Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on paras harrastus lapsille?

Vierailija
08.04.2024 |

Mikä on sellainen harrastus, josta kouluikäiset lapset saavat onnistumisen kokemuksia, ystäviä, ja voivat kehittää älykkyyttä, sosiaalisia taitoja ja/tai fyysistä kuntoa. Mieluiten sellainen harrastus, jonka varusteisiin ei mene tolkuttomasti rahaa. Lapseni ovat 7- ja 5-vuotiaat pojat. 

Lapset saavat tietysti myös itse olla valitsemassa harrastuksiaan, mutta saahan sitä vanhempana suositella jotain. Kertokaa kokemuksia, mistä omat lapsenne ovat tykänneet. 

Ajattelen, että lapsille on nykypäivänä erittäin tärkeää olla mielekästä tekemistä sen puhelin/somekoukun tilalle. 

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mistä lapset itse tykkäävät.

Edullisimmasta päästä joukkuelajesta ainakin on lentopallo, mutta se nyt toki ei jokaiselle sovi.

Vierailija
2/74 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä monipuolisin harrastus on partio. Siinä liikutaan ulkona, opitaan erilaisia taitoja ja saadaan ystäviä. Retkellä ei kännykkää käytetä.

En tiedä kyllä onko nykyään enää halpa harrastus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ajatellut, että mahdollistan pojilleni yhden taideharrastuksen ja yhden urheiluharrastuksen. Mutta jos pitää sanoa yksi ainoa, niin nimeän sitten sen, joka on molempia. Eli vastaukseni on tanssi.

Vierailija
4/74 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parkour! Valtavasti monipuolista liikuntaa ja yhteisöllisyyttä, ei vaadi hyviä kenkiä ihmeellisempiä varusteita.

Vierailija
5/74 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edullisimmasta päästä joukkuelajesta ainakin on lentopallo, mutta se nyt toki ei jokaiselle sovi.

Mä taas sanoisin, että se laji, mistä vanhemmatkin innostuu. Jos lapsi harrastaa mitään, mikä äärellä se vanhempi istuu jatkuvasti naama norsunv***a, ei se lapsikaan sitä kauaa halua tehdä. Eli kannusta, kuljeta ja kustanna. Varsinkin toi kannusta ja sydämestä. Ei-kilpatasolla harva laji on kovin kallis, lätkäkamojakin saa erinomaisen paljon kierrätettynä hankittua ihan isoon junnuun saakka. Sit jos mennään kilpatasolle, kun niiitä varusteita siis kuluu vuodessa useammat ja pelimatkat on ympäri ämpäri maailman, sitten sille alkaa jo hintaa tulla sille lätkällekin.

Vierailija
6/74 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuviokellunta on meidän pikkuisten mieleen

Vierailija
7/74 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä marjojen poiminta ja syksyllä perunannosto ja sienestye.

Vierailija
8/74 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas sanoisin, että se laji, mistä vanhemmatkin innostuu. Jos lapsi harrastaa mitään, mikä äärellä se vanhempi istuu jatkuvasti naama norsunv***a, ei se lapsikaan sitä kauaa halua tehdä. Eli kannusta, kuljeta ja kustanna. Varsinkin toi kannusta ja sydämestä. Ei-kilpatasolla harva laji on kovin kallis, lätkäkamojakin saa erinomaisen paljon kierrätettynä hankittua ihan isoon junnuun saakka. Sit jos mennään kilpatasolle, kun niiitä varusteita siis kuluu vuodessa useammat ja pelimatkat on ympäri ämpäri maailman, sitten sille alkaa jo hintaa tulla sille lätkällekin.

Noh, lentis on siisti sisälaji, harrastetaan useimmiten koulujen saleissa. Ei tarvi kastua kentän laidalla tai palella jäähallissa :-D Ja huipputasollakin varusteita tarvitsee ehkä korkeintaan 2 kengät / kausi ja polvisuojat kestää pari kautta ainakin. Toki kun jalan koko kasvaa, niin kenkiä voi joutua uusimaan vähän väliä, mutta silloin ei tarvitse ostaa niitä 150 € kenkiä.

Vierailija
9/74 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ajatellut, että mahdollistan pojilleni yhden taideharrastuksen ja yhden urheiluharrastuksen. Mutta jos pitää sanoa yksi ainoa, niin nimeän sitten sen, joka on molempia. Eli vastaukseni on tanssi.

Millaista tanssia pojille on? Kaikki tanssiharrastukset tuntuvat olevan tytöille suunnattuja 

Vierailija
10/74 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas tätä lapsi on onnellinen kun hänen vanhempansa on onnellinen -lätinää.

Monelle lapselle tekisi hyvää, jos vanhempi hankkisi oman elämän, pelaisi itse sitä låtkäänsä ja antaisi lapselle kasvurauhan. Siten että hän itse saisi valita harrastuksensa ja mennä sinne parhaaksi katsomallaan keinolla. Vaikka se sitten olisi koulun kokkikerho. Lapset tarvitsisivat ennen kaikkea ystäviä ja vapaata yhdessäoloa ulkona, poissa ruutujen ääreltä. 

Vierailija
11/74 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista tanssia pojille on? Kaikki tanssiharrastukset tuntuvat olevan tytöille suunnattuja 

Aika paljon pojat tekevät katutanssia, breikkausta, capoeiraa ja sen sellaista. 

Vierailija
12/74 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne tanssiharrastukset ole tytöille suunnattuja, mutta tyttöjä ne tuntuvat kiinnostavan enemmän. Toki esim. katutanssilajeissa (break, hiphop jne) on poikia keskimääräisesti enemmän kuin vaikka baletissa, showtanssissa, disctanssissa tai jazz-tunnilla.

Vierailija
13/74 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarve lapsi ei harrastuksia kaipaa. Leikkiminen kavereiden kanssa on hyvä harrastus, kunhan se ei mene kännykän tuijottamiseksi.

Vierailija
14/74 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 7v aloitti uimakoulussa, täällä ainakin on monen tasoisia ryhmiä ja sitten kun on riittävästi uimataitoa voi hakea seuraan uimaan.

Ryhmässä on tyttöjä ja poikia ja todella edullinen kurssi maksu, varusteet ei maksa paljon ja uimahalli sattuu olemaan vielä lähellä kotia.

Vierailija
15/74 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paini, pistäisin vielä sisarukset samaan ryhmään, näissä kun monesti on joustavat ryhmät ja voidaan tehdä monesti poikkeuksia ihan kysyessä onko mahdollista saada samaan ryhmään, (ainakin omien tyttärien kanssa olisi ollut mahdollista näin), helppoa kuljettaa harrastukseen. Ja uskoisin että kotona ois rauhallisempaa kun sais jossain luvan kanssa purkaa energiaa kunnolla.

Vierailija
16/74 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein sitä mennään siihen harrastukseen, johon kaveritkin menevät. Pääasia että viihtyy.

Vierailija
17/74 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on tärkeää, että lapsi pystyy itsenäisesti kulkemaan harrastukseen. 

Vierailija
18/74 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käpylehmien rakentamista ja vähän vanhempana mopon korjausta.

Niin

Vierailija
19/74 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käpylehmien rakentamista ja vähän vanhempana mopon korjausta.

Niin

Nykypäivän lapselle jos antaa rikkinäisen mopon, saattaa olla että se kännykkä vie voiton. Toki riippuu yksilöstä.

Vierailija
20/74 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikkiharrastus opettaa hyvin itsekuria ja ryhmätaitoja, sekä rakentavan kritiikin sisäistämistä.