Onko muilla lasta joka ei halua tulla nukkumaan vanhempien sänkyyn? ov
Meidän 4v. pioka ei ole koskaan nukkunut yötä vieressäni, paitsi vauvana ja silloin kun ollaan matkalla. Mies tekee yötyötä ja musta olisi ihana välillä ottaa lapsi kainaloon nukkumaan, mutta hän ei halua, sanoo vaan, että sinä kääntyilet ja on kuuma. Omassa sängyssä ja omassa huoneessa kuulemma parempi nukkua. Onko tää normaalia? Voiko pojasta vielä tulla yövaeltelija?
Kommentit (8)
6kk ikäisenä omaan sänkyyn ja huoneeseen ja se sujui kivuttomasti?
Ihanaahan se välillä on, mutta kun meillä vähintään yksi vieressä JOKA yö :(
Vauvana nukkui vieressä, nyt ei enää halua, suuttuu kovasti jos olen ehdottanut esim. päiväunia vieressäni kun pienin lapsista nukkuu parvekkeella ja isoin on kerhossa.
Isoveli 4 v on samanlainen, hän tosin ei nukkunut vieressä 2 kk täytettyään. Pikkuveli 1v muutti juuri omaan sänkyynsä missä on nukkunut 8 yötä heräämättä, sitä ennen nukkui vieressäni. Samoin mieheni ensimmäisestä liitosta oleva 6-vuotias nukkuu aina omassa sängyssään kun on meillä (joka toinen vkl).
Hämmästyneenä kuuntelen kun kaverit kertoo lapsistaan, jotka kipittää joka ikinen yö heidän viereensä. Ei meillä vaan ;)
ei tule, kohta 3v poika. Kipeänä otan sen väkisin, koska muuten saan juosta kerran puolessa tunnissa sen huoneessa. Kyllä se alussa vastaan tappelee, mutta viimein aina sammuu, eikä sitten heräile samoin kuin heräilisi omassa huoneessaan. Muuten en viereen pakota.
matkoilla. Mutta kotona kattoo mua kyllä tosi pitkään jos kysyn että mitäs jos tänään nukkuisit äitin kaa... omaan sänkyyn pitää kotona päästä. Kerran pari kuussa tulee aamuyöstä viereen jos on kipeä tai jotain muuta. Isosisko 7v nukkuu etenkin viikonloppuisin paljon vieressä ja on aina tullut viereen. Kumpikaan ei oo vauvana nukkunu vieressä.
ja oli sitä jo pienenä. Nukkui siarensa kanssa pienenä mutta kun hänkin " lähenteli" liikaa laitettiin omiin sänkyihin, eikä nuku kenenkään vierssä kuin kyläreissussa.
älä pakota toista jos kerran ei halua. Minulla kolme lasta joista kukaan ei halua vieressä nukkua eikä siihen ole pakotettu.