Persu, kertoisitko miksi juuri sinun työpaikkasi on ikuinen?
Mielestänne on oikein, että työttömiä rankaistaan, koska työttömyys on aina oma vika. Olette varmoja, ettei työttömyys koskaan tule olemaan ongelmanne.
Miksi?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
En ole persu enkä kannata halituksen leikkauksia nykylaajuudessa. Silti pidän ap:n kaltaisten mölinää todella väsyneenä.
Olisihan se kivaa, että valtio voisi taata minulle kaiken, mitä haluan - käy elämässä miten tahansa. Tässä ajattelumallissa vaan se yksilön vastuu unohtuu kokonaan. Kyllä kuka tahansa voi jäädä työttöäksi, kenellä tahansa työttömyys voi myös pitkittyä - en kuitenkaan tämän takia kannata loputtomia, korkeita tukitasoja - koska kyllä siihen omaan työllistymiseen voi myös vaikuttaa.
Nythän tälläkin palstalla työttöät jakavat vinkkejä, miten työtarjouksista kieltäydytään ja työttömät uhriutuu siitä, että joutuvat hakemaan töitä. Ei tämä nyt ihan vaikuta siltä, että kaikki olisivat innoissaan ryntäämässä takaisin työmarkkinoille.
Valehtelet monessa kohdassa. Mutta otetaas nyt vaikka tää:
"Nythän tälläkin palstalla työttöät jakavat vinkkejä, miten työtarjouksista kieltäydytään ja työttömät uhriutuu siitä, että joutuvat hakemaan töitä."
Mitähän vttua sä tossa yrität selittää? Oon palstaillut yli 10 vuotta, enkä ole nähnyt tuollaista kuin ehkä kerran, ja sekin oli selvästi jonkun jonnen rölläys.
Ja missasit muutenkin koko pointtini, kun oli pakko tulla valehtelemaan. Ja "en oo persu...". Juu, ettehän te koskaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole persu, enkä niin ylimielinen että uskoisin olevani korvaamaton. Opetan työkseni tekoälylle käyttäytymismalleja ja uskon suurimman osan perus suorittavan tason töistä häviävän tekoälyn kehittymisen myötä. Myös hoitotyöstä ja lääkärin töistä. Tekoäly tulee tekemään sen paremmin ja halvemmalla.
Hah, palstatrolli sinä olet. Ikuinen tekoälyjankkaaja. Kas kun et puhunut Terminaattor- roboteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole persu enkä kannata halituksen leikkauksia nykylaajuudessa. Silti pidän ap:n kaltaisten mölinää todella väsyneenä.
Olisihan se kivaa, että valtio voisi taata minulle kaiken, mitä haluan - käy elämässä miten tahansa. Tässä ajattelumallissa vaan se yksilön vastuu unohtuu kokonaan. Kyllä kuka tahansa voi jäädä työttöäksi, kenellä tahansa työttömyys voi myös pitkittyä - en kuitenkaan tämän takia kannata loputtomia, korkeita tukitasoja - koska kyllä siihen omaan työllistymiseen voi myös vaikuttaa.
Nythän tälläkin palstalla työttöät jakavat vinkkejä, miten työtarjouksista kieltäydytään ja työttömät uhriutuu siitä, että joutuvat hakemaan töitä. Ei tämä nyt ihan vaikuta siltä, että kaikki olisivat innoissaan ryntäämässä takaisin työmarkkinoille.
Valehtelet monessa kohdassa. Mutta otetaas nyt vaikka tää:
Eli missasit pointin täydellisesti. Hyvä sinä.
Et varmaan ole huomannut missään muussakaan mediassa, miten työttömillä kiehuu pelkkä ajatuskin työnhausta. Jopa neljää paikkaa kuussa.
En valehdellut yhdessäkään kohdassa, mutta alleviivasit pointtini. Juuri sinun kaltaisten takia leikkauksiin mennään.
Persut tekee töitä halvalla, siksi meillä on aina töitä. 9 euron päiväpalkalla saa kyllä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hyvälle työntekijälle töitä löytyy. Minullekin tarjotaan säännöllisesti työpaikkoja vaikka en edes hae sellaista. Toisaalta meille kyllä palkattaisiin parikin hyvää kaveria lisää, mutta eipä ole tulijoita
Mikä firma ja missä? Oisko linkkiä työpaikkailmoitukseen vai onko tämäkin joku arvoituksellinen piilotyöpaikka?
Palstatyötön ulisemassa piilotyöpaikoista. Hiljainen rekrytointi ihan vieras käsite, mutta niinhän se nille, jotka eivät koskaan ole olleet työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hyvälle työntekijälle töitä löytyy. Minullekin tarjotaan säännöllisesti työpaikkoja vaikka en edes hae sellaista. Toisaalta meille kyllä palkattaisiin parikin hyvää kaveria lisää, mutta eipä ole tulijoita
Mikä firma ja missä? Oisko linkkiä työpaikkailmoitukseen vai onko tämäkin joku arvoituksellinen piilotyöpaikka?
Firmaa en kerro, en välitä työpaikkoja. Olen työnjohtaja pohjatutkimusfirmassa. Jos ala kiinnostaa, tutkijoista on puutetta joka puolella maata.
Vierailija kirjoitti:
Maanviljelijöiltä ei lopu työt koskaan. Eivätkä tuetkaan koska huoltovarmuus vaatii että ruokaa tuotetaan Suomessa.
Elät siis veronmaksajien rahoilla. Mites sitten kun verotusta leikataan ja sullekin on paljon vähemmän jaettavaa? Ja millä perusteella kuvittelet, että ihan jokaista maatilaa jatkossa tuetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehtelet mones
Persu siinä taas puhuu niin totta kuin osaa. Valehtelet kuin Lavrov.
Minulla on osa-aikatyö, käteen ei jää paljon enempää kuin tuet olisi, silti haluan tehdä töitä.
Inhoan näitä Ei kannata mennä töihin kun saan tukia samanverranKyllä ihmisen pitäisi itse tehdä töitä jos niitä on, silloin valtio maksaisi vain niille joilla ei tukia ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Firmaa en kerro, en välitä työpaikkoja. Olen työnjohtaja pohjatutkimusfirmassa. Jos ala kiinnostaa, tutkijoista on puutetta joka puolella maata.
Niin mutta palstatyötön ei osaa kuin ulista palstalla. Hänelle pitää tarjota työpaikkaa nyt ja heti. Hän toki osaa kaikki hommat heti tuosta vain - Suomessa ei voi olla edes alakohtaista työvoimapulaa, koska palstatyöttömälle ei ole tarjouttu töitä anonyymilla keskustelupalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ammattimies. Ammattimies putoaa aina jaloilleen.
Mitä sinä osaat jos sossutuet loppuu?
Ammattimies? Mikä ammatti? Kerroppas, niin katotaan yhdessä alan työttömyysaste.
Eikä nyt ole kyse mun osaamisista. En ole persu. Ja olen ollut töissä valmistumisestani asti 1998, poislukien kahden kuukauden työttömyys.
Mitä se sulle muiden ammatit kuuluu? Mene sinä vaan täyttämään sossun laput ja lopeta se parku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammattimies? Mikä ammatti? Kerroppas, niin katotaan yhdessä alan työttömyysaste.
Eikä nyt ole kyse mun osaamisista. En ole persu. Ja olen ollut töissä valmistumisestani asti 1998, poislukien kahden kuukauden työttömyys.
Mitä se sulle muiden ammatit kuuluu? Mene sinä vaan täyttämään sossun laput ja lopeta se parku.
Esitin kysymyksen. Vastauksesi oli epäuskottava. Annoin sulle mahdolisuuden todistaa sanasi. Et tehnyt sitä, vaan mussutat kuin alilautajonne. Mene siis takaisin alilaudalle, jonne.
Vierailija kirjoitti:
työmiestä tarvitaan aina, sen takia me pärjätään
- perussuomalainen
Nyt kun irtisanominen helpottuu, meiltä lähtee kaikki persut. Suunsoittoa on kuultu riittävästi. Palkkaamme tilalle ainoastaan oikea ihmisen, ei persua, jos vahingossa tulee persu, se lähtee. Kiitos persut kun mahdollistatte tämän. T. Kepulainen yrittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
työmiestä tarvitaan aina, sen takia me pärjätään
- perussuomalainen
Nyt kun irtisanominen helpottuu, meiltä lähtee kaikki persut. Suunsoittoa on kuultu riittävästi. Palkkaamme tilalle ainoastaan oikea ihmisen, ei persua, jos vahingossa tulee persu, se lähtee. Kiitos persut kun mahdollistatte tämän. T. Kepulainen yrittäjä.
Juuh. Meilläkin firmassa kysytään aina rekryn yhteydessä puoluekannatusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esitin kysymyksen. Vastauksesi oli epäuskottava. Annoin sulle mahdolisuuden todistaa sanasi. Et tehnyt sitä, vaan mussutat kuin alilautajonne. Mene siis takaisin alilaudalle, jonne.
Mitähän se sulle oikeasti kuuluu?
Miksi et itse laita tähän koko nimeäsi, osoitettasi, puh numeroasi, sotetunnustasi ja tukiesi määrää kuukaudessa ja miltä instansseilta niitä haet
No, antaa tulla nyt vaan, muuten en usko että osaat kirjoittaa
Vierailija kirjoitti:
Persut tekee töitä halvalla, siksi meillä on aina töitä. 9 euron päiväpalkalla saa kyllä töitä.
Pereusta yritys ja rupea yrittäjäksi ja palkkaa työntekijöitä 9€/päivä siihen firmaasi.Rahanteko on helppoa ja mahdollista kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskohan yksi työ loppuu niin sitten mennään toiseen. Ei se sen kummempaa ole.
Itse olen yhden työn joutunut lopettamaan kun ei terveys kestänyt, toisen kun oli niin asiatonta kohtelua ja surkea palkka.
Töissä käydään aina, työpaikka vain vaihtuu. Näin meillä persuilla.
Uskottavuus nolla. Kerro millaisissa työpaikoissa olet ollut. Firman ala, oma työnkuva nyt ainakin. Jos et vastaa, myönnät valehdelleesi.
Raskaan kaluston asentaja, eli rekan huolto ukko ja sittemmin teollisuuden kokoonpanija. Nykyään olen asentaja teollisuudessa, mutta lähinnä laadunvalvoja, vähän paperimiesten tyyliin siis.
Mikä se ongelma oli? Että ihminen voi vaihtaa työpaikkaa? Sehän on ihan yleistä nykyään. Takana on ne ajat kun mentiin lakki kourassa tehtaan patruunan konttuuriin töitä kysymään ja sitten 40 vuoden jälkeen jäätiin eläkkeelle samasta työpaikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakiovirka valtiolla, ei tässä kauheasti työttömyyttä tarvitse pelätä.
Persu valtiolla? Lol! Ymmärräthän että lennät vitukkoon aika nopeasti jos haittanasse Purra saa tahtonsa läpi.
En lennä, töitä riittää eivätkä ole loppumassa. Kuulun myös ns hyviin työntekijöihin meillä. Säästöt toteutuvat eläköitymisten kautta, jos sellaisia tulee.
Ei välttämättä juuri mun työpaikkani olekaan ikuinen.
On muutamankin kerran firma mennyt nurin, mutta olen osannut haistaa tilanteen hyvissä ajoin ja vaihtanut paikkaa.
Toki samalla saanut neuvoteltua lisää liksaa, haluttu, osaava ja tulosta tekevä kaveri kun selvästi olen.
Mutta jos vaikkapa nykyinen menisi alta, niin kyllä uusi paikka löytyy.
Maanviljelijöiltä ei lopu työt koskaan. Eivätkä tuetkaan koska huoltovarmuus vaatii että ruokaa tuotetaan Suomessa.