Järvenpään terkkarissa alkoi yt-neuvottelut. Miten voidaan irtisanoa hoitohenkilökuntaa, kun nytkään sitä ei ole tarpeeksi?
Kommentit (31)
En tiä. Sehän tarkoittaa hoitojonojen kasvua. Ihmiset saavat entistä hitaammin hoitoa, jos saavat.
Ei hätää. 2400 bruttopalkalla ansiosidonnainen on 900 kaksi kuukautta, sitten 700 ja hetken päästä 650.
Linkkiä, onko oikeasti työntekijöitä vai pomoja?
Voihan kyseessä olla tehtävien ja toimenkuvien uudelleen organisointi, ei yt:t automaattisesti tarkoita irtisanomisia. Toki jos henkilö ei suostu uusiin tehtäviin tai toimenkuvan muutokseen niin sitten voi olla edessä irtisanominen.
Vierailija kirjoitti:
Mistä luit?
Kävin lääkärissä just ja lääkäri oli yli puol tuntia myöhässä ja ilmoitti syyksi sen, että tuli äkillinen infotilaisuus, jossa kerrottiin yt:stä. En myöskään mihinkään tutkimuksiin päässyt, vaikka kuinka kerroin vaivoista, vaan sain käteeni lapun, että mulla on fibromyalgia. Kolesterolitkin on yli seitsemän, enkä tarvi näköjään sitten lääkkeitäkään lääkärin mielestä, vaikka on lähisuvussa sepelvaltimotautia ja sydäreitä ja itsekin valittelin sydänoireita. Ei kysellyt edes verenpainemittausteni perään, vaikka olin niitä sairaanhoitajan pyynnöstä etukäteen mittaillut. Olen kuulemma täysin terve, vaikka tiedän, etten ole. Ei auta muu kuin ottaa lainaa ja mennä yksityiselle.
Tää hallitus ajaa näköjään kaikki terkkaritkin alas.
TÄytyyhän sitä rahaa löytää pomojen ja pomojen pomojen ja väliportaan pomojen alapomojen palkkoihin.
Asiaa voinee lähestyä kahdesta suunnasta: montako henkilöä tarvitaan tai moneenko henkilöön on varaa.
Ei sitten vissiin ole varaa enempään?
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhuollon kaaos on kyllä 100% edellisen hallituksen aikaansaannos.
Irtisanovat hoitajat ja palkkavat muutaman johtajan lisää. Lopuilla rahoilla ostetaan jumppakeppejä kaverin firmalta sekä tehdää konferenssiristeily karibialle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä luit?
Kävin lääkärissä just ja lääkäri oli yli puol tuntia myöhässä ja ilmoitti syyksi sen, että tuli äkillinen infotilaisuus, jossa kerrottiin yt:stä. En myöskään mihinkään tutkimuksiin päässyt, vaikka kuinka kerroin vaivoista, vaan sain käteeni lapun, että mulla on fibromyalgia. Kolesterolitkin on yli seitsemän, enkä tarvi näköjään sitten lääkkeitäkään lääkärin mielestä, vaikka on lähisuvussa sepelvaltimotautia ja sydäreitä ja itsekin valittelin sydänoireita. Ei kysellyt edes verenpainemittausteni perään, vaikka olin niitä sairaanhoitajan pyynnöstä etukäteen mittaillut. Olen kuulemma täysin terve, vaikka tiedän, etten ole. Ei auta muu kuin ottaa lainaa ja mennä yksityiselle.
Eli yt:stä ei ole vielä kerrottu julkisuuteen.
Ei sinullakaan järki paljoa päätä pakota!
Sieltä irtisanotaan osa-aikaiset, jotta kokoaikatöitä järjestyy jokaiselle! Toteuttavat hallitusohjelmaa esimerkillisesti. Eikös se meidän sosiaali- ja terveysministeri sanonut, että hänen salkulta voi leikata?
Vierailija kirjoitti:
En tiä. Sehän tarkoittaa hoitojonojen kasvua. Ihmiset saavat entistä hitaammin hoitoa, jos saavat.
Viime viikolla eduskunnan kyselytunnilla kilvan kiittelivät miten hyvin terveydenhuolto Suomessa toimii. Sopiihan siitä leikata. No, nuo eivät julkisia palveluja käytä,ei ole mitään kosketusta todellisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhuollon kaaos on kyllä 100% edellisen hallituksen aikaansaannos.
Eiköhän se oo tää hallitus, joka ei tee asialle yhtään mitään, kun on niin kiire kiusata köyhiä.
Hyvinvointialue ei jatka määräaikaisten työsopimuksia.
Mistä luit?