Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin ihmeen tieteeseen perustuu liian pitkät hiustenpesuvälit?

Vierailija
09.04.2024 |

Todella monella vastaantulijalla on hirveän likaiset hiukset. Pohjautuuko tämä siihen, että se vaikuttaisi jotenkin hiusten kuntoon ettei niitä pese vai mitä ihmettä? 

Se pitkittynyt pesuväli tukkii todennäköisesti päänaahan eikä se hiusten kunto parane pesemättä jättämisellä, vaan siihen vaikuttaa moni muukin seikka. Ihan kuin maagisesti hiukset alkaisivat voida paremmin jos pesuväliä pitkittää. Se pitkä pesuväli ei tee muuta kuin likaisen tukan, ei paranna hiusten kuntoa. Peseminenkään ei kuluta hiusta, ellei sitä pese viidesti päivässä ja hankaa runsaasti pyyhkeisiin. 

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime syksynä oon viimeksi pessyt.

Vierailija
2/53 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmeen tieteeseen, muuhun kuin kauppatieteeseen perustuu shamppoilla joka toinen päivä? Rasvaiset hiukset ilmenee kylläkin juuri pesemällä ne pari kertaa viikossa. Kun lopettaa shampoon käytön kokonaan, hiukset on talmaiset pari viikkoa. Sen jälkeen ne eivät rasvoitu, mikäli malttaa käyttää vain pelkkää vettä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pessyt hiukset kerran viikossa. Hiukseni ovat pitkät, hyväkuntoiset eikä ole yhtään harmaata  ikä 74v. Ei rasvoitu välillä eikä rasvoitu, tosin olen kasvissyöjä. En ole koskaan värjännyt, kihatanut enkä omista histenkuivaaja. Hioksieni kuntoon varmasti lisäksi vaikuttaa geenit. Kesällä aina auringossa olkihattu ja talvella lämmin pipo. 🍀

Vierailija
4/53 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipo kausi. Ei niitä hiuksia ihan jokapäivä kannata pestä. Itsellä ainakin menee aamulla pipoa käyttäessä heti likaisen näköiseksi, iltapäivällä ei pipoa enää tarvitse.

Vierailija
5/53 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ylipäänsä katsoo vastaantulijoiden hiuksien likaisuutta. Voi hyvänen aika.

Vierailija
6/53 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina pessyt hiukset kerran viikossa. Hiukseni ovat pitkät, hyväkuntoiset eikä ole yhtään harmaata  ikä 74v. Ei rasvoitu välillä eikä rasvoitu, tosin olen kasvissyöjä. En ole koskaan värjännyt, kihatanut enkä omista histenkuivaaja. Hioksieni kuntoon varmasti lisäksi vaikuttaa geenit. Kesällä aina auringossa olkihattu ja talvella lämmin pipo. 🍀

Hui miten tietämätön sä olet 

Vierailija
7/53 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla työttömällä on rahaa käydä kerran viikossa kokopesulla. Osapesuja teen toki joka toinen päivä. Tiän et mun hiukset on likaset loppuviikosta mutta jos se jotakuta kiinnostaa enemmän kuin se mitä mää puhun niin antaapi olla.

Vierailija
8/53 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ihmeen tieteeseen, muuhun kuin kauppatieteeseen perustuu shamppoilla joka toinen päivä? Rasvaiset hiukset ilmenee kylläkin juuri pesemällä ne pari kertaa viikossa. Kun lopettaa shampoon käytön kokonaan, hiukset on talmaiset pari viikkoa. Sen jälkeen ne eivät rasvoitu, mikäli malttaa käyttää vain pelkkää vettä

Tämä on täyttä puppua. Mikään kohta ihmisestä ei pysy puhtaana ilmanmpesua eikä pesua ole pelkkä vedellä huuhtelu.

Vierailija
9/53 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla on nyt näitä samantyylisiä hiustenpesu aloituksia enemmänkin. Jollekin iskenyt pakkomielle. No, toivottavasti hänellä helpottaa, kun voi täällä purkautua.

Vierailija
10/53 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipo, varsinkin hellepäivinä on ikävä juttu. Hiki muhii villapipon alla. Iltaisin on pakko pestä, sitten heti pipo takaisin päähän.

Jos taas pesen pipon, se kuivuu pari tuntia, sillä välin pidän lippistä väärinpäin päässäni.

Vierailija
11/53 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Ärsytti kun työkaverilla oli selkeästi likaiset hiukset.

Vierailija
12/53 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla työttömällä on rahaa käydä kerran viikossa kokopesulla. Osapesuja teen toki joka toinen päivä. Tiän et mun hiukset on likaset loppuviikosta mutta jos se jotakuta kiinnostaa enemmän kuin se mitä mää puhun niin antaapi olla.

Kyllä ihmisellä pitää olla varaa käydä pesulla.

Vierailija
13/53 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina, paitsi tietty silloin kun olin ihan pikkulapsi, pessyt hiukseni shampoolla joka päivä. Joskus parikin kertaa päivässä, kun ei esim. juoksulenkin jälkeen voi hikiselläkään päällä päivää jatkaa. En käytä hoitoainetta enkä mitään muotoilutuotteita, en värjää. Hiukseni ovat kiiltävät ja hyväkuntoiset. Jos jätän pesemättä, ne eivät varsinaisesti rasvoitu, mutta menevät ihan littanoiksi. Mitään haittaa en jokapäiväisestä pesemisestä ole havainnut.

Vierailija
14/53 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vieraantunut olet mielestäsi luonnosta asteikolla 1-100? Hiuksia on pesty shampoolla noin 50-100 vuotta. Ihmiskunta selvisi sitä ennenkin. 

Vierailija
15/53 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina, paitsi tietty silloin kun olin ihan pikkulapsi, pessyt hiukseni shampoolla joka päivä. Joskus parikin kertaa päivässä, kun ei esim. juoksulenkin jälkeen voi hikiselläkään päällä päivää jatkaa. En käytä hoitoainetta enkä mitään muotoilutuotteita, en värjää. Hiukseni ovat kiiltävät ja hyväkuntoiset. Jos jätän pesemättä, ne eivät varsinaisesti rasvoitu, mutta menevät ihan littanoiksi. Mitään haittaa en jokapäiväisestä pesemisestä ole havainnut.

Minä huomaan sinua näkemättä seuraavat: olet saanut valtavan annoksen kemikaaleja ja käyttånyt hirvittävät määrät rahaa.

Vierailija
16/53 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime syksynä oon viimeksi pessyt.

Se on jo aika pitkä pesuväli.

Vierailija
17/53 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vieraantunut olet mielestäsi luonnosta asteikolla 1-100? Hiuksia on pesty shampoolla noin 50-100 vuotta. Ihmiskunta selvisi sitä ennenkin. 

Kyllä. Mutta haisivat ihan karmealle. Ehkä se ei ollut ongelma kun kaikki haisivat, Versaillen palatsia myöten. Silloin uskottiin että pesytyminen on epäterveellistä.

Vierailija
18/53 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle. Ei ole olemassa yhtä ainoaa totuutta sopivasta pesuvälistä. Siihen en oikein kuitenkaan jaksa uskoa että parin viikon tahmaisuuden jälkeen loppuelämän voisi vain huuhdella kylmällä vedellä ja hiukset ja päänahka olisivat upeassa kunnossa ja hajuttomat, kenelläkään. Ainakaan länsimaalaistyyppisillä.

Vierailija
19/53 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänne on nyt ilmestynyt hiustenpesuhullu. 

Keskustelu - Voisitteko pestä hiuksenne vähän useammin? | Aihe vapaa | Vauva

Vierailija
20/53 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hampaitakaan ei aina ole pesty. Pitäisikö lähentyä luontoa ja hylätä hammaspesukin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi