Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä oon vasta nyt ihmisenä tajunnut sellaisen asian, että ongelmat seuraa aina perässä, muuttaminen muualle ei ole ratkaisu

Vierailija
07.04.2024 |

Mä olin ennen ihminen kuka aina lähti muualle kun alkoi ahistaa ja tuli ongelmia, mä muutin aina pois jonnekkin muualle. Mä luulin että mun elämä jotenkin helpottuu tai alkaa "puhtaalta pöydältä" tai jotain sinne päin. 

Eihä se mene niin ollenkaan, ei se ainakaan mun kohdalla mennyt.

Ne ongelmat seurasi aina perässä, mulla tuli vaan kahta kauheempi olo kokoajan. 

Sitku mä tein oman sisäisen työni ja kohtasin omat traumani, mä tajusin, että se ongelma oli mun sisällä eikä niissä paikoissa missä mä asuin. 

Nyt mä ikävöin yhtä paikkaa mistä mä lähdin karkuun. Ei se paikka ollu koskaan se ongelma, vaan se ongelma oli mun sisällä. Se paikka näytti hirveältä, koska mun sisällä kiehui. 

Nyt mun sisällä ei enää kiehu, se paikka näyttää hyvältä. 

Älä lähde tähän kierteeseen mukaan missä sä aina pakenet. Mä kerron kokemuksella että se ei ole ratkaisu. 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kasvattiäiti muutti elämånsä loppuun saakka 2-3 vuoden välein. 

Ei tuo tervettä ollut. Kuormittavaa lähipiiriään auttamaan muutossa. 

Alkuun mieheni leski-isä muutti mukana. Sitten päätti, että ei enää suostu muuttamaan. Muuttakoon nainen yksinään. 

Vierailija
22/29 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla on ratkennut useampikin ongelma muuttamalla. En nyt ihan tajunnut tätä aloitusta.

Samaa mieltä. Jos ne ongelmat on siinä kämpässä ja/tai naapureissa, niin kyllä ne ratkeaa muuttamalla. Jotkut asunnot myös on huomattavasti parempia kuin toiset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se peräsuolen laskeuma se pysyy sinussa.

Vierailija
24/29 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama ja palasin kyllä juurilleni

Vierailija
25/29 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttamalla tajusin millaisessa paikassa oikeasti haluan asua ja viihdyn. Eli en halua asua missään maalla vaan kaupungissa. Ei missään suurkaupungissa vaan sopivan kokoisessa. Voin kaikin puolin paremmin näin. Alunperin luulin, että johtuu vain minusta ja mun pitäisi työstää itseäni. Mutta ei, se vaan johtui siitä paikasta. En viihtynyt pienessä kunnassa maalla ja piste.

Vierailija
26/29 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on juuri näin kuin ap sanoi, ettei jatkuva muuttaminen ratkaise ongelmaa, joka on itsessä sisällä. Tai samaa voi tehdä vaikkapa vaihtamalla parisuhteen toiseen ja taas toiseen. Ja samat ongelmat seuraavat perässä parisuhteesta toiseen. No totta kai, kun itse vie ne samat ongelmat mukanaan aina uuteen parisuhteeseen.

Olet tehnyt ap hyvän huomion, kun olet jossain kohtaa hoksannut, että kuvio on toistuva ja tunnistanut sinut sen kuvion yhteiseksi tekijäksi.

Vierailija
27/29 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lastenpalsta tästä on tullut? Teinit vaihtaa mielipiteitään " kokemuksen" rintaäänellä.

Vierailija
28/29 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ap:n tyyppinen kaveri. Aina hänellä oli ongelmia ihmissuhteissa, mutta hän ei halunnut nähdä omaa osuuttaan niissä ongelmissa. Sitten ne samat ongelmat tulivat meidänkin välille, ja nyt emme ole tekemisissä.

Läksiäisiksi hän vielä hyvin spektaakkelimaisesti esitteli minun vikojani ja miten mahdoton minä olen. Eipä tuo sitten kuitenkaan hoksannut, että hänellä ei ole ollut ikinä yhtään toimivaa ihmissuhdetta. Ja minun ihmissuhteeni toimivat oikein hyvin, paitsi vain hänen kanssaan ei.

Vierailija
29/29 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri muutti etelään ongelmiaan pakoon, ja selitti minulle muka että haluaa vaihtelua. Voi olla näinkin, mutta minusta näytti enemmän siltä että halusi vain ongelmiaan pakoon. Sitten sanoi että muuttaa takaisin kun on läheisiä ikävä. Nyt ne samat ongelmat taitaa olla edessä päin. Yksi ongelmista liittyy nimenomaan läheisiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän