Lapsettomat, onko teillä testamentti tehtynä?
Olen vasta kolmikymppinen mutta olen miettinyt että testamentin voisi varmuudeksi laatia jo nyt kaikessa hiljaisuudessa. Ohjaisin omaisuuteni rakkaille kummilapsilleni ja antaisin siivun myös luonnonsuojeluun ja tutkimukseen.
Onko muilla testamentit laadittuna?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse, koska vaimo on automaattisesti ensisijainen perillinen. Vaimolleni haluan jättää kaiken, mitä jää.
No mitä jos hän kuolee ennen sinua tai kuolette yhtäaikaa onnettomuudessa?
Sitten menee vanhemmille jos elossa, muuten veljelle. Jos hekin ovat kuolleet, niin kyllä sukulaisia riittää. Sinällään minulle on aivan sama, kunhan vaimo on eläessään ensisijainen perillinen.
Sisarukset lapsineen on viimeinen taho jotka automaattisesti perii. Sen jälkeen menee valtiolle jos ei ole perillistä.
Jo kaksikymppisenä tehty eka testamentti. Päätös vapaaehtoinen lapsettomuus. On velipuoli, jolle en halua mitään enkä myös teitoa kuolemasta. Niin etäinen, että en halua hänen savan teitoonsa ilmotiusta kuolemasta tai perunkirjoituksesta. Eli ratakisu, hänelle testamentti nyt nähtäväksi toki on pakko laittaa, hän ilmoittaa nyt elinaikanani hyväksyvänsä sen tai ei, no hän hyväksyi. Eli sai vain teitoonsa minne testamenttaa,mutta täten ei näe mun omaisuutta tai edes onko sitä,mun pankkitiliä tms. ja testamentilla voi poissulkea ettei muutkaan sukulaiset peri sua jos vanhempasi ovat kuolleet. Suku ei nuuksi sun tilitpahtumia. Mutta teetä se aina notaarilla tai asianajalla,pienikin muoseikka voi tuhota koko asiakirjan, ei mannata itse laatia mitään. Ja todistajatkin ovat aina vieraat, ei sukulaisia saa olla tai jääviysasiat huomioiden
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ainakaan tässä vaiheessa koska elän ja kulutan, en säästä.
No eihän testamentti tuota estä. Mulla on testamentti vaikka elän ja kulutan. Ehkä ei jää mitään kuoleman jälkeen tai sitten kuolen tänään ja jää perintöä.
Kuten siinä luki, ei ole tässä vaiheessa järkeä koska ei ole mitään testamentattavaakaan. Menee sitten kenelle menee.
Ellet halua muiden nuuskivan sun köyhää tiliä ja sun irtaimistosta tapella, sun kodissa pyörimistä. Ja muista voihan sitä testamenttavaa tullakin,,eli onhan valmiina, yks kaunis lauantai ilta on lottovoitto. Eihän sun tarvii teitää mitä , sitä tätä tuota olet testamenttaamassa, voi ola ympäripyöreästi, kaikki mitä omistan menee xx :lle esim. taho. Sitten aika näyttää mitä sulta jäi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse, koska vaimo on automaattisesti ensisijainen perillinen. Vaimolleni haluan jättää kaiken, mitä jää.
No mitä jos hän kuolee ennen sinua tai kuolette yhtäaikaa onnettomuudessa?
Sitten menee vanhemmille jos elossa, muuten veljelle. Jos hekin ovat kuolleet, niin kyllä sukulaisia riittää. Sinällään minulle on aivan sama, kunhan vaimo on eläessään ensisijainen perillinen.
Ok. Mulle on tärkeää ettei sisarukset peri ja sen takia on testamentti kaiken varalta vielä ellei puoliso peri.
"Ei se miehen osuus välttämättä siirry kirjoittajalle? Vaan miehen perillisille, ketä sitten ovatkaan."
Ne ei mene miehen perillisille, kun testamenttiin olen laittanut, että jos tämä henkilö on kuollut ennen minua, niin sitten se osuus menee sille ja sille. Olen siis testamentissa jo ennakoinut, jos joku kuoleekin ennen minua, niin mitä sitten tapahtuu. Näin ei tarvitse tehdä uutta testamenttia joka kuoleman jälkeen, jos testamentissa olevaa porukkaa alkaakin kupsahtaa ennen minua.