reseptillä Suomi nousuun!
Lyhyesti: Suomen täydellinen alasajo. Kansainvälinen kommunismi, eli agenda 2030. Ja ihan sama mitkä puolueet on hallituksessa, he ovat kaikki samalla asialla. Korkein virkamiesjohto on iso mätäpaise. Presidentit jo kauan ovat olleet maanpettureita. Suomea ajetaan myös sotaan, sillä pyritään peittämään ylikuolleisuus ja valtava sairastuvuuden lisääntyminen. Kuolemien hyökyaalto on tulossa, eli olemme vasta alkumetreillä. Tämä vuosi muuttuu vielä painajaiseksi. Varatkaa ruokaa ensi talveksi, hakeutukaa maalle, jossa voitte kasvattaa ruokaa, metsästää, kalastaa, asua puulämmitteisessä mökissä, mieluusti oma kaivo.
Kohta maailma romahtaa. Paljon ihmisiä kuolee. Lopulta hyvä voittaa kuitenkin. Tämä on pahuuden viimeinen hyökkäys, loppunäytös, jonka hyvä voittaa. Luomme uuden, paremman maailman, syylliset saavat rangaistuksen, joka heille kuuluu: poliitikot, virkamiehet, pankit, vakuutusyhtiöt, media, kirkot, se pahuus, joka tämän kaiken takana on.
Hallitus voisi aloittaa ajamastaan eutanasiasta maan tervehdyttämisen.
Maan tervehdyttäminen alkakoon siitä, että jokaiselle nykyiselle edustajalle tarjotaan syanidipilleri pikkutakin taskuun.
Tämä hallitus katsoo tasan vain oman kautensa eteenpäin. Tietävät että jää ainoaksi. Asia valkenee heitä äänestäneille kyllä kauden lopussa viimeistään. Ei heillä ole mitään sen kauaskantoisempia suunnitelmia tai visioita. Ainoastaan hyötyä tästä yhteiskunnasta mahdollisimman paljon itse neljän vuoden aikana. Kuten nyt tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvallat, sieltä hyvin toimeentulevien alueelta tarkasteltuna. Ei häiritseviä kerjäläisiä ja narkkareita ja katujengejä näköpiirissä.
Teemu Selänteen maailma.
Se on vaan oma vika, jos ei pärjää yhtä hyvin.
Kätevää teemulle ja muille vastaaville kun pelaamisesta maksetaan ihan naurettavan paljon.
Hallituksen (ek) visio on laittaa duunarit kyykyyn ja työttömät ilman palkkaa töihin. Eli palkkoja lasketaan ja mitä lie kaikkea teetetään 9 eurolaisilla. Tuet pois jos eivät suostu.
Varmaan riippuu keneltä kysyy. Kokkareille se on varmaan ameriikka pienoiskoossa ja kaikki olisi yksityistetty, persuilla se on varmaan natsisaksa valikoituine asukkaineen, kd:lle taivasten valtakunta maan päällä ja RKP:lle liberaali oikeistovaltio ruotsin tapaan....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa asuu tämän jälkeen taas jossain vaiheessa vahvoja, itse toimeentulevia yksilöitä jotka kantavat vastuun elämästään itse ilman sosialismia eli toisilta varastamista.
Hienoa. Tervehtyykö lievästi kehitysvammainen, monisairas sisareni, joka ei ole onnistunut saamaan pysyvää työpaikkaa, ei pärjää oikein missään, mutta ei pääse eläkkeelle? Hänestäkin siis tulee vahva, pärjäävä yksilö kokpersujen onnelassa?
Kokpersun onnelassa ei ole sairaita, vammaisia, narkkareita, köyhiä eikä työttömiä. Arbeit macht frei.
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen (ek) visio on laittaa duunarit kyykyyn ja työttömät ilman palkkaa töihin. Eli palkkoja lasketaan ja mitä lie kaikkea teetetään 9 eurolaisilla. Tuet pois jos eivät suostu.
Ei mene eläkemaksuja silloin ollenkaan, ne on 7,15 % tai 8, 65 % palkasta.
että pieniltä revitty euro on niille 10.
Ken tietää mitä hänestä tulee. Eipähän enää ole sinun, yhteiskunnan tai minun orjani enää sisaresi. Tuetaan häntä kaikin tavoin, mutta ei pidetä häntä enää tukiaisten tai muun orjana.