Tartutin herpeksen (hän oli tietoinen riskistä)
Tartutin herpeksen toiselle ihmiselle (hän oli tietoinen tartunnastani) ja voin todella pahoin tästä asiasta. Olin oireeton, mutta tarttui kuitenkin. Olen itse nainen ja hän on mies. Onko täällä ketään miestä jolla genitaaliherpes ja ovatko oireet olleet kuinka rajuja ja kuinka usein uusineet? Olen lukenut, että tauti olisi miehillä lievempi..
Kommentit (4)
Paska homma, mutta aika yleinen tauti! Moni kantaa tietämättään!
Yleisesti asiaa liioitellaan että aiheuttaisi hirveät oireet ja jatkuvasti. Monillahan tuo on täysin oireettomana ja asiasta ei tiedetä joten siitä ei tiedetä kertoakaan kumppanille. Tai sitten toiset tietää mutteivat kerro kumppaneille, näitä varmasti paljon. Itse olet toiminut oikein kun olet kertonut etukäteen.
Olen alkuvuosien oireilujen jälkeen nykyisin täysin oireeton herpeksen kantaja. Ollaan oltu parikymmentä vuotta kimpassa saman daamin kanssa, niin eipä ole hänelle tarttunut. Tai sitten on, mutta ei ole koskaan puhjennut tai muutenkaan oirehtinut.
Avoimen suhteen hengessä olen ollut pari kertaa tilanteessa, jossa kerroin ennalta, että ainakin teoriassa saattaisin herpeksen tartuttaa. Molemmat kerrat meni samantien puihin eikä lupaavaa etenemistä nautiskeluihin tapahtunut.
Olisi fiksua olla vastuullinen, mutta tämän siitä saa kun kertoo sen, minkä yhdeksän kymmenestä jättää sanomatta.
Meille herpes-kantajille olisi hyvä saada joku oma yhteisön tapainen, koska vissiin melkein puolet suomalaisista on kaltaisiani. Voisi sitten peuhailla kohtalotovereiden kesken 😊
Ihan ihmisestä riippuu oireet ja kuinka usein uusiutuu. Monenlainen kirjo, toisella ei uusiudu koskaan, toisella alkuun useinkin. Oliko kumi käytössä, tarttuiko siitä huolimatta? No ainakin mies tiesi tilanteesta joten itse on päättynyt riskin ottaa.