En yksinkertaisesti jaksa tällaista enää
Jos koet tarvetta ilkeillä, en asialle voi mitään. En kuitenkaan aio reagoida sellaisiin kommentteihin.
En kelpaa yhteenkään työpaikkaan. Olen silmätikku minne ikinä menenkin. Ymmärrän, että jos olen harjoittelussa, minua on pakko pitää silmällä. Samoin jos olen aloittelija, ymmärrän tarkemman vahtimisen. Silmätikkuna oleminen on kuitenkin täysin eri asia. Minulta ei hyväksytä vessakäyntejä (niitä on aina "liikaa.") Jopa peiliin vilkaisemiseen puututaan. En voi sanoa mistään mitään, koska asiaa ei noteerata tai sitten minulle jopa huudetaan (kirjaimellisesti.) Toisin sanoen siis toiveitani ei ikinä huomioida millään tavalla, vaikka ne liittyisivät työtehtäviin ja uuden oppimiseen.
En yksinkertaisesti kelpaa yhtään mihinkään työpaikkaan omana itsenäni, eikä minusta edes haluta ajatella hyvää. Minulla on eräs psyykkinen sairaus, johon minulla on lääkitys. Lääkityksestä huolimatta tällaiset toistuvat tilanteet aiheuttavat minulle kaikenlaisia synkkiä ajatuksia. Ne vain tulevat. Olen niin loppu siihen, etten ikinä kelpaa enkä ole ikinä tarpeeksi hyvä yhteenkään työhön tai työpaikkaan.
Kommentit (52)
Voi, miten mä toivon, että maailma ja työelämä olisi aloittajalle inhimillisempi.
Arvostan ihan älyttömän paljon ihmisiä, jotka kamppailevat omien oireittensa tai sairauden kanssa arjessa ja työssä. Päällisin puolin olen itse ns. menestyjä. Koitan toimia niin, että jokainen ympärilläni kokisi olevansa arvokas ja minun arvostamani, vaikken voikaan muuttaa muita, varsinkaan niitä julmia ihmisiä.
Onko niissä työpaikoissa ollut yhtäkään kollegaa, joka olisi ollut sinulle mukava ja käyttäytynyt toisin kuin nämä kyttääjät? Itse vaihdoin työpaikkaa vuosi sitten ja vasta ihan viime aikoina on tilanne alkanut helpottaa. Alussa olin siis kaikenlaisen pahanpuhumisen ja kyttäämisen kohde.
Perehdyttäjäni otti uusiin negatiivisesti suhtautuvan ilmapiirin puheeksi heti ensimmäisenä päivänä ja kertoi, millaista kyytiä sai itse alkuaikoina. Oli työpaikalla pari muutakin, jotka suhtautuivat minuun ihan mukavasti ja vaikuttivat muutenkin siltä, että kannatti vain antaa joidenkin asioiden valua kuin vesi hanhen selästä. Tilanteen helpottumiseen viime aikoina liittynee se, että meille on tullut minun jälkeeni vielä uudempia työntekijöitä, jotka varmasti nyt saavat oman osansa. Itse teen kaikkeni, että olisin helposti lähestyttävä ja mukava, huomioiva ja rento työkaveri kaikille uusille.
Kuinka pitkään olet aina kussakin työpaikassa viettänyt? Haluaisin sanoa, että sinussa tuskin on lopulta sen kummempaa vikaa kuin meissä muissakaan. Kaikkein mielenvikaisimpia ja omituisimpia ovat minusta ne, jotka tuollaista alistavaa käytöstä harjoittavat.
Vierailija kirjoitti:
En usko juttua, ettet kelpaa yhteenkään paikkaan enkä sitä että koko ajan, jatkuvasti, aina ja ihan kaikki käyttäytyy sua kohtaan huonosti.
Totta. Aloituksessa on jotain hämärää.
Vierailija kirjoitti:
Halaus! Kuulostaa tutulta
Toinen halaus täältä ja kuulostaa todellakin tutulta.
Apn nyt ensi alkuun kannattaisi vaihtaa työtään johonkin sellaiseen mikä ei aiheuta tuollaisia kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet hoitoalalla, niin tuollaista se siellä on. Kokeile jotain muuta.
En ole hoitoalalla. Ei ole ikinä kiinnostanut minua. Ap
Kyllä muistan mukaviakin työkavereita, mutta eivät he minua kuitenkaan koskaan puolusta eivätkä ehkä edes huomaa mitä on meneillään. Enkä tiedä ovatko hekään sitten todellisuudessa sen mukavampia. Ehkä vaikuttavat vain, kun tulee oltua vähemmän tekemisissä. Joka tapauksessa en jaksa tällaista. Aina yksin kaikkia muita vastaan. Kukaan ei koskaan puolusta minua.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muistan mukaviakin työkavereita, mutta eivät he minua kuitenkaan koskaan puolusta eivätkä ehkä edes huomaa mitä on meneillään. Enkä tiedä ovatko hekään sitten todellisuudessa sen mukavampia. Ehkä vaikuttavat vain, kun tulee oltua vähemmän tekemisissä. Joka tapauksessa en jaksa tällaista. Aina yksin kaikkia muita vastaan. Kukaan ei koskaan puolusta minua.
Yksin sitä joutuu pärjäämään, ei kukaan uskalla puolustaa koska pelkäävät itse joutuvansa kiusaamisen kohteeksi. Itse yritin puolustautua niin pomo riensi aina vakituista työntekijää puolustamaan. Niin luuserisakkia koko lauma, uskovaisia tietysti kaikki. Kuinkas muuten. Ennemmin työttömänä lopun ikää kuin noiden hullujen kanssa samassa työpaikassa.
Eikö olisi vain aika antaa periksi.
Vierailija kirjoitti:
Apn nyt ensi alkuun kannattaisi vaihtaa työtään johonkin sellaiseen mikä ei aiheuta tuollaisia kokemuksia.
MIten vaihtaa kun ei tiedå mihin vaihtais ? ja vaikka sitten tietäiskin niin ei koulutusta ,aikuiskoulutustuki poistunut,niin miten voi edes opiskella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIten vaihtaa kun ei tiedå mihin vaihtais ? ja vaikka sitten tietäiskin niin ei koulutusta ,aikuiskoulutustuki poistunut,niin miten voi edes opiskella
Rahoita opinnot imemällä munaa.
Mihinkään muuhun kantaa ottamatta, mille alalle olet kouluttautunut ja oletko oman alasi töissä?
Miksi joku haluaisi sekopäänaisen töihin?
Vierailija kirjoitti:
En usko juttua, ettet kelpaa yhteenkään paikkaan enkä sitä että koko ajan, jatkuvasti, aina ja ihan kaikki käyttäytyy sua kohtaan huonosti.
Nämä on näitä, joita kiusaaminen mystisesti seuraa kaikkialle. Tosin kukaan muu ei sitä huomaa ja ovat aivan hölmistyneitä kun asia otetaan esille. On ihmisiä, jotka tulkitsevat kaiken kiusaamisena, ihan sama mitä ja miten ihmiset ympärillä käyttäytyvät.
Vierailija kirjoitti:
Mihinkään muuhun kantaa ottamatta, mille alalle olet kouluttautunut ja oletko oman alasi töissä?
Olen naistutkija, naistutkijan ainut toimenkuva on opettaa naistutkimusta joten olen k-kaupan kassalla, ollut jo 2kk.
ADHD
Tuntemuksesi ovat tyypillisiä.
Vilkuiletko sitten peiliin useinkin? Mitä mieltä olet itse ammattitaidostasi?
vankilaan? Saa mukavia kavereita sekä ajankulua. Sieltä löytyy samanlaisia kuin sitä kun ton kaltainen elämä ajaa ihmisiä sinne.
Osta mopo.