Taloussanomat: Temu on Suomen suosituin verkkokauppa
IS: Aggressiivisella markkinoinnilla kasvanut Temu on yhtäkkiä Suomen suosituin ulkomainen verkkokauppa. Mitä huippuhalvasta kiinalaistaustaisesta tavarataivaasta todella tiedetään, ja pitääkö kuluttajan olla turvallisuudesta huolissaan?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010334610.html
Täällä taivastellaan, että kuka oikein tilaa Temusta, mutta lukujen valossa näköjään valtaosa suomalaisista. Temu on räjähdysmäisen nopeasti kasvanut Suomen suosituimmaksi verkkokaupaksi.
Kommentit (566)
Suurin osa tämä ketjun väitteistä on täysin tuulesta temmattuja, lähteitä ei ole ja kun argumentit loppuu kesken, niin alkaa lapsellinen syyttely ja haukkuminen. Jos tämän ja muiden ketjujen tarkoitus on vähentää Kiinasta shoppailijoiden määrää, niin luultavasti käy vain päinvastoin, tämä ketju haiskahtaa ja pahasti, eikä syy ole kiinatuotteiden.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa tämä ketjun väitteistä on täysin tuulesta temmattuja, lähteitä ei ole ja kun argumentit loppuu kesken, niin alkaa lapsellinen syyttely ja haukkuminen. Jos tämän ja muiden ketjujen tarkoitus on vähentää Kiinasta shoppailijoiden määrää, niin luultavasti käy vain päinvastoin, tämä ketju haiskahtaa ja pahasti, eikä syy ole kiinatuotteiden.
Onko niin tyhmiä ihmisiä, jotka kiusallaan tilaa Temusta, koska joku tuntematon haukkuu av ryhmässä ?
Mä tilaan temusta, koska sieltä saa laadukkaita taiteilijatarvikkeita ja tietynlaisia luonnoskirjoja, Ihan sama, kuin jos tilaisi samanlaiset tuotteet amazonista tms. Kiinasta ne kuitenkin tulee. Mun mielestä Kiinan kanssa pitäisi olla kaveri, eikä missään kauppasodassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä, koska kiinalainen. En ole kiinnostunut kiinakrääsästä, jota valmistetaan orjatyövoimalla. En halua tukea Kiinan kommunistista diktaattoripolitiikkaa ja hirmuvaltaa.
Samoin. Kaikki kiinalainen boikotissa. Kiina tukee Venäjän tekemää kansanmurhaa Ukrainassa.
Lähdettä tälle?
Esimerkiksi: https://uvmedia.org/2024/02/01/kiinan-puolustusministeri-vakuutti-pekin…
Kiinan johtajilla ei tunnu olevan minkäänlaisia esteitä esiintyä samoissa kuvissa sotarikoksista etsintäkuulutetun Putinin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mä tilaan temusta, koska sieltä saa laadukkaita taiteilijatarvikkeita ja tietynlaisia luonnoskirjoja, Ihan sama, kuin jos tilaisi samanlaiset tuotteet amazonista tms. Kiinasta ne kuitenkin tulee. Mun mielestä Kiinan kanssa pitäisi olla kaveri, eikä missään kauppasodassa.
Olet naiivi. Kiinassa on yleistä eläinrääkkäys. Pensseleihin kiskotaan eläviltä eläimiltä karvat ihosta. Laatu on kaukana Temun taitelijatarvikkeista. Paperi ei ole happovapaata vaikka tuotteessa lukee niin.
-oikea taitelija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä, koska kiinalainen. En ole kiinnostunut kiinakrääsästä, jota valmistetaan orjatyövoimalla. En halua tukea Kiinan kommunistista diktaattoripolitiikkaa ja hirmuvaltaa.
Samoin. Kaikki kiinalainen boikotissa. Kiina tukee Venäjän tekemää kansanmurhaa Ukrainassa.
Lähdettä tälle?
Esimerkiksi: https://uvmedia.org/2024/02/01/kiinan-puolustusministeri-vakuutti-pekin…
Kiinan johtajilla ei tunnu olevan minkäänlaisia esteitä esiintyä samoissa kuvissa sotarikoksista etsintäkuulutetun Putinin kanssa.
Eli lähteenä on valokuva/artikkeli, jossa on Kiinan ja Venäjän johtajat? Mainittiinko tuossa yhteydessä missä kohdassa temu tai muut kiinalaiset verkkokaupat? Oliko niiden edustajat myös tuolla koolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet naiivi. Kiinassa on yleistä eläinrääkkäys. Pensseleihin kiskotaan eläviltä eläimiltä karvat ihosta. Laatu on kaukana Temun taitelijatarvikkeista. Paperi ei ole happovapaata vaikka tuotteessa lukee niin.
-oikea taitelija
Olet siis itsekin tilannut temun pensseleitä, kun tiedät niiden laadun? Eihän laatua näkemättä ja kokeilematta tiedä jostain kuvasta. Outoa myös jos katselet netistä jotain eläintenrääkkäysvideoita, mutta oikeat taiteilijat kai yleensä ovatkin vähän omituisia persoonia.
Vierailija kirjoitti:
Uskotaan. Tyhmyyden ihannointi on siis temufanien taivas eikä sitä saa kyseenalaistaa.
Perustakaa nyt vielä samanhenkisille temu-kirkko, jotta voitte yhdessä palvoa kiinan rihkamamarkkinaa 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan lun kiina tukee venäjää tuet itsekin sotaa ukrainaa vastaan. Niin että kaveeraa vaan sitä kiinaasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tuli tehtyä tilaus Temuun. Hyvää ja edullista tavaraa
Sama täällä. Todella nopeat toimiajat :)
Nopat toimitusajat kielii välivarastosta EU::ssa, mikä meinaa, että tuottesta pitää maksaa normaalit tullit ja suomen alvit. Eli ostajaa voi odottaa visalaskussa yllätys kun parinkympin tilauksesta veloitettiinkin 40e.
Miten noin pihalla voi olla ulkomailta tilaamisesta? Eu:n sisällä ei mitään tulleja tai alveja mene, ja mitään ylimääräisiä visalaskuja ei kerran maksetusta tilauksesta tule.
En jaksa idiootille enempää alkaa selittään. Olet omillasi.
Vierailija kirjoitti:
Mutta moni väitteistä pitää myös paikkansa. Yleensä ne, joihin temu-uskovaiset ulisee eniten vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-oikea taitelija
Eläinrääkkäys varmaan onkin totta. Tuo laatukysymys on kuitenkin vähän monisyisempi. Osa on erinomaista laatua, osa keskitasoa, osa surkeaa. Ainakin siis luonnonkarvasiveltimissä. Keinokuitusiveltimet, joita olen sieltä ostanut, ovat olleet hyviä, mutten olekaan ostanut kuin kahta laatua.
Mitkä paperit muuten ovat havaintojesi mukaan olleet huonolaatuisia? Kysyn, jotta pystyisin välttämään ongelmat töideni kanssa. Luonnoslehtiöihin en teekään mitään kovin pitkälle vietyä, mutta vesiväripapereille olen maalannut kehyksiinkin päätyneitä töitä. Laitan ne taidelasin alle, jotta värit säilyisivät paremmin. Oletko siis kokeillut Baohong-puuvillapaperia ja huomannut sen olevan muuta kuin pH-neutraalia?
-eri kuin edellinen, mutta aiemmin ketjussa taidetarvikkeista puhunut
Osta hyvä halpa paras temu tuote mahti palvey
En osta Temusat mitään, koska en halua tukea mitään Kiinalaista. Tosin ymmärrän, jos kaikilla ei ole varaa tällaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Temu ja eläinten oikeudet?
Ja paskat näille nykyajan nuorille eläinten oikeudet merkkaa mitään. Jos se on halpaa niin ostetaan. On sitten vaikka lehmillä testattu huulipuna. Kiinassa kun tunnetusti pitää olla eläinkokeet tehtyinä.
Sitten toisessa ääripäässä Animalian sometädit, jotka pitää illuusiota nuorista jonain aktivisteina yllä. Samalla Animaliat ym on kuin Jehovan Todistajat. Kuppaavat mummot kuiviin ennen kuolemaa. Eläinten hyväksi?? Ei vaan toimistohenkilökunnan palkkojen hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut kayttotavaraa temusta, ei vaattaeita, ei meikkia ym... ja olen saanut aivan samanlaiset tuotteet kuin mita kaupat tai amazon tarjoavat (things sold by amazon, not by private sellers. many of whom are Chinese)
Olen myos loytanyt temusta tavaroita joita en loytanyt mistaan muualta (asun USAssa): hain ruostumattomia bead spacers ja niiden taytyi olla 5 mm korkeat, reika 4.5-5mm...ajoin parituntia autolla kaupoissa niita hakien , monta pari paivaa netista hakien kunnes loysin ne temusta. Jos joku orja tehtaassa teki niita en tieda eika se minua hairiste koska minun $1.98 ostos ei just muuta maailmaa mihinkaan mutta pystyin vihdoinkin valmistamaan ulkoilma esineen jossa taytyi olla kaikki ruostumattomat teras osat...siis pidan kestavaa rakentamista tarkeana.
Mitä v*ttua meitä suomessa kiinnostaa mitä sä siellä trumppilassa touhuat? Ai niin, jenkithän ovat käytännössä kauppasodassa kiinan kanssa. Miksiköhän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-oikea taitelija
Kyllä. Kiinassa myytävissä kosmetiikassa pitää olla eläinkokeet. Esim. Suomessakin myyvä pyramidihuijausfirma Mary Kaylla on tehtaat Kiinassa ja USA:ssa. Mitäs veikkaatte, onko Kiinan tehtaissa eläinkoekielto?
Vierailija kirjoitti:
Osta hyvä halpa paras temu tuote mahti palvey
Mna uritan manostaa temy hoono somi.
Temu myy rihkamaa. Toisella tilaus kerralla ymmärrät sen.
Huijauskoodi, älkää klikatko