Jännä , miten sitä pidetään "oikeana" lapsimääränä vähintään kahta lasta. Mullakin loppu lapsentekokyselyt vasta toisen lapsen jälkeen
Meillä oli pitkään vain yksi lapsi, lähemmäs 10 vuotta. Koko tämän ajan sain kuulla joka puolelta, tutuilta, sekä vähemmän tutuilta, että "milloinkas teille toinen tulee?" tai "vielähän teillekin lisää lapsia mahtuis" tai "joko teillekin kohta tulee toinen pikkuinen?" Ja kaikkea tän tyylistä kyselyä ja utelua.
Ja sitten kun vihdoin ja viimein meille tuli se toinen lapsi, loppuivat kyselyt ja utelut kuin seinään. Sen jälkeen ei oo mainittu lapsiluvusta yhtään mitään.
Jännä, että sitä kahta lasta pidetään nykymasilmassa ihan oletusarvona. Että yksilapsisessa perheessä olisi jotain vikaa.
Kyllä mä olisin itse ollut varsin tyytyväinen yhdenkin lapsen kanssa, mutta nyt sattui tupsahtamaan tämä iltatähtikin sitten tänne maailmaan.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Vähän päälle 2 lapsen keskimääräinen syntyvyys takaa kansakunnan jatkuvuuden eli sen, että suomalaiset eivät häviä.
Joten montakos sinulla on?
Vältyt lapsen toteamukselta: "Kun isän kanssa olette kuolleet, minulle ei jää ketään."
Vierailija kirjoitti:
Vältyt lapsen toteamukselta: "Kun isän kanssa olette kuolleet, minulle ei jää ketään."
Eräs ainokainen totesi: kun isän kanssa olette kuolleet, minä saan koko perinnön.
Se asia kun ei kaikilla ole itsestä kiinni!
Joo, minustakin hassua miksei se ole kolme. Se olisi järkevämpi oletusarvo.
Totta! Eka hirvee utelu, millon teette lapsia. Sitten kun eka syntyy, alkaa kysely, millo tulee kakkonen. Kolmannelle lapselle nostellaan jo kulmakarvoja ja neljännestä kysytään, ettekaite enää tee lisää.
Ainokaiset tahtoo olla raskaita tyyppejä ja isekkäitä. Meillä iltatähti tosi vaativa ja edelliseen ikäeroa 8 v ja nyt tuli hänelle pikkusisarus, toivottavasti oppii jakamisen ja ettei ole maailman napa.
Vierailija kirjoitti:
Totta! Eka hirvee utelu, millon teette lapsia. Sitten kun eka syntyy, alkaa kysely, millo tulee kakkonen. Kolmannelle lapselle nostellaan jo kulmakarvoja ja neljännestä kysytään, ettekaite enää tee lisää.
Teet mitä hyvänsä, niin aina se on jonkun mielestä väärin. Tarinan opetus: kannattaa niputtaa ulkopuolisten mielipiteet mappi ööhön ja kansio kaappiin keräämään pölyä. Etenkin niin henkilökohtaiseen aiheeseen kuin lasten hankintaan ei kenelläkään ei-asianosaisella pitäisi olla mitään sanottavaa.
Vähän päälle 2 lapsen keskimääräinen syntyvyys takaa kansakunnan jatkuvuuden eli sen, että suomalaiset eivät häviä.