Hoikka nainen! Paljonko keräsit painoa raskauden aikana?
Eli ennen raskautta hoikka/laiha, tuliko sinulle paljon painoa raskauden aikana? Karisiko kilot raskauden jälkeen?
Odotitko tyttöä vai poikaa?
Kommentit (28)
tokasta 19 kg, tyttö tuli, nyt 4 kk ja 10 kg jäljellä, uskon että sulavat taas pikkuhiljaa. mulla kroppa katsoo aiheelliseksi kerätä kunnon laardivarastot imetysajaksi.
Lähtöpaino oli kahdessa ekassa raskaudessa 56 kg (pituus 170 cm). Kilot tulivat " syyttä" , eli terveelliset ruokailutottumukset eivät merkittävästi muuttuneet ja harrastin loppuun asti liikuntaa useita kertoja viikossa. Verenpaine, sokerit ym. arvot pysyivät raskausaikoina erinomaisissa lukemissa. Kilot lähtivät kummankin synnytyksen jälkeen n. 4 kk:ssa ilman varsinaista laihduttamista. Lapset ovat poikia.
Nyt odotan kolmatta rv:lla 29, kiloja tullut vajaa 10. En varmaan tällä kertaa pääse tuonne yli 20 kiloon, tai mistä sitä tietää... Vaikka pääsisinkin, luotan siihen että jostain syystä voimakas painonnousu raskausaikana on juuri minulle tyypillistä ja että kilot häviävät yhtä helposti kuin tulevatkin. Olen tässä pohtinut, että voisikohan tämänhetkinen maltillisempi painonnousu johtua tytön odotuksesta... No, sen näkee muutaman kuukauden kuluttua :)
Lähtöpaino 55 kg, viimisillään raskaana 75 kg. 10 kiloa lähti heti ja toiset 10kg puolen vuoden päästä. Tyttö tuli.
Raskaudet ilmeisesti hidasti " superaineenvaihdunnan" ; raskauksien jälkeen kaikki lähti imetysaikan pois ilman laihdutusta ja hyvin syöden....
Lähtöpaino oli 51 kg (169 cm). Raskauden lopussa painoin yli 74 kg. Monta kiloa lähti heti synnytyksen jälkeen ja alle vuoden sisällä painoin 56 kg. Sitten tulin uudelleen raskaaksi ja paino nousi taas lähelle 75. Tälläkertaa sairaalasta tullessakin painoin yli 70 ja kilojen hävitys oli hidasta- tosihidasta suorastaan. Nyt painoa on 55- 57 (nuorin 2v).
On se hurja kuormitus koko kropalle kun paino lisääntyy 50%:lla raskauden aikana. Söin ihan koko ajan molemmilla kerroilla närästyksen vuoksi.
Raskauden aikana tuli n.11 kg ja kilot karisi nopeasti. Poika tuli.
ja syntymän jälkeen noin 57. lapsi oli aivan pikkuinen tyttö. nyt lapsi 1,5-vuotias ja mulla paino tippunu taas siihen 52 kiloon... tosin muutama kilo olis kiva olla lisää.