Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keittiön viemäri jatkuvasti tukossa

Vierailija
09.04.2024 |

Kyseessä vuokra-asunto. Oltiin asuttu 6 vuotta ilman ongelmia, kunnes tehtiin kylppäri- ja keittiöremontti. Keittiöstä uusittiin putket ja laitettiin uudet altaat. Uusissa altaissa on tiheät suodattimet, jotka kerää ruuantähteet. Ennen ei ollut. Siivoan nämä suodattimet kaksi kertaa päivässä, koska niistä ei tosiaan mene läpi mikään.

Rempasta on kaksi vuotta ja vähemmän käytössä olevan altaan viemäri on tukossa viikottain. Aukeaa isolla määrällä kuumaa vettä (n. 10 litraa, lämmitän kattilassa) ja konetiskijauhetta. Nyt myös toinen viemäri vetää huonosti ja pulputtaa. Sitä pitäisi aukaista viikottain aineilla että pysyy kunnossa. En usko, että tämä on normaalia.

Vuokraisäntä syyttää meitä kinkunrasvan kaadosta, rypsiöljyn käytöstä paistinpannulla ja käsin tiskaamisesta. Totta on, että käytän hiukan öljyä paistinpannussa ja tiskaan pannun käsin Fairylla. Muut tiskit pesee astianpesukone, emmekä käytä mitään ekoaineita. Kinkunrasvoja ei ole ikinä kaadettu viemäriin. Onko tosiaan niin, ettei nykyviemäreitä voi käyttää ollenkaan?

Miten lähteä ratkomaan ongelmaa? Remontissa tehtiin varmaan jotain väärin putkien kanssa. Harkinnassa on muutto pois, mutta ikävä jättää seuraavan riesaksi. Va:n mielestä tosiaan ongelma on meissä.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei vessan pönttö.

Vierailija
42/68 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vesi tietääkseni tuki putkistoa? Mikäli olen väärässä niin korjaa asia. Mitään muuta sinne rööriin ei pidä laittaa vai? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun okt:ssa, meillä viemäröinti kunnossa. Mikäli säästelemme lämpimän veden käyttöä päivittäin, alkaa tukkeumaa kerääntyä. Säästymme tukkeumilta käyttämällä vettä. 

joskus olen lukenut putkimiehen ohjeistuksen, jossa nimenomaan mainitaan rohkeasti lämpimän veden käyttö. Putkimiehen mukaan veden käyttö tulee halvemmaksi kuin tukoksen avaaminen ammattilaisen turvin. 

Vierailija
44/68 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennuksessa käynyt moka. Uuden vesilukon viimeinen osa on jäänyt katkaisematta eli siitä pitää/olisi pitänyt leikata supistava liitos pois, nyt se on liian ahdas ja siksi tukkeutuu herkästi.

Vierailija
45/68 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos virheellinen asennus meneekin johonkin takuuseen, niin minähän olen ihan kusessa kun olen itse mennyt vaihtelemaan putkia. :D Turha ehdottaa enää.

Kalustelevy onkin ihan syvältä, se ei tahdo pysyä kunnolla edes paikallaan. Kaikki on muutenkin halvinta mahdollista, tason ja altaan liitos vuotaa kaappiin, siihen lykkäsin itse silikonit. Tasojen reunat turpoaa jos pyyhkii edes nihkeällä, sen va sentään myönsi että pitäisi reklamoida.

Vierailija
46/68 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP- joutaisi lähteä rööri kurssille jossa opetetaan että mitä rööriin voi laittaa. Lyhyt kurssi tulisi kun selvä vastaus on VESI muuta ei kuulu sinne mennä. 

Vierailija
47/68 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asennuksessa käynyt moka. Uuden vesilukon viimeinen osa on jäänyt katkaisematta eli siitä pitää/olisi pitänyt leikata supistava liitos pois, nyt se on liian ahdas ja siksi tukkeutuu herkästi.

Kiitos kommentista. Näytän tämän ja muut järkevän oloiset kommentit vuokranantajalle, jospa hänellekin tulisi järki päähän ettei voi olla ihan normaalia. Näin nopeasti ilmenneistä ongelmista voisi rempan tehnyt firma olla vielä vastuussakin, olettaen ettei ole jo konkassa.

Vierailija
48/68 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita suoraan talon huoltoyhtiöön. Tuo pulputus on jo merkki ongelmasta viemäröinnissä. Korjaus menee taloyhtiön piikkiin. Et ole itse tuota aiheuttanut vaan olet toiminut huolellisesti. Tukos voi olla vaikka naapurin kohdalla mutta oireilee teillä. Vioista nimenomaan pitää ilmoittaa.

Vierailija
49/68 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun okt:ssa, meillä viemäröinti kunnossa. Mikäli säästelemme lämpimän veden käyttöä päivittäin, alkaa tukkeumaa kerääntyä. Säästymme tukkeumilta käyttämällä vettä. 

joskus olen lukenut putkimiehen ohjeistuksen, jossa nimenomaan mainitaan rohkeasti lämpimän veden käyttö. Putkimiehen mukaan veden käyttö tulee halvemmaksi kuin tukoksen avaaminen ammattilaisen turvin. 

Jees elikkä joka päivä pyörii tiskikone 60-75 asteen ohjelmalla, vähintään kerran, joskus kahdesti. Tämä vesi menee myös viemäriin ja pulputtaa mennessään. En tajua, miten voisin vielä kuumemmalla vedellä hoitaa viemäreitä, pitääkö keittää kaikki vesi jonka laskee vai?

Vierailija
50/68 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita suoraan talon huoltoyhtiöön. Tuo pulputus on jo merkki ongelmasta viemäröinnissä. Korjaus menee taloyhtiön piikkiin. Et ole itse tuota aiheuttanut vaan olet toiminut huolellisesti. Tukos voi olla vaikka naapurin kohdalla mutta oireilee teillä. Vioista nimenomaan pitää ilmoittaa.

Kiitos! :)

Vierailija
51/68 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommentista. Näytän tämän ja muut järkevän oloiset kommentit vuokranantajalle, jospa hänellekin tulisi järki päähän ettei voi olla ihan normaalia. Näin nopeasti ilmenneistä ongelmista voisi rempan tehnyt firma olla vielä vastuussakin, olettaen ettei ole jo konkassa.

Ole hyvä. Tästä linkin osasta kyse josta tuo kapea alin osa pitää leikata pois. Ehkä on käynyt niin, että tuo on jätetty katkaisematta ja lattiassa olevassa viemärissä on heti mutka, niin silloin menee ahtaaksi jos tuo kapein osa painuu liian syvään. Hankalasti selvitetty, mutta ehkä ymmärrät mistä kyse.

https://www.k-rauta.fi/tuote/joustoputken-jatke-prevex-40-50x136/641585…

Vierailija
52/68 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä taas ongelmia lukemisen kanssa. Ensin asuttu 6 vuotta ilman ongelmia ja todennäköisesti eletty samalla tavalla kuin nyt kaikki nuo vuodet ilman merkittäviä tukoksia. Sitten tulee putkiremontti, ja viemäri tukossa jatkuvasti pari vuotta. Miten te saatte tästä aloittajan aiheuttaman ongelman, kun ongelma on selkeästi putkistossa tai jossain muussa asunnossa. Tää palsta ei kyllä petä koskaan.

Vierailija
53/68 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jees elikkä joka päivä pyörii tiskikone 60-75 asteen ohjelmalla, vähintään kerran, joskus kahdesti. Tämä vesi menee myös viemäriin ja pulputtaa mennessään. En tajua, miten voisin vielä kuumemmalla vedellä hoitaa viemäreitä, pitääkö keittää kaikki vesi jonka laskee vai?

Etkö keitä edes perunoita tai makarooneja?

Vierailija
54/68 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö keitä edes perunoita tai makarooneja?

En keitä, syön raakana niin säästyy sähköäkin.

Vierailija
55/68 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vaihtaa konetiskiaineen merkkiä.  Riippuu vedestäkin, meillä joku jäi palleroiksi, ei liuennut kokonaan.

Vierailija
56/68 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile vaihtaa konetiskiaineen merkkiä.  Riippuu vedestäkin, meillä joku jäi palleroiksi, ei liuennut kokonaan.

Kiitos, mutta minulla ei ole ongelmia konetiskiaineen kanssa.

Vierailija
57/68 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko putkia putsattu tiskialtaan alakaapista irrottamalla putket? En tiedä auttaisiko mutta jos sieltä löytyy jotain.

Vierailija
58/68 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitto huoltoon jo. 

Jos pakko itse hoitaa niin etikka ja sooda putkeen. 

Vierailija
59/68 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos virheellinen asennus meneekin johonkin takuuseen, niin minähän olen ihan kusessa kun olen itse mennyt vaihtelemaan putkia. :D Turha ehdottaa enää.

Kalustelevy onkin ihan syvältä, se ei tahdo pysyä kunnolla edes paikallaan. Kaikki on muutenkin halvinta mahdollista, tason ja altaan liitos vuotaa kaappiin, siihen lykkäsin itse silikonit. Tasojen reunat turpoaa jos pyyhkii edes nihkeällä, sen va sentään myönsi että pitäisi reklamoida.

Siis olet itse korjaillut altaan liitoksia kalustelevyn takana mutta et voi katsoa itsestään irtoilevan levyn takana olevaa vesilukkoa?

Nyt menee niin paksuksi tarina ettei usko enää kukaan.

Vierailija
60/68 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutin nykyiseen asuntoon, tiskialtaan viemäri usein tukossa, mulla tiskikone joten en kaikkea käsin tiskaa, jatkuvasti huolto kävi rakeella availemassa, sitten kaveri antoi yksinkertaisen viemäripumpun, ei ole huoltoa tarvinnut enää kutsua kertaakaan.  Olisikohan teille siitä apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän